FRANKFURT 2017: NOWY OPEL INSIGNIA GSi SZYBSZA OD POPRZEDNICZKI OPC

2017 Opel Insignia GSi

Nowy Opel Insignia GSi to sportowy sedan dla osób oczekujących czegoś specjalnego. Jest bardziej wyrazisty, bardziej precyzyjny i jeszcze wydajniejszy. Samochód skonstruowany z myślą o kierowcy i jego preferencjach.

Będzie go można zobaczyć już niedługo – premiera nastąpi podczas targów motoryzacyjnym IAA Auto Show we Frankfurcie. Na razie nowy pojazd można zobaczyć na zdjęciach.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2017


 

Zawieszenie o bardzo dynamicznej charakterystyce i świetna przyczepność w połączeniu z napędem na cztery koła zapewniają Insignii GSi satysfakcjonujące wrażenia z jazdy, a jednocześnie maksymalne bezpieczeństwo.

2017 Opel Insignia GSi

Nową ośmiobiegową automatyczną przekładnią można sterować za pomocą manetek przy kierownicy — jak w samochodzie wyścigowym — co zachęca do jeszcze aktywniejszego stylu jazdy. Typowe dla Insignii nowej generacji jest połączenie lekkiej konstrukcji z niskim środkiem ciężkości i 2‑litrowym turbodoładowanym silnikiem. Pozwala to uzyskać optymalne wyważenie pojazdu i znakomity stosunek mocy do masy.

Dzięki dużym, chromowanym wlotom powietrza z przodu i spojlerowi, zapewniającemu odpowiednią siłę dociskającą tylną oś, wygląd GSi dorównuje jej osiągom. Całości dopełniają skórzane, zintegrowane sportowe fotele (skonstruowane specjalnie na potrzeby wersji GSi), sportowa kierownica obszyta skórą i aluminiowe pedały.

Precyzyjny tuning zaowocował powstaniem najwydajniejszej Insignii, która w nowej odmianie GSi wyraźnie wyróżnia się pod względem dynamiki nawet na tle bardzo elastycznej Insignii Grand Sport. Doskonała przyczepność i precyzja prowadzenia to cechy samochodu w nowoczesnym sportowym stylu.

2017 Opel Insignia GSi

– Nowa Insignia GSi okrążyła Północną Pętlę Nürburging szybciej niż mocniejsza Insignia OPC poprzedniej generacji. Stało się tak między innymi dlatego, że GSi jest o 160 kilogramów lżejsza od analogicznej Insignii OPC z silnikiem 2.8 V6 Turbo. To właśnie połączenie niskiej masy — zwłaszcza w części przypadającej na przednią oś — niskiego środka ciężkości, dobrych właściwości jezdnych, wysokiej mocy w szerokim zakresie obrotów oraz najlepszych właściwości trakcyjnych sprawia, że nowe auto jest tak szybkie — powiedział Volker Strycek, dyrektor ds. samochodów wyczynowych i sportu samochodowego, podsumowując przeprowadzony test.

„Zielone Piekło”: najtrudniejszy tor wyścigowy na świecie

Ostatnie korekty w Insignii GSi uwzględniają wyniki testów przeprowadzanych na legendarnej Północnej Pętli Nürburgring. Tutaj, w górach Eifel, działa ośrodek testowy Opla, w którym firma dopracowuje charakterystykę modeli o wyczynowych osiągach. Inżynierowie zaprojektowali zupełnie nowe podwozie. Krótsze sprężyny obniżyły GSi o 10 milimetrów, a specjalne sportowe amortyzatory ograniczają przechyły nadwozia do minimum.

