FRANKFURT 2017: PROTOTYPOWY MERCEDES CONCEPT EQA

SMerc-ConceEQA1

Debiutujący podczas zakończonych targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie prototyp Mercedes- Benz Concept EQA demonstruje, jak może wyglądać nowy samochód kompaktowy.

Zespół napędowy z jednym silnikiem elektrycznym przy osi przedniej i jednym przy tylnej generuje moc systemową przekraczającą aż 200 kW.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2017


 

Charakterystyka jazdy może być modyfikowana poprzez zmianę rozkładu momentu obrotowego pomiędzy osiami – samochód dysponuje stałym, aktywnym napędem na cztery koła. O tym, który program jazdy jest aktualnie wybrany, informuje unikalna wirtualna osłona chłodnicy.

Merc-ConceEQA4

Concept EQ (salon samochodowy w Paryżu w 2016 r.) – studium o wyglądzie sportowego SUV-a coupé – zapoczątkowało wprowadzenie nowej marki produktów i rozwiązań – EQ. Teraz marka skoncentrowała się na kompaktowym samochodzie EQ.

– Nasza elektryczna inicjatywa nabiera tempa: do 2022 r. Mercedes- Benz Cars wprowadzi na rynek ponad 10 pojazdów w pełni elektrycznych. A Mercedes-Benz Concept EQA udowadnia, że poważnie traktujemy wprowadzenie elektrycznej mobilności w naszym portfolio – powiedział Dieter Zetsche, szef Daimler AG i Mercedes- Benz Cars.

Jednocześnie Concept EQA stanowi kolejny przykład logicznej ewolucji idiomu projektowania zmysłowej przejrzystości: ostre krawędzie i linie zostały tu w znaczący sposób zredukowane. Jednym z przykładów nowej, „elektrycznej” estetyki jest technologia oświetleniowa, wykorzystująca włókna laserowe. Aktywowany laserem nośnik znajduje się tu w środku kabla światłowodowego. Przyciągający wzrok spiralny kształt świateł symbolizuje elektryczną koncepcję napędu, ich design przywodzi na myśl miedziane uzwojenia silnika elektrycznego, a animacja wizualizuje impulsy elektryczne.

Merc-ConceEQA2

Dwa silniki elektryczne, możliwość zwiększenia mocy systemowej do ponad 200 kW dzięki modułowej architekturze akumulatora oraz stały napęd na obie osie zapewniają imponujące osiągi i dynamikę. Dwa programy jazdy – Sport oraz Sport Plus – różnią się dystrybucją momentu obrotowego pomiędzy osiami, zapewniając zróżnicowaną charakterystykę prowadzenia.

Czarny panel w przedniej części nadwozia zachowuje się jak wirtualna osłona chłodnicy i zmienia swój wygląd zależnie od wybranego programu jazdy. W trybie Sport grill przedstawia płonące, poziomo ułożone skrzydło, a w Sport Plus – pionowe poprzeczki nawiązujące do grilla Panamericana.

W połączeniu z inteligentną strategią operacyjną Concept EQA osiąga zasięg na poziomie 400 km – zależnie od pojemności zamontowanego akumulatora. Wysoce wydajny akumulator litowo- jonowy pakietowy (ang. pouch cell) dostarcza spółka zależna koncernu Daimler – Deutsche Accumotiv. Dzięki modułowej konstrukcji jego pojemność przekracza 60 kWh.

Merc-ConceEQA3

Concept EQA może być ładowany indukcyjnie lub za pomocą wallboxa. Jest też przygotowany do błyskawicznego ładowania. W ramach wizji „płynnego ładowania” specjalna usługa Mercedes me ułatwi użytkownikowi ładowanie i płacenie za prąd na różnych stacjach ładowania.
EQ: nowa marka elektrycznej mobilności

EQ oferuje kompleksowy ekosystem elektrycznej mobilności, na który składają się produkty, usługi, technologie i innowacje. Jego spektrum sięga od pojazdów elektrycznych i wallboxów do stacji ładowania oraz domowych systemów przechowywania energii. Za akronimem EQ kryje się „elektryczna inteligencja”, wywodząca się z wartości marki – emocji oraz inteligencji.

Nowa marka obejmuje swoim zasięgiem wszystkie kluczowe aspekty zorientowanej na klienta elektrycznej mobilności i wykracza daleko poza same samochody. Jej przyszłe modele mają być ucieleśnieniem najnowocześniejszej elektrycznej mobilności: fuzją emocjonującego i inteligentnego designu, wyjątkowej przyjemności z jazdy, wysokiej praktyczności na co dzień oraz maksymalnego poziomu bezpieczeństwa, stanowiącego wizytówkę wszystkich pojazdów budowanych przez wynalazcę samochodu.

Produkcja pierwszego seryjnego modelu nowej marki EQ – EQC – ma ruszyć w fabryce Mercedes- Benz w Bremen w 2019 r. Będzie on bazować na prototypowym Concept EQ przedstawionym w ub.r. w Paryżu.

Merc-ConceEQA5

Kolejne prototypy EQ

Concept EQ – czteroosobowy pojazd – oferuje innowacyjne rozwiązania. Zwrócony w stronę kierowcy kokpit o minimalistycznej formie i elementy obsługi oparte na panelach dotykowych mają nową, „elektryczną” estetykę, odzwierciedlającą stylizację karoserii.

Obok Concept EQA na salonie samochodowym Motors Show we Frankfurcie debiutował smart vision EQ fortwo – prototyp ukazujący nową wizję miejskiej mobilności oraz zindywidualizowanego, elastycznego lokalnego transportu publicznego. Autonomiczny pojazd odbiera swoich pasażerów bezpośrednio z wybranej lokalizacji.

Nowe opcje indywidualizacji pomagają użytkownikom rozpoznać „ich” samochód: czarny panel z przodu, diodowe wyświetlacze w miejscu tradycyjnych lamp, tylne światła i duże powierzchnie projekcyjne po bokach zapewniają wyjątkowo szeroki stopień personalizacji pojazdu – idealny na potrzeby współdzielenia pojazdu, tzw. car sharingu. Zwolnieni z potrzeby prowadzenia auta, pasażerowie mogą zrelaksować się w przestronnej kabinie.