FRANKFURT 2017: PROTOTYPOWA HONDA CR-V HYBRID W EUROPIE

Honda_Prototyp1

Podczas tegorocznej edycji salonu samochodowego IAA we Frankfurcie, Honda zaprezentuje prototyp hybrydowej wersji CR-V. Będzie to pierwszy w Europie SUV marki, wykorzystujący napęd elektryczny.

Stylizacja pokazanego po raz pierwszy w Europie pojazdu to zapowiedź wyglądu europejskiej wersji modelu nowej generacji.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2017


 

Sylwetka nowego auta otrzymała stylizację podkreślającą wyrafinowany i sportowy charakter tego pojazdu. Nowy CR-V jest większy, wyższy i dłuższy od poprzedniej wersji modelu, otrzymał odświeżone linie nadwozia oraz bardziej muskularną sylwetkę, dzięki m.in. większym i szerszym błotnikom. Cieńsze przednie słupki podkreślają muskulaturę nadwozia, a większe koła i niskoprofilowe opony uzupełniają efektowną stylizację auta. Na masce i tylnej części karoserii można zauważyć ostre przetłoczenia, a przód otrzymał typowy dla najnowszych modeli grill z emblematem marki.

Honda_Prototyp2

Dwusilnikowy system i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) w hybrydowym pojeździe składa się z silnika elektrycznego, czterocylindrowego silnika benzynowego i-VTEC o pojemności skokowej dwóch litrów pracującego w cyklu Atkinsona, służącego do wytwarzania energii elektrycznej i napędu oraz osobnego generatora prądu. System hybrydowy nie potrzebuje konwencjonalnej skrzyni biegów – jest wyposażony w jednostopniową przekładnię umożliwiającą płynne przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi elementami układu napędowego.

System i-MMD kontroluje zużycie paliwa oraz energii elektrycznej, wybierając najbardziej optymalny spośród trzech trybów pracy układu napędowego: EV (tryb elektryczny), Hybrid Drive (tryb hybrydowy) oraz Engine Drive (tryb silnika spalinowego).

W trybie elektrycznym (EV Drive) silnik czerpie moc wyłącznie z akumulatorów. Jest używany do ruszania, a jazda odbywa się bezemisyjnie. W hybrydowym trybie pracy (Hybrid Drive), silnik benzynowy wytwarza energię, która trafia do generatora, gdzie jest zamieniana na prąd, przekazywany następnie do silnika elektrycznego.

Honda_Prototyp3

Z kolei nadmiar energii elektrycznej jest wykorzystywany – poprzez generator prądu – do ładowania akumulatora. W trybie (Engine Drive) koła są napędzane bezpośrednio przez silnik spalinowy, a silnik elektryczny dołącza się niejako „na żądanie”, zwiększając zakres mocy np. przy przyspieszaniu.

W warunkach miejskich samochód będzie się poruszał na przemian – w trybie elektrycznym i hybrydowym, co w efektywny sposób wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Na autostradzie oraz podczas dynamicznego przyspieszania, uruchamiany jest tryb pracy silnika spalinowego.

Pokazana na targach motoryzacyjnych Motor Show Honda CR-V 2018 zostanie również wyposażona w benzynową turbodoładowaną jednostkę VTEC o pojemności 1,5 litra, z możliwością wyboru 6-biegowej ręcznej lub automatycznej bezstopniowej przekładni “CVT“. Model CR-V nowej generacji nie będzie oferowany w Europie z silnikami wysokoprężnymi.

Honda_Prototyp4

Więcej szczegółów na temat europejskiej wersji nowej Hondy CR-V pojawi się na początku przyszłego roku, kiedy to opublikowana zostanie specyfikacja produkcyjna modelu. Auto pojawi się w salonach Hondy w 2018 roku.