2017 Opel Insignia GSi

Odpowiednio dostosowano także potężne hamulce Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami oraz układ kierowniczy. GSi jest standardowo wyposażona w mechatroniczne zawieszenie FlexRide. System ten w ułamku sekundy dostosowuje charakterystykę amortyzatorów i układu kierowniczego. Moduł sterujący zmienia także kalibrację działania pedału przyspieszenia oraz punkty zmiany przełożeń w ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Standard, Tour lub Sport. W zależności od wybranego trybu układ kierowniczy i przepustnica działają jeszcze bardziej bezpośrednio. Wyłącznie w wersji GSi dostępny jest także tryb Competition aktywowany przyciskiem ESP. Dwukrotne naciśnięcie tego przycisku pozwala wprawnym kierowcom zwiększyć nadsterowność i wyłączyć kontrolę trakcji.

Sportowe zawieszenie, w połączeniu z zapewniającymi zwiększoną przyczepność oponami Michelin Pilot Sport 4 S na 20‑calowych kołach, sprawia, że samochód jest dosłownie przyklejony do drogi. Standardowy jest napęd 4×4 z wektorowaniem momentu obrotowego. W tym zaawansowanym technicznie układzie konwencjonalny mechanizm różnicowy tylnej osi zastąpiono dwoma sprzęgłami,. W ten sposób niemal całkowicie wyeliminowano podsterowność.

2017 Opel Insignia GSi

Sportowy sedan jest napędzany turbodoładowanym silnikiem benzynowym, charakteryzującym się niskim zużyciem paliwa bez uszczerbku dla osiągów. Jednostka rozwija moc 191 kW/260 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm (zużycie paliwa: 8,6 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 197 g/km). Czterocylindrowy silnik współpracuje z zupełnie nową, ośmiobiegową przekładnią automatyczną.

Biegi można zmieniać także za pomocą manetek przy kierownicy, a w automatycznych trybach Standard i Sport kierowca może nawet określić punkty zmiany przełożeń. Oprócz 2‑litrowego silnika benzynowego w GSi będzie oferowany także nowy mocny silnik wysokoprężny.

Sportowe cechy

Nowe sportowe fotele zapewniają zwiększone podparcie boczne oraz wyższy komfort i posiadają atest AGR (Akcji na rzecz Zdrowych Pleców). Podobnie jak w Insignii Grand Sport są one opcjonalnie wyposażone w funkcje wentylacji, ogrzewania, i masażu oraz regulację bocznych segmentów. W GSi wysokie oparcie jest połączone z zagłówkiem.

2017 Opel Insignia GSi

Do wyboru są dwie wersje skórzanej tapicerki z emblematem GSi. Takie samo logo umieszczono z tyłu samochodu, gdzie zamontowano również wydajny spojler zapewniający niezbędną siłę dociskającą tylną oś. Dolna części zderzaka stylizowana na dyfuzor stanowi oprawę dla dwóch chromowanych końcówek wydechu.

Analogicznym detalem z przodu są chromowane krawędzie wlotów powietrza przed przednimi kołami. Inne elementy to spłaszczona u dołu i obszyta skórą kierownica, aluminiowe pedały oraz czarna podsufitka.

33 lata tradycji

Insignia GSi kontynuuje tradycję sportowych Opli z oznaczeniem GSi. Jako pierwsze emocji dostarczyły modele Manta GSi i Kadett GSi (115 KM z 1,8 litra pojemności) w 1984 roku. Już cztery lata później 2‑litrowy 16‑zaworowy silnik DOHC w modelu Kadett 2.0 GSi 16V generował moc 150 KM.

Ten sam silnik trafił też do pierwszej Astry, a w 1993 roku pojawiła się alternatywa w postaci 125‑konnej Astry 1.8 GSi. Różne generacje modelu Corsa także były oferowane w odmianie GSi, począwszy od Corsy A (1988 r.) ze 100‑konnym silnikiem, która dziś jest poszukiwanym klasykiem. Ostatnią (jak na razie!) była Corsa D wprowadzona w sierpniu 2012 roku.

Póki co jednak na światową premierę na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie (14–24 września 2017 r.) oczekuje nowa Insignia GSi, którą można będzie zamawiać u niemieckich dealerów od połowy października.