Podczas salonu samochodowego IAA we Frankfurcie Mercedes- Benz pokazał nowy model GLE 350de 4MATIC z hybrydowym napędem plug-in (zużycie paliwa 1,1 l/100 km,emisja CO2 29 g/km).
Samochód ma duży zasięgiem w trybie elektrycznym: przy zachowaniu odpowiedniego stylu jazdy, dzięki akumulatorowi o pojemności 31,2 kWh, może przejechać „na prądzie” ponad 100 kilometrów (zgodnie z NEDC).
Zobacz także:
Jego maksymalna prędkość wynosi wówczas 160 km/h. Również najnowocześniejszy 4-cylindrowy silnik wysokoprężny jest bardzo efektywny.
Kolejna nowość to GLC 300e 4MATIC (zużycie paliwa 2,2-2,5 l/100 km,ważone emisje CO2 51-57 g/km), który także wykorzystuje technikę trzeciej generacji hybrydowego napędu plug-in Mercedes- Benz.
Znacznie większy zasięg w trybie elektrycznym hybrydy plug-in GLE 350de 4MATIC jest istotnym atutem nowego auta. Miejsce na duży akumulator wygospodarowano dzięki specjalnej konstrukcji tylnego pasa i zmodyfikowaniu tylnej osi. W bagażniku nie ma dodatkowego stopnia – ma pojemnośc do 1915 l.
Udział jazdy w trybie elektrycznym zwiększa się nie tylko za sprawą długiego zasięgu, ale i szybkiego „tankowania”. Z tego względu SUV może być ładowany zarówno prądem zmiennym (AC), jak i stałym (DC). Gniazdo ładowania znajduje się po lewej stronie pojazdu, naprzeciwko klapki wlewu oleju napędowego. Na odpowiednich stacjach ładowania prądem stałym akumulator można „doładować w ciągu ok. 20 minut (10-80 proc. stanu naładowania) lub w ok. 30 minut (10-100 proc.).
Jako największy członek rodziny modeli EQ Power, GLE 350de 4MATIC korzysta z najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Wśród nich – układ odzyskiwania energii o dużym potencjale, możliwym dzięki rekuperacji przy wszystkich czterech kołach (maksymalny moment rekuperacji wynosi 1800 Nm).
W tym trybie w większości sytuacji na drodze można posługiwać się jedynie pedałem przyspieszenia.Także jako hybryda typu plug-in GLE ma uciąg do 3500 kg. Asystent manewrowania z przyczepą sprawia, że manewry przeprowadzane z przyczepą są łatwe nawet dla niedoświadczonych kierowców – automatycznie kontroluje on kąt skrętu samochodu.
Kluczowe dane:
• zasięg operacyjny w trybie elektrycznym: 106 km (NEDC);
• moc silnika elektrycznego: 100 kW/136 KM;
• moc systemowa: 235 kW/320 KM;
• systemowy moment obrotowy: 700 Nm;
• prędkość maksymalna: 160 km/h (w trybie elektrycznym)/ 210 km/h;
• przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 sek.
Pozostałe cechy charakterystyczne GLE 350de 4MATIC:
– luksus zarówno na asfalcie, jak i poza utwardzonymi drogami;
– GLE wyróżnia się wyjątkowo skutecznym wyciszeniem i płynnością jazdy (bezgłośnmy w trybie elektrycznym);
– długi rozstaw osi – 2995 mm – przynosi szczególnie korzyści podróżującym z tyłu, zapewniając im dużo miejsca na nogi; w pełni regulowany drugi rząd siedzeń;
– również jako hybryda GLE dysponuje w pełni aktywnym napędem na cztery koła;
– nowy GLE sosiada nową generację systemów wspomagających z rodziny Intelligent Drive (m.in. aktywny tempomat z asystentem jazdy w korku);
– nowe auto wyróżnia się najniższą wartością współczynnika oporu powietrza (od 0,29), co przyczynia się do uzyskania imponującego zasięgu.
Mercedes-Benz GLC 300e 4MATIC
Ten średniej wielkości SUV oferuje inteligentne połączenie funkcjonalności i zwinności w nowoczesnym „opakowaniu”, a jego przestronne, funkcjonalne wnętrze zapewnia komfort. W nowym roku modelowym GLC może pochwalić się efektowniejszym designem, intuicyjnym systemem informacyjno- rozrywkowym MBUX oraz najnowocześniejszymi systemami wsparcia.
W przypadku nowego GLC 300e 4MATIC nabywcy muszą zaakceptować jedynie niewielkie ograniczenia w zakresie przestrzeni ładunkowej. Jako SUV z napędem na cztery koła nadaje się on także do holowania – jego uciąg wynosi 2000 kg (przyczepa z hamulcem).
Z zewnątrz GLC zwraca uwagę sportowym stylem. Jego wyrazisty charakter podkreśla szereg detali, takich jak chromowane dodatki, które teraz standardowo występują z przodu i z tyłu, czy mocno „wyrzeźbiona” osłona chłodnicy. Seryjne wyposażenie odnowionego GLC obejmuje wysokowydajne reflektory LED o nowym, smuklejszym kształcie, a także diodowe lampy z tyłu. Na życzenie oferowane są reflektory LED Multibeam.
pokazywany na targach motoryzacyjnych IAA model GLC zaprojektowano z myślą o oszczędzającym przestrzeń montażu akumulatora. Pomaga w tym obniżona tylna oś i odpowiednio zaprojektowane nadwozie. W rezultacie użytkownik hybrydowej wersji plug-in ma do dyspozycji duży, równy bagażnik o pojemności 395– 1445 litrów.