Podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie mottem ekspozycji BMW Group jest: „Przyszłość nadchodzi teraz”.
Stoisko o powierzchni 10 500 m² w hali 11 obejmuje spektrum tematów – od BMW i oraz najnowszych produktów z segmentu luksusowego po BMW M, MINI i BMW Motorrad. Zostaną zaprezentowane także najnowsze dokonania w dziedzinie usług mobilności.
Zobacz także:
Centralne miejsce ekspozycji zajmuje marka BMW. Najważniejszym elementem wydarzenia jest kolisty tor Vision Loop o długości 150 metrów z trybuną na 550 osób. Codziennie zmieniający się kontekst dynamiki jazdy i multimediów zapewnia scenerię dla 14 pokazów koncentrujących się na segmencie luksusowym, marce BMW M, BMW serii X3 oraz przyszłości.
W okresie poprzedzającym część handlową salonu samochodowego Motor Show, odbył się finał konkursu NextVisionaries, którego gospodarzami byli wspólnie BMW i oraz TED. Odwiedzający IAA są również świadkami wielu światowych premier, m.in. nowego BMW X3 oraz serii 6 Gran Turismo, a także maja okazję zapoznać się z całą gamą modelową.
BMW i pojawił się na scenie z prezentacją wizjonerskiej mobilności. Przenosząc przyszłość do teraźniejszości, prezentuje modele BMW iPerformance we własnej, wydzielonej strefie stoiska. Doznania zwiedzających są dodatkowo zintensyfikowane przez stanowiska ekspozycyjne odtwarzające interaktywne światła i atmosferę miasta, a także wielkoformatowe ekrany i szklane wyspy.
Przekaz „Przyszłość nadchodzi teraz” jest wyrażeniem przewodniej roli BMW Group w dziedzinie mobilności elektrycznej. Do października 2016 roku grupa sprzedała łącznie ponad 100 000 samochodów elektrycznych. Wynik ten zostanie wyrównany w samym tylko 2017 roku, gdy kolejne 100 000 wyruszy na drogi i ulice. Asortyment zelektryfikowanych samochodów obejmuje: BMW i3, BMW i8 oraz wersje hybrydowe plug-in iPerformance modeli BMW serii 2, BMW serii 3, BMW serii 5, BMW serii 7 oraz rodziny X.
Usługi mobilności BMW: inteligencja i łączność
14-metrowa instalacja ścienna zabiera odwiedzających targi w jedyną w swoim rodzaju, interaktywną podróż po świecie usług BMW. Począwszy od BMW Connected, trasa wiodzie przez Digital Energy Solutions i Digital Charging Services, a także obejmuje asortyment usług Now. DriveNow, ChargeNow i ParkNow są zaprezentowane na oddzielnym stanowisku.
W strefie światowych premier, gdzie prezentowane jest BMW serii 6 Gran Turismo, zwiedzający mogą odbyć wirtualną podróż po osiągnięciach techniki – od systemów wspomagających kierowcę po jazdę autonomiczną. Ich przewodnikiem będzie mierzący sześć metrów Personal Copilot.
BMW M. Podczas tegorocznych targów IAA, M prezentuje łącznie osiem pojazdów. W tej strefie przestrzeni wystawienniczej wielkoformatowa ściana złożona z diod LED, pulsujące listwy świetlne i czerwone, odblaskowe powierzchnie wzmacniają dynamizm i atmosferę, które czynią markę M tak fascynującą. Bogaty asortyment samochodów BMW M uzupełniają modele M Performance.
Obecność marki MINI na IAA 2017 obejmuje pięć modeli: 3-drzwiowe, 5-drzwiowe, Cabrio, Clubman i Countryman.
Odwiedzający są zaproszeni m.in. do budki z koktajlami, takiej samej, jaką można znaleźć na ulicznym festynie. Górna kondygnacja strefy MINI mieści jeszcze jedną ciekawą atrakcję – zakład fryzjerski oferujeć panom odwiedzającym ekspozycję 30-minutową sesję stylizacji i pielęgnacji, bez konieczności wcześniejszego umawiania się na wizytę.
Niech życie stanie się przejażdżką – marka BMW Motorrad. Ekspozycja to z kolei łącznie pięć modeli seryjnych oraz Concept Link. Tłem prezentacji jest duża ściana ze stali Corten, obejmująca również instalację złożoną z elementów pochodzących z asortymentu akcesoriów marki.
Strefy relaksu BMW Lounge. Strefy relaksu BMW Group Lounge, BMW VIP Lounge i BMW Security Lounge oferują osobom, które chcą porozmawiać o samochodach, wybór jednej z trzech eleganckich lokalizacji. Strefy, z widokiem na centralny plac, prezentują spektakularne widoki platformy aktywnej jazdy, gdzie obiecywana przez markę „czysta radość z jazdy” jest realizowana na coraz to inne sposoby.
Ponieważ marka koncentruje się na zrównoważonym rozwoju, tegoroczne stoisko na salonie IAA wykorzystuje materiały nadające się do ponownego użytku w znacznie większym stopniu niż miało to miejsce do tej pory.
Wiosną 2017 roku BMW i połączyło siły ze znaną na całym świecie platformą dla postępowych myślicieli TED w celu zorganizowania konkursu NextVisionaries. W ciągu ostatnich kilku miesięcy wizjonerzy, stratedzy i liderzy innowacji z całego świata zostali zaproszeni do zgłaszania pomysłów z zakresu mobilnośi przyszłości.
Podczas targów IAA finaliści konkursu zaprezentowali swoje pomysły prestiżowemu jury i 500 zaproszonym gościom.