Podczas salonu samochodowego IAA we Frankfurcie Toyota pokazuje nowy koncepcyjny samochód – C-HR Hy-Power. To odważna interpretacja designu debiutującego w tym roku crossovera.
Efekt wizualny łączy on z hybrydowym układem napędowym nowej generacji, zapewniającym znacznie wyższe osiągi. Obecność na targach motoryzacyjnych Motor Show jest światowym debiutem modelu.
Zobacz także:
Seryjna wersja C-HR posłużyła projektantom Toyoty za inspirację do opracowania nowego koncepcyjnego auta hybrydowego o wyższej mocy i znacznie śmielszej stylistyce, będącej dziełem studia ED2, europejskiej pracowni stylistycznej Toyoty pod Niceą.
Nowe studium nadwozia rozwija romboidalny motyw szlifowanego diamentu, dominujący w designie seryjnie produkowanego modelu. Jednocześnie na uwagę zasługuje bardzo wysoka jakość wykonania i widoczna w każdym aspekcie dbałość o najdrobniejsze szczegóły wykończenia.
Stylistyka nadwozia
Szukając możliwości wykorzystania motywów romboidalnych, które są dominującym elementem stylistyki Toyoty C-HR, projektanci studia ED2 znaleźli inspirację w naturalnych procesach, które przemieniają węgiel w diamenty, a także w niezwykłym połączeniu twardych, zimnych skał wulkanicznych, we wnętrzu których może kryć się rozgrzane do czerwoności, płynne jądro.
Ta właśnie inspiracja doprowadziła do zastosowania nowego, srebrnego lakieru w odcieniu Dark Carbon z matowym wykończeniem. Końcowy efekt uwydatnia zastosowanie 20-calowych obręczy kół z lekkiego stopu, lśniących wysokim połyskiem elementów w kolorze czarnym, a także elementów z ciemnego chromu, w tym ozdobnych obramowań reflektorów, ramki szyb.
Dodano jaskrawe elementy o wykańczanej galwanicznie powierzchni w pomarańczowym odcieniu Burning Orange, widoczne na przednich słupkach, obudowach bocznych lusterek oraz listwach ozdobnych wbudowanych w zespoły reflektorów. Ten sam jaskrawy kolor pojawia się także w postaci akcentów uwydatniających romboidalne oczka siatki zamykającej dolny wlot powietrza z przodu.
Całą powierzchnię dachu pokrywa specjalna folia o oryginalnym wzorze, z widocznymi romboidalnymi figurami przypominającymi cięte kryształy diamentów, które jednocześnie zmieniają barwę od najciemniejszego odcienia czerni z tyłu, aż po jaskrawy pomarańcz z przodu, z jednoczesnym kontrastowaniem płaszczyzn matowych i powierzchni wykończonych na wysoki połysk.
Wnętrze
We wnętrzu odnajdziemy wyraźną kontynuację motywów stylistycznych widocznych na zewnątrz nadwozia. Przede wszystkim uzyskano podkreślenie efektu wizualnego za pomocą silnego przeciwstawienia kolorów: czarna tapicerka i czarne wykończenia kontrastują z detalami stylistycznymi w jaskrawopomarańczowym kolorze Burning Orange.
Wygodne fotele, doskonale podtrzymujące ciało, zostały wykończone obiciami z czarnej skóry, które kontrastują z pomarańczowymi zagłówkami i bocznymi profilami podpierającymi. Natomiast na oparciach i poduszkach siedzeń dominuje jaskrawa przędza tkaniny, która układa się w krzyżowy, tkany wzór przypominający asymetrycznie ułożone romby.
Ten sam design powtarza się na wewnętrznych wykończeniach drzwi, na których umieszczono podłokietniki, również w kolorze jaskrawopomarańczowym. Dodatkowym zabiegiem stylistycznym jest zastosowanie pomarańczowego wykończenia pasa, który biegnie przez całą szerokość tablicy przyrządów i do którego nawiązują obramowania ekranu dotykowego multimedialnego systemu Toyota Touch 2.
Nowy hybrydowy układ napędowy
Nowy koncepcyjny crossover Toyoty został zaprojektowany z myślą o zastosowaniu nowego hybrydowego układu napędowego o mocy wyższej i lepszych osiągach niż seryjny napęd o mocy 122 KM obecnie produkowanej wersji Toyoty C-HR. Jest to zapowiedź strategicznej zmiany we wdrażaniu nowych technologii.
Układy hybrydowe o wyższych osiągach będą udostępniane we wszystkich podstawowych modelach japońskiego producenta. Więcej informacji na temat dalszych perspektyw rozwoju tego programu zostanie podanych do wiadomości na początku 2018 roku.