FRANKFURT 2019: ELEKTRYCZNY MPV CZYLI MERCEDES EQV

merc-eqv1

Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie Mercedes- Benz Vans zaprezentuje pierwszy w pełni elektryczny model MPV klasy premium.

To rozwinięcie wizji pojazdu studyjnego Concept EQV, zaprezentowanego w trakcie Salonu Samochodowego Geneva Motor Show w marcu b.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2019


 

Światową premierę świętuje obecnie wersja seryjna Mercedes- Benz EQV (łączne zużycie energii: 27,0 kWh / 100 km). Kolejny członek rodziny EQ łączy mobilność ze zdolnościami jezdnymi, wysoką funkcjonalnością i estetycznym wyglądem.

merc-eqv2

Najważniejsze dane techniczne nowego auta to: zasięg 405 kilometrów (dane wstępne) i szybkie ładowanie akumulatora wysokonapięciowego od 10 do 80 procent w mniej niż godzinę, komfort wnętrza i elastyczność. Można będzie również wybierać między dwoma różnymi rozstawami osi. EQV jest produkowany w zakładzie w Vitorii w północnej Hiszpanii, gdzie powstają również Klasa V i Vito.

Elektryczny układ napędowy (eATS) EQV znajduje się na przedniej osi pod dynamicznym przodem samochodu, a gniazdo ładowania – w zderzaku. Maksymalna moc wynosi 150 kW. Silnik elektryczny, przekładnia o stałym przełożeniu, układ chłodzenia i elektronika mocy stanowią zintegrowane, kompaktowe rozwiązanie. Zasilanie zapewnia akumulator litowo- jonowy umieszczony pod podłogą pojazdu.

Jego niskie, centralne położenie ma również pozytywny wpływ na właściwości jezdne. Prędkość maksymalna do 160 km/h zapewnia możliwość szybkiego dotarcia do celu poza miastem.

merc-eqv3

Standardowo EQV jest wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową (OBC) o mocy 11 kW, dzięki czemu samochód można ładować prądem zmiennym w domu lub na publicznych stacjach ładowania.

Akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh zapewnia duży zasięg. Zainstalowanie go pod podłogą powoduje, że ​​ nie ma on wpływu na wnętrze pojazdu. Jako samochód prywatny zapewnia rodzinom wiele konfiguracji miejsc siedzących i jednocześnie zerową emisję lokalną. Sześć pojedynczych foteli zamienia go natomiastw reprezentacyjny pojazd typu shuttle.

Elastyczna instalacja siedzeń pojedynczych lub kanapowych pozwala również na przekształcenie EQV w pojazd siedmio- lub nawet ośmioosobowy.

merc-eqv4

MBUX w EQV

Na 10-calowym wyświetlaczu multimedialnym o wysokiej rozdzielczości ikonka EQ w menu głównym służy jako centralny punkt dostępu do określonych informacji i ustawień. Możemy tam zobaczyć między innymi poziom naładowania akumulatora, aktualne zużycie energii oraz przewidywany zasięg. Wyświetlacz multimedialny może być również używany do obsługi nawigacji i funkcji Mercedes me Charge, a także do zmian trybów jazdy.

Kolejną zaletą MBUX jest jego inteligentne sterowanie głosem, które obsługuje wiele funkcji informacyjno- rozrywkowych, a także sterowanie klimatyzacją i oświetleniem. Ponadto, w połączeniu z aplikacją Mercedes me, MBUX działa także poza pojazdem.

Maksymalny zasięg

Aby zapewnić maksymalne wykorzystanie technicznego zasięgu, nowy EQV ładuje akumulatory również podczas podróży. Podczas hamowania, obroty mechaniczne zamieniane są w energię elektryczną i są wykorzystywane do ładowania akumulatora wysokiego napięcia (rekuperacja).

merc-eqv5

Automatycznie aktywowany asystent D Auto pomaga kierowcy osiągnąć najwyższą możliwą wydajność. Łączy on dane nawigacyjne, rozpoznawanie znaków drogowych i informacje dostarczane przez inteligentne systemy wspomagające bezpieczeństwo (radar i kamerę) oraz sam dostosowuje do nich poziom rekuperacji.

Kompleksowy ekosystem elektromobilności

Istotną część oferty technologicznej marki EQ stanowi kompleksowy ekosystem elektromobilności. Obejmuje on pełny zakres usług i funkcji pojazdu, począwszy od nawigacji adaptacyjnej (uwzględniającej zasięg), aż po infrastrukturę ładowania. Za pośrednictwem me Charge otrzymuje się dostęp do sieci z ponad 300 000 punktów ładowania oraz jeszcze większej liczby publicznych stacji ładowania należących do różnych operatorów (gminy, parkingi, autostrady, centra handlowe itp.) w Europie.

merc-eqv6

Mercedes me Charge umożliwia także dostęp do stacji szybkiego ładowania w ogólnoeuropejskiej sieci Ionity. Firma została założona w listopadzie 2017 r. jako wspólne przedsięwzięcie BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company i Grupy Volkswagen z Audi i Porsche.

Dzięki Wallbox Home i mocy ładowania 11 kW, EQV można ładować znacznie szybciej niż przy użyciu domowego gniazdka. Ładowanie prądem stałym za pomocą dostępnego seryjnie w standardzie CCS (Combined Charging Systems) jest jeszcze szybsze. W Europie EQV można ładować z maksymalną mocą do 110 kW

Prezentowana na Frankfurt Motor Show seryjna wersja EQV stanowi kolejny krok w rozwoju marki technologicznej EQ.

merc-eqv7