FRANKFURT 2015: VOLKSWAGEN GOLF GTI CLUBSPORT

VW_gti-f1

Podczas salonu samochodowego IAA Frankfurt Motor Show firma Volkswagen zaprezentowała nowego Golfa GTI Clubsport.

Ikona sportowych kompaktów marki będzie na początku przyszłego roku świętowała swoje 40. urodziny. Producent postanowił uświetnić to historyczne wydarzenie specjalną edycją tego auta – będzie to najmocniejszy GTI w jego historii.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2015


 

Przygotowując nowego Golfa GTI Clubsport Volkswagen nawiązuje do jubileuszowych edycji GTI, jakie prezentował przy okazji 20., 25., 30., i 35. urodzin tego modelu. Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem, w jaki jest wyposażony model jubileuszowy, osiąga moc 195 kW/265 KM i jest o 35 KM mocniejszy do najmocniejszego dotąd Golfa GTI.

vw_gti_f5

To nie wszystko: na pewien czas (za każdym razem na 10 sekund) kierowca może zwiększyć za pomocą funkcji boost moc tej jednostki, podnosząc ją o 10 proc. – do 290 KM. Dodatkowa moc jest generowana w prosty sposób – poprzez kickdown pedału gazu.

Golf GTI z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów ma świetne osiągi: przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,0 sekund, wersja z oferowaną w opcji 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG) sprint do setki zalicza w zaledwie 5,9 sek. Zużycie paliwa w wersji z mechaniczną skrzynią biegów wynosi ono tylko 6,9 l/100 km (przy dwusprzęgłowej skrzyni DSG – 6,7 l/100 km).

Jednak Volkswagen nie tylko zwiększył moc silnika, ale też mocno zmienił stylistykę, wyposażenie oraz aerodynamikę tego modelu. Nowa wersja modelu wyróżnia się najwyższą dynamiką przy dużych prędkościach i umiejętnością niezwykle szybkiego pokonywania zakrętów. Nie brakuje oczywiście różnych systemów wspomagania.

vw_gti_f2

GTI Clubsport wyróżnia kolor Oryx White (w opcji dostępne są też inne kolory), w kontraście do niego dach polakierowano na czarno. Auto otrzymało nowy zderzak, nowe progi, nowy dyfuzor z tyłu, nowy wieloelementowy spojler na dachu oraz specjalne, kute obręcze kół z lekkich stopów.

Z profilu Golf GTI Clubsport przypomina model pierwszej generacji. Miał on z boku, na wysokości zderzaka, szeroki czarny pas ozdobny biegnący od przedniego do tylnego nadkola. Dodatkowo wkomponowano w niego napis „Clubsport”.

Innym atrybutem świadczącym o dynamice nowego Golfa GTI Clubsport są zaprojektowane specjalnie do niego, opcjonalne, 19-calowe obręcze kół typu Brescia lub kute 18-calowe obręcze z lekkich stopów. Obudowy lusterek są czarne, lakierowane na wysoki połysk.

vw-gti_f3

Oryginalny spojler dachowy został dopracowany w kanale aerodynamicznym. Między czarnym dachem, a spojlerem rozpiętym ponad nim, znajduje się wąska szczelina. Odmiennie wygląda również dolna część tyłu nadwozia: nowy dyfuzor ma czarny kolor i jest lakierowany na wysoki połysk. W kolorach ciemnej czerni i czerwieni utrzymano tylne lampy z diodami LED.

W Golfie GTI Clubsport zainstalowano wyścigowe fotele kubełkowe. Pokryto je częściowo alcantarą, a na oparciach i siedziskach zastosowano wzór plastra miodu; ponadto na oparciach znajduje się napis GTI. Pasy bezpieczeństwa ozdobiono czerwoną linią. Nowe listwy dekoracyjne (plaster miodu) znajdują się na tablicy rozdzielczej, konsoli środkowej oraz na drzwiach. Sportowego charakteru dodają kabinie również wykonany z alcantary mieszek na dźwigni zmiany biegów i sportowej kierownicy (z emblematem GTI, czerwonym szwem i oznaczeniem „godziny 12”) oraz dywaniki podłogowe z czerwonym obramowaniem.

Gdy kierowca i pasażer (na razie tylko na targach IAA) otworzą drzwi nowego samochodu, zauważą ekskluzywne listwy progowe wykonane ze stali szlachetnej z wypisanymi na czerwono literami GTI…

vw_gti_f4