Podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie (dni dla publiczności: 12–22 września) Opel przewiduje kilka światowych premier.
Targi motoryzacyjne IAA to miejsce debiutu nowego Opla Corsy, hybrydowego Grandlanda X oraz nowej Astry.
Zobacz także:
Nowy Opel Corsa jest dostępny nie tylko w klasycznej wersji z oszczędnymi silnikami spalinowymi, ale po raz pierwszy także jako Corsa‑e z napędem elektrycznym. Samochód zgodnie z pomiarem w standardzie WLTP zapewnia zasięg do 330 kilometrów na jednym ładowaniu.
Drugą światową premierą na stoisku Opla D31 w hali 11.0 jest nowy Grandland X Hybrid4 z napędem na cztery koła. Układ hybrydowy z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 oraz dwóch silników elektrycznych. Łączna moc układu wynosi do 300 KM.
Według wstępnych pomiarów w standardzie WLTP zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 1,6 l/100 km przy emisji CO2 37 g/km (NEDC: 1,6 l/100 km i 36 g/km CO2).
Trzecią nowością w grupie jest nowy Opel Astra. Dzięki znakomitej aerodynamice, zupełnie nowej generacji silników oraz nowo opracowanym skrzyniom biegów, w porównaniu z dotychczasowym modelem emisja CO2 została zmniejszona nawet o 21 proc. (Astra z nadwoziem pięciodrzwiowym i silnikiem 1.2 Direct Injection Turbo o mocy 96 kW/130 KM, zużycie paliwa wg NEDC: 4,4–4,3 l/100 km przy emisji CO2 101– 99 g/km w cyklu mieszanym.
I wreszcie Opel Zafira Life, który we Frankfurcie pojawia się po raz pierwszy przed niemiecką publicznością targową. Nowe auto oferuje trzy długości z miejscami nawet dla 9 osób oraz liczne rozwiązania podnoszące komfort i wspomagające prowadzenie pojazdu.
Opel Corsa
Mierzący 4,06 metra długości pojazd oferuje oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne, które rozwijają moc od 55 kW (75 KM) do 96 kW (130 KM). Corsa‑e ma moc 100 kW (136 KM) i akumulator trakcyjny o pojemności 50 kWh.
Najlżejsza Corsa waży niespełna tonę. Samochód zapewnia technologie i systemy wspomagające. Przykładem są adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED, system czujników Flank Guard, 180‑stopniowa panoramiczna tylna kamera i asystent automatycznego parkowania, a także alarm przedkolizyjny z funkcjami automatycznego hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, inteligentny tempomat i asystent utrzymania pasa ruchu.
Oferta rozwiązań multimedialnych obejmuje systemy od Multimedia Radio i Multimedia Navi z 7‑calowym kolorowym ekranem dotykowym po flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym ekranem dotykowym wysokiej rozdzielczości oraz w pełni cyfrowy kokpit w Corsie‑e. Ponadto w Corsie jako opcja dostępna jest nowa usługa telematyczna „Opel Connect”.
Opel Grandland X Hybrid4
W zespole napędowym Grandlanda X Hybrid4 zastosowano turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijający moc 147 kW (200 KM). Część elektryczną stanowią dwa silniki o mocy 80 kW (109 KM) zasilane litowo- jonowym akumulatorem o pojemności 13,2 kWh. Przedni silnik elektryczny jest sprzężony ze sterowaną elektrycznie ośmiobiegową przekładnią automatyczną.
Drugi silnik elektryczny napędza tylną oś, zapewniając napęd na wszystkie koła załączany na żądanie.
Model będzie oferował cztery dedykowane tryby jazdy — elektryczny, hybrydowy, AWD i sportowy. W trybie hybrydowym samochód będzie automatycznie dobierał najbardziej efektywny sposób napędu, z możliwością przełączenia na bezemisyjny tryb elektryczny po dotarciu do centrum miasta. Na zasilaniu wyłącznie elektrycznym, nowe auto może przejechać do 52 kilometrów w cyklu WLTP (65 km według NEDC).
W trybie AWD następuje załączenie elektrycznego napędu tylnej osi, pozwalającego uzyskać maksymalną przyczepność na wszystkich rodzajach nawierzchni. W celu dalszej poprawy efektywności w modelu Grandland X Hybrid4 zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.
Opel Astra
Kompaktowe trzycylindrowe turbodoładowane silniki benzynowe mają pojemność 1,2 oraz 1,4 litra. Rozwijając moc od 81 kW (110 KM) do 107 kW (145 KM) i maksymalny moment obrotowy od 195 do 236 Nm. Podstawowa jednostka jest standardowo łączona z sześciobiegową przekładnią manualną. Nowa przekładnia bezstopniowa oraz płynnie pracujący 9‑biegowy automat przyczyniają się do obniżenia spalania i poprawy komfortu.
Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,26 zarówno dla wersji hatchback, jak i kombi Sports Tourer. Aerodynamiczna optymalizacja nowej Astry pozwoliła na zmniejszenie emisji CO2 o 4,5 g/km w cyklu WLTP.
Nowa Astra jest wzorem również pod względem wyposażenia w systemy multimedialne oraz podnoszące komfort i wspomagające prowadzenie pojazdu. Nowa przednia kamera jest mniejsza, dostępne są również inteligentne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED., opcjonalny system nagłośnienia Bose i podgrzewana szyba czołowa.
Opel Zafira Life
Każda z wersji czwartej generacji modelu — Compact (4,60 m), Long (4,95 m) i Extra Long (5,30 m) — będzie dostępna nawet z dziewięcioma miejscami. Wysokość większości wersji przestronnego vana nie przekracza 1,90 m, co pozwala na parkowanie w typowych garażach podziemnych.
Nowy van wyróżnia się także małą średnicą zawracania i dobrymi właściwościami jezdnymi. Opcjonalnie, samochód można wyposażyć w dwoje elektrycznie przesuwanych drzwi bocznych sterowanych czujnikami reagującymi na ruch stopy. Wnętrze Zafiry Life z nadwoziem Compact oferuje do 3600 l przestrzeni ładunkowej.
W wersji Extra Long pojamność bagażnika to aż do 4900 litrów. Komfort zapewnia maksymalnie 8 skórzanych foteli dla pasażerów. Podróżujący luksusowymi wersjami Zafiry Life mają do dyspozycji opcjonalny ruchomy stolik i tylne fotele z siedziskami o szerokości 48 cm.
Wysoki komfort i zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, a także najnowocześniejsze systemy multimedialne, wyświetlacz projekcyjny, aktywny tempomat współpracujący z kamerą i radarem oraz elektroniczny układ kontroli trakcji IntelliGrip – to atuty nowego modelu.
Zaawansowanej technologii towarzyszy atrakcyjny wygląd oraz proporcjonalna sylwetka z krótkimi zwisami i typowym dla Opla przednim pasem. Kierowca i pasażerowie docenią też wyposażenie opcjonalne, taki jak dwuczęściowy panoramiczny dach i otwierane okno w tylnej klapie.