FRANKFURT 2015: NOWE PORSCHE 911 CARRERA

911 Carrera S

Porsche 911 od dziesięcioleci jest najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie. Nowa generacja modelu, którą zobaczyć można podczas trwającego salonu samochodowego IAA Motor Show we Frankfurcie umacnia tą pozycję.

A to dzięki innowacyjnym, turbodoładowanym silnikom typu bokser, zaawansowanej konstrukcji podwozia, które jeszcze lepiej łączy osiągi z komfortem, oraz nowym multimediom.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2015


 

Nowe motory 911 Carrera wyróżniają się w dziedzinie osiągów, przyjemności z jazdy i efektywności. Dynamikę jazdy dodatkowo potęguje skrętna tylna oś, po raz pierwszy opcjonalnie dostępna dla modeli Carrera.

911 Carrera S / 911 Carrera Cabriolet

Z zewnątrz nowe Porsche 911 Carrera wyróżnia się licznymi udoskonaleniami: począwszy od nowych przednich lamp z czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej przez pozbawione wgłębień klamki drzwi aż do przeprojektowanej tylnej pokrywy z pionowymi żaluzjami oraz nowych tylnych lamp z charakterystycznymi, czteropunktowymi światłami hamowania.

W kabinie uwagę zwraca nowy, montowany seryjnie system multimedialny Porsche Communication Management z ekranem dotykowym. Oferuje on zdecydowanie bogatszy zakres funkcji, a przy tym jest znacznie prostszy w obsłudze.

Nowe silniki turbo

Całkowicie nowa generacja jednostek biturbo sprawia, że przyjemność z jazdy 911 Carrera staje się jeszcze intensywniejsza: tylne koła modelu 911 Carrera napędza teraz silnik o mocy 370 KM (272 kW), a 911 Carrera S – 420 KM (309 kW). W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM (15 kW).

Obie jednostki mają po 6 cylindrów i 3 litry pojemności. Silnik montowany w modelu 911 Carrera S osiąga wyższą moc za sprawą modyfikacji turbosprężarek, układu wydechowego i oprogramowania sterującego.

911 Carrera S Cabriolet

Nowe motory Porsche generują też znacznie wyższy maksymalny moment obrotowy – odpowiednio, 450 i 500 Nm. W obu wersjach jest on teraz dostępny w szerokim zakresie od 1700 do 5000 obr./min. (maksymalna prędkość obrotowa – 7500 obr./min.). Każda nowa odsłona 911 legitymuje się lepszymi osiągami i efektywnością. Nowy model Carrera z przekładnią PDK zużywa średnio 7,4 l/100 km, a 911 Carrera S z PDK – 7,7 l/100 km.

911 Carrera Coupé ze skrzynią Porsche- Doppelkupplung (PDK) i pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sek., a 911 Carrera S -3,9 sek. Tym samym, po raz pierwszy w historii, w sprincie do „setki” 911 z rodziny Carrera przebija magiczną granicę 4 s. Jednocześnie wzrosła prędkość maksymalna obu modeli: 911 Carrera osiąga teraz 295 km/h, a 911 Carrera S – 308 km/h.

W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono model 911 Carrera po raz pierwszy otrzymuje kierownicę z przełącznikiem wyboru trybu jazdy – zupełnie jak w modelu 918 Spyder. Kierowca może wybrać jeden z czterech programów: Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual. Zależnie od specyfikacji, ten ostatni pozwala dobrać własną konfigurację samochodu i osobno zmieniać ustawienia systemu PASM, aktywnych poduszek silnika, strategii działania przekładni PDK oraz układu wydechowego.

911 Carrera S

W połączeniu ze skrzynią PDK przełącznik ma dodatkowy przycisk – Sport Response Button. Po jego wciśnięciu układ napędowy przez 20 s pracuje w trybie maksymalnego przyspieszenia, na przykład w celu przeprowadzeniu manewru wyprzedzania. Przekładnia dobiera wtedy optymalne przełożenie, a silnik jeszcze bardziej spontanicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu.

Udoskonalone zawieszenie PASM

Wszystkie modele Carrera otrzymują nowe zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management) z obniżonym o 10 mm prześwitem. Dodatkowo zwiększa ono stabilność w szybko pokonywanych zakrętach. Równocześnie nowa generacja amortyzatorów o większej rozpiętości siły tłumienia zapewnia wyższy komfort. Nowe, standardowe obręcze (11,5 zamiast 11 cali) z pięcioma podwójnymi ramionami zaopatrzono w ogumienie o obniżonych oporach toczenia. Model S otrzymuje także szersze opony – 305.

Nowe Porsche 911 Carrera jest również opcjonalnie dostępne ze skrętną tylną osią, znaną z modeli 911 Turbo oraz 911 GT3. Wyposażenie uzupełnia nowa kierownica, podobna do tej z 918 Spyder. Praktyczność na co dzień zwiększa hydrauliczny system podnoszenia z siłownikami zintegrowanymi w kolumnach przedniej osi.

porsch_car5

Nowy system multimedialny

Standardowe wyposażenie obejmuje nowo opracowany system multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z modułem nawigacji internetowej i sterowaniem głosowym. Współpracuje on z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 7 cali. Nowością jest opcjonalny interfejs Apple CarPlay dla aparatów iPhone. Udoskonalona nawigacja pobiera informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Z systemem zintegrowano również usługi Google Earth i Google Street View.

Systemy wspomagające

W ofercie są rozszerzone systemy wspomagające. Wśród nich opcjonalny tempomat, wzbogacony o funkcję żeglowania. Opcjonalny asystent zmiany pasa ruchu za pomocą radaru monitoruje tył auta. W standardzie znajduje się hamulec pokolizyjny.

Nowe modele Porsche 911 Carrera, które zobaczyć można na targach motoryzacyjnych IAA trafią na polski rynek w grudniu 2015 r.