Podczas salonu samochodowego IAA Frankfurt Motor Show Suzuki na swoim stoisku prezentuje nowy model – Baleno.
5-drzwiowy hatchback spełnia oczekiwania współczesnych klientów pod względem niskiego zużycia paliwa, nowoczesnych technologii i ciekawego wzornictwa.
Zobacz także:
Suzuki swą bogatą wiedzę i doświadczenie w projektowaniu kompaktowych samochodów zawdzięcza między innymi budowie takich modeli, jak Suzulight (lata 50. XX w.), Alto (lata 70.) czy najnowszych modeli dostępnych w salonach marki. Teraz przyszedł czas na nowego Baleno, którego premiera odbywa się na targach motoryzacyjnych IAA.
Motywem przewodnim projektu Baleno jest “Liquid Flow“, co można dostrzec, przyglądając się eleganckim i płynnym liniom nadwozia. Zbudowany na nowej płycie podłogowej, Baleno oferuje przestronne wnętrze i wysokiej klasy układ napędowy.
Suzuki Baleno trafi do europejskich salonów sprzedaży już wiosną 2016 roku.
Kluczowe informacje na temat Suzuki Baleno:
• płyta podłogowa nowej generacji o zwiększonej sztywności i mniejszej masie, niskie zużycie paliwa, świetne prowadzenie i stabilność, ciche wnętrze;
• nowy silnik BOOSTERJET – turbodoładowana jednostka o pojemności 1 l, charakteryzująca się wysokim momentem obrotowym, wyposażona w układ SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) z silnikiem 1,2 DUALJET – zapewnia zaskakująco niskie zużycie paliwa;
• najbardziej aerodynamiczna bryła nadwozia w historii samochodów Suzuki;
• sportowe, niskie, a jednocześnie szerokie nadwozie, awangardowy przód, doskonałe przeszklenie kabiny oraz eleganckie przetłoczenia biegnące od przodu po tył samochodu podkreślają elegancki i zdecydowany charakter Baleno;
• innowacyjne rozwiązania technologiczne: kolorowy 7-calowy wyświetlacz multimedialny, adaptacyjny tempomat oraz system Smartphone Linkage Display Audio kompatybilny z Apple CarPlay;
• komfortowe warunki podróżowania dla pięciu osób, zapewniające dużą przestrzeń osobistą zarówno z przodu, jak i z tyłu samochodu;
• duża przestrzeń bagażnika;
• system Radar Brake Support (RBS)2 a także inne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa dbają o komfort kierowcy i pasażerów.
Przednie światła z technologią “Guide me light” oświetlają drogę przed samochodem po zamknięciu lub otwarciu drzwi za pomocą zdalnego kluczyka. Oferowanych jest 9 kolorów lakierów nadwozia, w tym nowy “Premium Silver Metallic”.
Aby podkreślić szerokość deski rozdzielczej na obu jej końcach umieszczono specjalne podświetlenia. Duży ekran LCD znajdujący się po środku deski rozdzielczej przedstawia szereg informacji na temat np. osiągów czy zużycia paliwa. System Smartphone Linkage Audio Display z 7-calowym ekranem dotykowym został wyposażony w port USB oraz port kart SD.
Adaptacyjny tempomat wykorzystuje radar do pomiaru odległości między pojazdami.
W nowym Baleno zastosowano trzy całkowicie nowe rozwiązania technologiczne, których celem jest ulepszenie właściwości jezdnych oraz obniżenie zużycia paliwa. Są to: płyta podłogowa nowej generacji, nowy, turbodoładowany silnik BOOSTERJET z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz układ SHVS typu mild hybrid.
Pod maską Baleno pracuje 1.0-litrowa jednostka, która osiąga moc 82 kW i maksymalny moment obrotowy 170 Nm. Auto dostępne jest także z benzynowym silnikiem o pojemności 1,2 l z podwójnym wtryskiem paliwa.
Decydując się na Baleno z silnikiem BOOSTERJET 1.0 można wybrać jedną z dwóch dostępnych przekładni zmiany biegów. Optymalnie zestrojona, 5-stopniowa manualna skrzynia (wyposażona w system ustalający położenie wybieraka biegów) lub 6-stopniową przekładnię automatyczną.
Zawieszenie zostało zaprojektowane tak, aby precyzyjnie współpracowało z układem kierowniczym. Z przodu wykorzystano kolumny MacPhersona, a w zawieszeniu tylnym belkę skrętną współpracującą ze sprężynami śrubowymi. Opony o obniżonym poziomie oporu przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa. Bagażnik ma pojemność 355 litrów. Można zwiększyć go poprzez złożenie tylnej kanapy lub przesunięcie przednich foteli do przodu.
W Suzuki Baleno zastosowano szereg rozwiązań technologicznych, które mają asystować kierowcę, a także zmniejszać potencjalne szkody wyrządzone w skutek wypadku. Jednym z nich jest system Radar Brake Support (RBS). Ponadto auto posiada system ESP, 6 poduszek powietrznych oraz wysoce absorbujące nadwozie.
Wymiary: długość – 3 995 mm, szerokość – 1 745 mm, wysokość – 1 470 mm (1 460 mm z układem SHVS), rozstaw osi – 2,520 mm, prześwit – 120 mm (110 mm z układem SHVS), opony – 185/55 R16 lub 175/65 R15.