Podczas salonu samochodowego IAA we Frankfurcie Mercedes- Benz prezentuje nowy koncepcyjny Vision EQS, pojazd na drodze ku przyszłości.
Głównym aspektem jego powstania i istotnym aspektem strategii korporacyjnej jest równoważony rozwój.
Zobacz także:
Pojazd koncepcyjny Vision EQS wpisuje się w te aspiracje i zapowiada przyszłe wcielenia dużych luksusowych limuzyn na prąd, a przy okazji rozwija wizję „elektrodesignu”. W ten sposób Mercedes- Benz składa również jasną deklarację na rzecz dalszej przyszłości wysokiej klasy pojazdów oraz samodzielnej jazdy.
Najważniejsze informacje: Vision EQS w skrócie
– pionier dla całej rodziny EQ. Studium, które stanowi zapowiedź nowego wymiaru zrównoważonego luksusu;
– jest synonimem mobilności i postępu. Pojazd studyjny Vision EQS wskazuje drogę Mercedesa ku przyszłości;
– Vision EQS łączy racjonalność z emocjami. Prezentuje ekscytujący design przyszłych modeli Mercedesa z rodziny EQ. Proporcje jego nadwozia, ograniczające się do „jednego łuku”, oraz niezwykła płynność linii – oto stylowe zwiastuny nowej generacji elektrycznych aut z gwiazdą;
– doświadczanie przyszłości: przestronność i nowa koncepcja obsługi stanowią zapowiedź intuicyjnego, cyfrowego wnętrza oraz systemu Advanced MBUX w kolejnych luksusowych limuzynach marki. Wyrazisty, płynny język projektowania sprawia, że poszczególne sekcje deski rozdzielczej tworzą w kabinie spójną rzeźbę;
– technika idzie o krok dalej: w zrównoważonej przyszłości nasi klienci będą potrzebować limuzyny spełniającej ich oczekiwania w zakresie komfortu, wzornictwa i rozwiązań technicznych. Nowe auto łączy to wszystko w ramach koncepcji całkowicie elektrycznego pojazdu klasy luksusowej.
Kabina Vision EQS czerpie inspiracje ze świata luksusowych jachtów. Cała deska rozdzielcza „stapia się” z nadwoziem za pomocą górnych elementów wykończenia. Dzięki głębokiej, otwartej architekturze kokpit otacza podróżujących, przypominając pokład łodzi. Wyjątkową atmosferę zapewnia również wybór materiałów zastosowanych w kabinie.
Dzięki silnikom elektrycznym przy przedniej i tylnej osi oraz akumulatorowi zintegrowanemu z podłogą auto jest nie tylko wygodne, ale także dynamiczne. Za bazę dla doskonałych osiągów oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa służy elektryczny napęd na cztery koła ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego. Dzięki mocy ponad 350 kW i natychmiast dostępnemu momentowi obrotowemu o wartości około 760 Nm pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 4,5 sekundy.
Pokazywany na targach motoryzacyjnych Frankfurt Motor Show pojazd studyjny oferuje komfortowy zasięg: do 700 km w cyklu WLTP. Zakładając moc ładowania na poziomie 350 kW, „tankowanie” akumulatora do 80 proc. trwa mniej niż 20 minut.