FRANKFURT 2017: NOWE MODELE MERCEDESA I INNOWACYJNA FORMUŁA

Merced-fra1

Na międzynarodowym salonie samochodowym IAA we Frankfurcie (14-24 września 2017 r.) Mercedes- Benz pokaże własne ambicje w kształtowaniu mobilności jutra.

Z okazji swoich 50. urodzin marka AMG zaprezentuje model Project ONE – hipersamochód z hybrydowym napędem rodem z Formuły 1, wskazujący drogę działu do „przyszłości drogowych osiągów”.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2017


 

Z kolei nowy prototyp smarta posłuży do zaprezentowania inteligentnych rozwiązań z zakresu współdzielonej mobilności w mieście. Dalsze perspektywy pełnej elektryfikacji gamy modelowej zademonstrują koncepcyjny samochód z segmentu aut kompaktowych oraz GLC F-CELL EQ Power, przedseryjny SUV z hybrydowym napędem wykorzystującym energię z ogniw paliwowych.

Swoje globalne premiery będą świętowały również kompleksowo zmodernizowane dwudrzwiowe warianty Klasy SCoupé i Cabriolet, zarówno w wersjach „cywilnych”, jak i sygnowanych przez AMG. Na targach pojawi się także nowa Klasa X, czyli pickup z gwiazdą.

Kluczowym elementem prezentacji będzie wreszcie me Convention – interaktywny cykl wydarzeń pod hasłem #createthenew (15-17 września), współorganizowany przez Mercedes-Benz oraz South by Southwest (SXSW).

Łącznie, oddział osobowych Mercedesów zaprezentuje we Frankfurcie około 100 pojazdów, w tym kilka światowych premier innowacyjnych aut koncepcyjnych.

Pierwszym z nich jest Mercedes-AMG Project ONE – bliskie produkcji seryjnej studium hipersamochodu.

Nowy prototyp smarta z napędem elektrycznym pokaże dalszy potencjał utworzonej niedawno marki pojazdów elektrycznych EQ. W pełni autonomiczny pojazd jako pierwszy kompleksowo ucieleśnia wszystkie cztery filary najnowszej strategii Mercedesa – CASE (Connected, Autonomous, Shared, Electric): jest połączony ze światem, autonomiczny, ma napęd elektryczny i można go współdzielić z innymi użytkownikami. To przykład maksymalnie efektywnej mobilności na obszarze zabudowanym.

Kolejną światową premierą będzie pierwszy w pełni elektryczny prototyp kompaktowego auta EQ. W przyszłości pod marką EQ producent zaoferuje całą gamę pojazdów, w tym kompaktowe modele na prąd – to krok pozwalający upowszechnić elektro- mobilność wśród ważnej grupy nabywców.

Po raz pierwszy na tragach pojawi się też hybryda plug-in zasilana energią z ogniw paliwowych – Mercedes-Benz GLC F-CELL EQ Power, oferująca długi zasięg. Klasy S z nadwoziami Coupé i Cabriolet pokazane zostaną w wersjach standardowych oraz AMG. Klasa X łączy typowe atrybuty pickupów z atutami klasycznego Mercedesa.

Konwencja me Convention

Dzięki me Convention klasyczne prezentacje samochodów zostaną uzupełnione o nową formułę interaktywnego dialogu. Przez 3 dni (od 15 do 17 września) na uczestników czeka mieszanka paneli dyskusyjnych, warsztatów, spotkań z ekspertami, laboratoriów i instalacji artystycznych, których tematyka skupi się na strategii CASE, a jednocześnie daleko wykroczy poza sferę samych produktów. W ten sposób producent ze Stuttgartu chce zainicjować dyskurs na temat przyszłości i wykorzystać targi motoryzacyjne jako platformę komunikacyjną nowego wymiaru.

W gronie prelegentów pojawi się ponad 100 międzynarodowych wizjonerów, myślicieli i ciekawych osobowości z różnych środowisk społecznych i kulturalnych, m.in. astronauta Buzz Aldrin, artysta i choreograf Christian „Mio” Loclair, tybetański mnich i specjalista ds. koncentracji Gelong Thubten, odkrywca i ambasador Mercedes-Benz Mike Horn, supermodelka Amber Valetta, słynny projektant przemysłowy Hartmut Esslinger, zajmująca się technologiami reporterka Amber Mac czy redaktorka niemieckiego magazynu biznesowego „Wirtschaftswoche” Miriam Meckel.

Bilety na konferencję dostępne są pod adresem www.me-convention.com.

Prezentacja Mercedes-Benz Cars

Stoisko Mercedes-Benz na Auto Show w pełni odzwierciedla strategię CASE – a jedną z głównych jego atrakcji będzie miasteczko CASE na parterze Sali Festiwalowej. W centralnym miejscu odbędą się prezentacje pojazdów i wystąpienia moderatorów. Odwiedzający będą mogli zapisać się na indywidualne, cyfrowe zwiedzanie stoiska – z elektroniczną kartą wstępu zapisaną w aplikacji na smartfonie. Dzięki „Mercedes-Benz To Go” goście zyskają stały dostęp do aktualnych informacji na temat atrakcji, pojazdów oraz konwencji me Convention: przed, w czasie i po targach

Karty wstępu można ściągnąć na urządzenia mobilne ze strony www.mercedes-benz.com/IAA, wgrać w trakcie targów za pomocą kodu QR lub uzyskać bezpośrednio.

Nad zaprojektowaniem i zbudowaniem stoiska Mercedes-Benz czuwa około 400 osób. Prace ruszyły ponad 2 miesiące przed rozpoczęciem targów, a zagospodarowanie liczącej 11 tys. m2 powierzchni wystawowej wymagało zaangażowania imponujących środków – użyto m.in. 970 ton stali, ponad 250 km przewodów i wykorzystano około 6000 lamp.