FRANKFURT 2015: NOWY SEAT LEON CUPRA 290 – MOCNIEJSZY

leon_fra1a

CUPRA od zawsze obiecywała kierowcom osiągi godne mistrza. Ostatnia wersja sportowego samochodu dysponuje – do teraz – mocą 280 KM.

Wystarczy delikatnie nacisnąć pedał gazu, aby przyśpieszenie dosłownie wgniatało w fotel. Ale inżynierowie SEAT-a postanowili podarować kierowcom jeszcze więcej emocji.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2015


 

Za nim będzie można to sprawdzić np. podczas jazdy próbnej, już teraz obejrzeć można podczas salonu samochodowego IAA Frankfurt Motor Show. Nowy Leon CUPRA 290 jest nie tylko jeszcze szybszy, dynamiczniejszy i wydajniejszy, ale także bardziej przyjazny dla użytkownika dzięki systemom wspomagania kierowcy.

leon_fra2

Pod maską Leona CUPRA 290 króluje 2-litrowy silnik TSI z podwójnym wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu, który dostarcza 195 kW i 265 KM lub 213 kW i 290 KM. W połączeniu z przekładnią DSG (dostępna jako opcja) zapewnia on przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w jedynie 5,7 sekundy (5,8 sekundy ze skrzynią manualną).

Prędkość maksymalna to 250 km/h, ale CUPRA potrafi znacznie więcej – jej możliwości zostały ograniczone elektronicznie. Z kolei maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm i jest dostępny w zakresie od 1 700 do 5 800 obr./min., gwarantując odpowiednią moc w każdej sytuacji.

Silnik TSI z bardzo czułym turbodoładowaniem został wyposażony w zintegrowany z głowicą cylindra kolektor wydechowy, który jest częścią innowacyjnego układu termicznego. Zmodyfikowano również aluminiowe tłoki i łożyska, co pozwoliło na jeszcze mocniejsze ograniczenie tarcia.

leon_fra3

Zastosowanie nowych rozwiązań w całym układzie napędowym i wykorzystanie technologii ograniczających spalanie sprawiło, że SEAT Leon CUPRA 290 mimo wysokich osiągów jest jednocześnie oszczędny – zużycie paliwa wynosi zaledwie 6,6 litra, a emisja CO2 została ograniczona do 149 g/km.

Ważnym uzupełnieniem tych wszystkich rozwiązań są technologie, które dopełniają sportowy charakter Leona CUPRA 290 – progresywne wspomaganie układu kierowniczego, CUPRA Drive Profile, dynamiczna regulacja zawieszenia DCC, blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi czy pełne światła LED.

Forma godna mistrza!

Dynamiczny design to symbol rodziny Leona. Ale tym razem projektanci SEAT-a poszli o krok dalej. Przednia część nadwozia Leona CUPRA 290 wyróżnia się ostrymi liniami, dużymi wlotami powietrza i pełnymi światłami LED.

Z kolei tył przykuwa wzrok umieszczonym w zderzaku dyfuzorem i dwiema owalnymi końcówkami wydechu. Dopełnieniem tych elementów są wysokiej jakości felgi, czerwone zaciski tarcz hamulcowych oraz przyciemniane szyby.

leon_fra4

Koncepcja dynamicznej stylistyki znajduje również swoje odzwierciedlenie we wnętrzu – od designu kierownicy wyposażonej w łopatki opcjonalnej przekładni DSG, przez aluminiowe pedały, po sportowe siedzenia pokryte Alcantarą lub skórą i wykończone białymi szwami.

Nowa CUPRA 290 otrzymała 19” obręcze w kolorze titanium, zaciski hamulców z napisem CUPRA, tylny spoiler, czarne obudowy lusterek i chromowane lub czarne elementy wykończenia wnętrza. W standardzie model oferuje tylne światła LED oraz przednie reflektory LED, które oprócz doskonałego designu wyróżniają się wysoką jakością światła – oświetlają drogę w temperaturze barwowej 5,300 Kelwinów.

Natomiast we wnętrzu znajdziemy kolorowe oświetlenie, które można dopasować do indywidualnych oczekiwań za pomocą CUPRA Drive Profile. Diody LED umieszczono między innymi w panelach drzwi.

Pokazywany na targach motoryzacyjnych IAA Leon CUPRA 290 już wkrótce zagości w polskich autoryzowanych salonach SEAT. Wszystkie nowe modele SEAT-a są dostępne z gwarancją na 4 lata lub do 120 000 kilometrów przebiegu. Modele dostępne są również w finansowaniu Volkswagen Bank Polska.