FRANKFURT 2015: NOWY OPEL ASTRA MA RELAKSUJĄCE FOTELE

Wellness Seats for New Opel Astra

Nowy Opel Astra będzie miał swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie dopiero jesienią (17–27 września), ale już dziś wiadomo, że zapewni użytkownikom luksus.

Model jest lżejszy, bardziej wydajny i wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania, a zaawansowana konstrukcja foteli gwarantuje relaks w czasie każdej podróży.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2015


 

Ergonomiczne fotele z certyfikatem stowarzyszenia AGR w samochodach Opla zapewniają najwyższy komfort nawet na najdłuższych trasach. Opel kontynuuje w ten sposób tradycję wyposażania aut w siedzxenia przyjazne dla kręgosłupa. Oprócz regulacji w 18 kierunkach, w tym regulacji bocznych segmentów oparcia, fotele mogą być opcjonalnie wyposażone w takie funkcje podnoszące komfort użytkowania jak mechanizm masujący, pamięć ustawień czy nawet system wentylacji.

Opel-Astr_f2

Dzięki większej ilości miejsca na nogi oraz opcjonalnemu podgrzewaniu miejsc skrajnych na dodatkowy luksus mogą liczyć także pasażerowie podróżujący z tyłu. Nabywcy nowej Astry będą mogli zasiąść w luksusowych fotelach oferowanych w atrakcyjnych cenach.

10 kilogramów mniej

Dla liczącego ponad 100 pracowników zespołu ekspertów prace nad fotelami do nowej Astry rozpoczęły się prawie 5 lat temu. Siedzenia mają istotny udział w całkowitej masie pojazdu. Aby uzyskać dodatkowe 35 mm miejsca na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu, zastosowano znacznie bardziej zwartą konstrukcję oparć. Udało się to osiągnąć zarówno dzięki metodom obliczeniowym, jak i poprzez zastosowanie lżejszej pianki poliuretanowej oraz stelaża z ultrawysokowytrzymałej stali ukrytego pod tapicerką.

– Nowe fotele są o około 10 kg lżejsze niż w poprzednim modelu — wyjaśnia Andrew Leuchtmann, dyrektor działu GME Interiors.

Opel-Astr_f5

Dotyczy to nie tylko foteli przednich, również tylne siedzenia w nowej Astrze ważą mniej i są bardziej kompaktowe, mają zoptymalizowany profil, a bardziej strome siedzisko zapewnia lepsze podparcie ud.

– Ergonomia w aucie to nie tylko odpowiednie wyprofilowanie siedzeń, ale także ich właściwe rozmieszczenie — mówi Leuchtmann.

Pod tym względem optymalizacja komfortowych foteli w Astrze polegała na obniżeniu ich położenia względem podłogi. Dzięki zakresowi regulacji wysokości siedziska wynoszącemu 65 mm, największemu w tym segmencie, także niżsi kierowcy mają zagwarantowaną optymalną pozycję za kierownicą. W przypadku foteli w wersji premium, wyposażonych w opcję pamięci, indywidualne ustawienia można zapisać za naciśnięciem przycisku.

Podstawowa wersja opcjonalnych ergonomicznych siedzeń ma czterokierunkową elektryczno-pneumatyczną regulację podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa (do przodu, do tyłu, w górę i w dół), regulację pochylenia siedziska, regulację długości siedziska oraz kontur fotela dostosowujący się do naturalnej krzywizny kręgosłupa. Fotele ergonomiczne w wersji premium są dodatkowo wyposażone w elektryczno- pneumatyczną regulację bocznych segmentów oparcia, co umożliwia jego zwężenie lub poszerzenie w celu skutecznego podtrzymywania tułowia.

Opel-Astr_f4

Masaż relaksacyjny, klimatyzacja i ogrzewanie

Fotele powinny nie tylko utrzymywać kierowcę w odpowiedniej pozycji, ale także go ogrzewać lub chłodzić, w zależności od warunków otoczenia. Fotele nowej Astry w wersji komfortowej są wyposażone w pasywne rozwiązania z zakresu kontroli klimatu, czyli „oddychającą” tkaninę tapicerki i perforowaną poliuretanową piankę, które skutecznie odprowadzają wilgoć, a tym samym pomagają utrzymać właściwy mikroklimat w fotelu.

Ergonomiczne fotele w wersji premium mogą zarówno ogrzewać, jak i chłodzić. Małe wentylatory zasysają powietrze, a tym samym odprowadzają wilgoć gromadzącą się między ciałem kierowcy a fotelem. Zimą zintegrowany układ ogrzewania w fotelach przednich oraz w skrajnych siedzeniach z tyłu zapewnia komfort cieplny. W czasie dłuższych podróży samochód może zamienić się w mobilne centrum odnowy biologicznej — masaż dostępny za naciśnięciem przycisku sprawia, że nawet po wielu godzinach jazdy wysiada się z auta wypoczętym i bez żadnych dolegliwości bólowych.

Dziś popularne certyfikowane fotele są dostępne nie tylko w nowej Astrze, ale także w modelach Insignia, Meriva, Zafira Tourer, Mokka i Cascada.

Nowy Opel Astra ujrzy światło dzienne na targach motoryzacyjnych Auto Show – Internationale Automobil Ausstellung we Frankfurcie.

Opel-Astr_f3