FRANKFURT 2017: POZNALIŚMY CENĘ NOWEGO OPLA GRANDLAND X

opel_grang0

Niedawno nad zalewem w Zegrzynku odbyła się pierwsza w Polsce przedpremierowa prezentacja nowego Opla Grandland X. Model zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego IAA we Frankfurcie.

Od października będzie dostępny w salonach dealerskich w Polsce. Zamówienia można składać już teraz — ceny katalogowe samochodu (detaliczne z VAT) zaczynają się od 94 900 złotych.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2017


 

Nowoczesne, dynamiczne linie, atrakcyjny terenowy wygląd i podwyższona pozycja foteli, zapewniająca typową dla samochodu sportowo- użytkowego dobrą widoczność w każdym kierunku, a także mnóstwo nowoczesnych technologii oraz komfortowe i przestronne wnętrze — oto nowy Opel Grandland X.

 

Model wyróżnia się bogatym wyposażeniem standardowym, które obejmuje działający w oparciu o kamerę system ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, system wspomagający ruszanie pod górę, radioodtwarzacz R4.0 z modułem Bluetooth umożliwiającym korzystanie z telefonu w trybie głośnomówiącym, klimatyzację z filtrem przeciwpyłkowym i przeciwzapachowym, komfortowe fotele z szerokim zakresem regulacji oraz tylną kanapę dzieloną w układzie 40:60.

Dynamiczna sylwetka nowego kompaktowego SUV-a przyciąga wzrok (w opcji jest dwukolorowe wykończenie). Mierzący 4,48 metra długości nowy samochód zwraca uwagę wyrazistymi proporcjami i krótkimi zwisami oraz atletyczną sylwetką. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2675 mm nawet pięć osób w środku nie może narzekać na brak przestrzeni. Nie brakuje także miejsca na bagaż i sprzęt sportowy. Pojemność bagażnika to 514 litrów (z możliwością powiększenia do 1652 litrów) czyli podobnie jak w kompaktowym kombi.

Grandland X jest wyposażony w liczne systemy wspomagające kierowcę, systemy multimedialne i rozwiązania podnoszące komfort. Alarm przedkolizyjny z funkcjami automatycznego hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, system wykrywania senności kierowcy, zaawansowany asystent parkowania czy kamera 360° to tylko niektóre przykłady wyposażenia opcjonalnego.

 

Systemy takie jak opcjonalny adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymania (3 000 zł), utrzymujący wybraną prędkość i odległość od pojazdu poprzedzającego, a także w razie potrzeby zwiększający lub zmniejszający prędkość Grandlanda X, zwiększają jeszcze bardziej bezpieczeństwo. Typowy dla Opla najwyższy poziom komfortu zapewniają opcjonalne ergonomiczne fotele z atestem AGR (Akcji na rzecz Zdrowych Pleców), a także podgrzewana kierownica i podgrzewane fotele z przodu i z tyłu oraz klapa bagażnika otwierana i zamykana ruchem stopy.

Panoramiczny szklany dach w cenie 2 900 zł pozwala wypełnić wnętrze naturalnym światłem i zapewnia znakomity widok na niebo. Kierowca i pasażerowie mogą korzystać z systemu IntelliLink najnowszej generacji oraz Opel OnStar z nowymi usługami. Indukcyjna ładowarka umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfonów. Fani muzyki i nagłośnienia wysokiej klasy mogą zamówić system Denon z ośmioma głośnikami i subwooferem za 2 900 zł.

Dostępny jest adaptacyjny system oświetlenia przedniego (AFL) z diodowymi reflektorami. Poszczególne funkcje, takie jak doświetlanie zakrętów, asystent świateł drogowych i automatyczne poziomowanie wiązki świetlnej, gwarantują optymalne oświetlenie drogi.

 

Silniki i system Grip Control

Oprócz systemów wspomagających, bezpieczeństwo zapewniają dynamiczne silniki i opcjonalny elektroniczny system kontroli przyczepności Grip Control. Początkowo samochód będzie oferowany z dwoma silnikami do wyboru, które mogą współpracować z nowoczesną sześciobiegową przekładnią manualną lub z sześciobiegowym automatem o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym. System Start/ Stop należy do wyposażenia standardowego.

Wykonany w całości z aluminium silnik benzynowy 1.2 Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijający moc 96 kW/130 KM i maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min. (zużycie paliwa 5,5–5,4 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 127–124 g/km).

Diesel 1.6 o mocy 88 kW/120 KM oferuje maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr./min. (4,6–4,3 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 118–111 g/km). W najbliższej przyszłości oferta zespołów napędowych zostanie poszerzona.

 

Elektroniczny system Grip Control pomaga w bezpiecznym przekazaniu tej mocy na drogę, zapewniając znakomitą przyczepność. Kierowca ma do wyboru pięć trybów jazdy. System dostosowuje rozkład momentu obrotowego na przednie koła. W egzemplarzach z automatyczną skrzynią biegów system koryguje także punkty zmiany przełożenia i reakcję przepustnicy.

Dynamicznymi osiągami można cieszyć się w komfortowej i wykończonej wysokogatunkowymi materiałami kabinie Grandlanda X. Przyciski w środkowej części deski rozdzielczej zostały pogrupowane w trzech segmentach, zapewniając szybki i intuicyjny dostęp do sterowania systemem multimedialnym, klimatyzacją i funkcjami podwozia. Typowa dla samochodów sportowo-użytkowych wyższa pozycja foteli zapewnia lepszą widoczność.

Tak wyposażony nowy Grandland X z silnikiem benzynowym jest dostępny w cenie od 94 900 zł, natomiast wersje z silnikiem diesla kosztują od 105 900 zł (cena detaliczna z VAT w Polsce). Nowe auto na targach motoryzacyjnych Auto Show we Frankfurcie stanie obok “braci”: Crosslanda X i Mokki X.

Fot.: MARCIN KARACZUN