Podczas zakończonego Międzynarodowego Salonu Samochodowego (IAA) we Frankfurcie marka Volkswagen została wyróżniona nagrodami przyznawanymi za design i innowacje.
Szczególne znaczenie miał wśród nich tytuł „Most Innovative Brand 2017” przyznany marce Volkswagen przez jury Plus X Award. Jednocześnie nowy Arteon otrzymał najwyższą notę „Best of Best” w ramach „Automotive Brand Contest”.
Zobacz także:
Nagrodę „Most Innovative Brand 2017” dla Volkswagena odebrał Klaus Bischoff kierujący działem Volkswagen Design. Plus X Award należy do najważniejszych na świecie nagród przyznawanych za innowacje w dziedzinie technologii, sportu i lifestyle’u. Otrzymują je marki za produkty wiodące pod względem jakości i innowacyjności.
Obok nagrody głównej tytułem produktu roku – dzięki licznym świadectwom jakościowym – w ramach Plus X Award odznaczono cztery modele Volkswagena:
• I.D. BUZZ otrzymał tytuł „Model Studyjny Roku 2017”;
• Golfa odznaczono tytułem „Kompaktowy Samochód Osobowy Roku 2017”;
• Atlas został uhonorowany jako „SUV Roku 2017”;
• Arteon uzyskał tytuł „Limuzyna Roku 2017”.
Ponadto w ramach tegorocznego „Automotive Brand Contest” nowy Arteon otrzymał najwyższą ocenę „Best of Best” w kategoriach „Exterior and Interior Volume Brand”. W uzasadnieniu międzynarodowego jury czytamy: „W postaci Arteona stylistom z Wolfsburga bez wątpienia udało się stworzyć seryjny model wyglądający jak auto przyszłości. Połączyli elementy stylistyczne klasycznego auta sportowego z elegancją i przestronnością limuzyny typu fastback, a z drugiej strony udało im się przenieść dużą część innowacyjnych elementów designu auta koncepcyjnego do samochodu seryjnego”.
DYREKTOR GENERALNY ŠKODY Z WAŻNYM TYTUŁEM
Panel German Design Council (GDC) nagrodził Bernharda Maiera tytułem Brand Manager of the Year 2017. Nagrodę i tytuł, CEO Škody otrzymał za wybitne osiągnięcia dla marki. GDC wręczył nagrodę na targach motoryzacyjnych Motor Show we Frankfurcie, w ramach Automotive Brand Contest, obecnie jednego z najważniejszych konkursów w świecie motoryzacji.
– Jestem zachwycony tą wyjątkową nagrodą, którą chętnie przyjmuję jako przedstawiciel całego zespołu Škoda. W ramach nowego, globalnego zarządzania marką nie tylko wprowadziliśmy nowe, wielkie produkty takie jak model Kodiaq i nowa Škoda Karoq, ale także wyostrzyliśmy i urzeczywistniliśmy charakter marki we wszystkich wymiarach – powiedział Bernhard Maier.
Nagrodą „Automotive Brand Contest” Niemiecka Rada ds. Designu honoruje każdego roku produkty oraz kreacje z dziedziny „communications design” z branży samochodowej. Rada została powołana w 1953 roku z inicjatywy parlamentu Niemiec jako fundacja i ma opinię wiodącego na świecie gremium o najwyższych kompetencjach w dziedzinie designu.