Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych Frankfurt Motor Show (IAA), które odbędą się we wrześniu 2019 roku Continental zaprezentuje liczne innowacyjne rozwiązania.
Wpisują się one w główne trendy wpływające na transformację branży motoryzacyjnej. Hasłem przewodnim wystawy producenta opon i dostawcy rozwiązań dla branży motoryzacyjnej będzie „Mobility Is the Heartbeat of Life”.
Zobacz także:
Tylko w ubiegłym roku firma technologiczna zainwestowała ponad 3 mld euro w badania i rozwój w zakresie mobilności nowej generacji. Znaczna część tych środków została przeznaczona na opracowanie nowych pokładowych rozwiązań do samochodów.
– Zero wypadków, zero emisji i zero stresu, dzięki inteligentnej łączności oraz wygodzie. Takie cele pomagają nam opracowywać pionierskie rozwiązania. Naszą siłą jest technologia – to obszar, w którym Continental posiada niebywałą wiedzę ekspercką. Dzięki ciągłym inwestycjom w badania oraz rozwój, w znacznym stopniu nadajemy kierunek największemu przełomowi w historii branży motoryzacyjnej – i to z pozycji lidera w tej dziedzinie. Nasze alternatywne systemy jazdy, a także technologie w zakresie zautomatyzowanego i autonomicznego prowadzenia oraz połączonych aut to kluczowe elementy zdrowego ekosystemu mobilności. Naszą intencją jest opracowanie nowych technologii, które będą zarówno ekologiczne, jak i akceptowane przez otoczenie. Chcemy chronić nasze środowisko, ale także gospodarkę i społeczeństwo – mówi Elmar Degenhart, Prezes Zarządu Continental
Z myślą o autach elektrycznych i hybrydowych
Miliony pojazdów wyposażonych w innowacyjne technologie Continental poruszają się po drogach całego świata. W tym roku firma uruchomi produkcję kolejnego rozwiązania będącego odpowiedzią na aktualne trendy w motoryzacji. Chińscy i europejscy producenci samochodów przekonali się już o wysokiej jakości elektrycznego napędu osi Continental.
Moduł waży niecałe 80 kilogramów oraz zawiera: silnik elektryczny, przekładnię, zespół zasilania elektrycznego i system kontroli silnika. Jest on w pełni zintegrowany – nie ma licznych połączeń kablowych i wtyczek. Rozwiązanie umożliwia zmniejszenie wagi pojazdów elektrycznych o około 20 kilogramów.
Continental opracował także nową technologię do aut hybrydowych – 48-woltowy system napędowy o wysokiej mocy 30 kW. Dzięki niemu na samym silniku elektrycznym można przejechać dłuższy dystans. Dotychczas było to możliwe jedynie z wykorzystaniem wysokonapięciowych systemów napędowych – jeszcze nigdy nie udało się tego osiągnąć za pomocą technologii 48-woltowej.
Autonomiczna jazda i łączność 5G
Uruchomienie produkcji kolejnego rozwiązania Continental będzie ważnym elementem w rozwoju autonomicznej jazdy. Autonomiczny minibus EZ10 opracowany przez francuską firmę EasyMile będzie pierwszym pojazdem wyposażonym w system radarowy Continental. Rozwiązanie powstało specjalnie z myślą o pojazdach autonomicznych i jest już gotowe do produkcji.
Składa się łącznie z siedmiu czujników radarowych o zasięgu do 200 metrów. Ich zadaniem jest stałe monitorowanie otoczenia pojazdu. Dzięki zebranym danym system odpowiednio dostosowuje strategię jazdy. Omija przeszkody i tym samym zapobiega niebezpiecznym sytuacjom na drodze ze znacznym wyprzedzeniem.
Ponieważ takie autonomiczne minibusy będą w przyszłości wykorzystywane głównie na drogach miejskich, system w szczególności zapewnia ochronę pieszych i rowerzystów.
Rozwiązanie jest już gotowe do produkcji.
Co więcej, Continental pracuje nad pierwszym na świecie rozwiązaniem 5G dla producentów samochodów. Eksperci zajmują się połączeniem funkcji łączności komórkowej piątej generacji z technologiami komunikacji na krótkie odległości za pomocą sygnałów radiowych z myślą o bezpośredniej wymianie danych między pojazdami a infrastrukturą.
Dzięki temu samochody będą mogły komunikować się ze sobą szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, przy mniejszej liczbie zakłóceń. Będą także mogły ostrzegać się nawzajem, np. przed wypadkami za zakrętem lub korkami na trasie. I tu ponownie Continental łączy funkcje, które dotychczas działały osobno, zmniejszając tym samym wagę pojazdu.
„Inteligentny” asystent jazdy
Jednym z efektów badań prowadzonych przez Continental są intuicyjnie systemy operacyjne. Prosta komunikacja między kierowcą a pojazdem za pomocą inteligentnego asystenta jazdy oraz trójwymiarowych ekranów to czynniki, które sprawiają, że nowe technologie samochodowe są chętniej akceptowane przez społeczeństwo.
Continental pracuje obecnie nad inteligentnym cyfrowym asystentem jazdy uruchamianym głosowo, który reaguje na naturalną mowę i jest dostosowany do różnych pojazdów. Dzięki temu jego obsługa ma być prostsza, a kierowcy nie będą musieli odrywać wzroku od drogi.
Będą mogli lepiej skupić się na prowadzeniu auta, co wpłynie na zmniejszenie ryzyka wypadków i zwiększanie komfortu jazdy.
Continental pracuje nie tylko w dziedzinie napędów elektrycznych, ale także łączności samochodów z otoczeniem i autonomicznej jazdy – głównych trendów tegorocznego salonu samochodowego IAA. Idzie to w parze ze stopniową realizacją założeń Wizji Zero, której celem jest zredukowanie liczby wypadków do zera.