FRANKFURT 2017: PREMIERA KONCEPCYJNEJ SKODY VISION E

Skoda_visi1

Na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie Škoda zaprezentuje swój pierwszy w historii koncepcyjny model napędzany wyłączenie energią elektryczną, czyli Vision E.

Po premierze w Szanghaju samochód ten został poddany dalszemu rozwojowi stylizacji nadwozia, którego najbardziej poruszającym motywem są otwierające się przeciwlegle drzwi pozbawione dzielącego je słupka B.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2017


 

Studium elektrycznego samochodu pozwala postawić kolejny krok w kierunku cyfrowej przyszłości czeskiej marki. Jak przystało na model Škody, Vision E wyróżnia się przestronnością wnętrza, najnowocześniejszymi asystentami jazdy oraz licznymi rozwiązaniami „Simply Clever”.

Skoda_visi3

Design nowego auta zapowiada stylizację, która będzie charakterystyczna dla przyszłych elektrycznych modeli w gamie marki. Pojazd wita otwierającymi się przeciwlegle drzwiami i czterema indywidualnymi, częściowo obrotowymi fotelami. Lusterka boczne to już przeszłość. Ich rolę zajmują kamery, relacjonujące co się dzieje wokół samochodu.

Pozbycie się środkowych słupków było jednym z głównych założeń projektantów tego modelu, dzięki czemu udało się uzyskać wrażenie wyjątkowej przestronności kabiny. W porównaniu do projektu prezentowanego w Szanghaju, teraz Vision E posiada zaktualizowany pas przedni.

Pierwszy w historii czeskiej marki, częściowo autonomiczny model elektryczny, osiąga nowy poziom – obok cyfrowego panelu deski rozdzielczej oraz centralnego ekranu dotykowego, który pozwala kierowcy i jego współpasażerowi obsługiwać funkcje i usługi Škoda Connect, w samochodzie każdy z pasażerów ma także do dyspozycji swój własny wyświetlacz. We wszystkich drzwiach zainstalowane są Phoneboxy zdolne do indukcyjnego ładowania smartfonów.

Skoda_visi2

Nowy model został wyposażony w wiele funkcji dowodzących, że przyszłość nadeszła już dziś. Jedną z nich jest zdolność do obsługi pokładowych systemów samochodu komendami głosowymi i gestami. Kierowca zaś jest stale monitorowany z wykorzystaniem kamer śledzących ruch jego gałek ocznych. Koncepcyjna Škoda stale monitoruje rytm bicia serca kierowcy, a gdy ten doświadcza komplikacji zdrowotnych, auto potrafi samo spowolnić. Auto posiada hotspot wi-fi oraz moduł LTE.

Przy wymiarach: długości 4668 mm, szerokości 1924 mm i wysokości 1951 mm, pokazywany na salonie samochodowym Auto Show w Niemczech Vision E jest stabilny. Dzięki bardzo dużemu rozstawowi osi wynoszącemu aż 2851 mm, konstruktorom udało się stworzyć przestronne wnętrze. Dzięki zastosowanemu typowi napędu można było wyeliminować z kabiny środkowy tunel, zapewniając dużą ilość miejsca tak dla osób siedzących z przodu, jak i z tyłu.

Elektryczne silniki o mocy 306 KM napędzają wszystkie cztery koła pojazdu. Auto wyróżnia się wśród samochodów elektrycznych swoimi osiągami: dysponuje zasięgiem aż 500 km i jest w stanie osiągnąć nawet 180 km/h. Samochód posiada zdolność autonomicznej jazdy trzeciego stopnia. Oznacza to, że na trasach szybkiego ruchu potrafi samodzielnie przyspieszyć, spowolnić, sterować kierownicą a nawet omijać przeszkody.

Skoda_visi4