Podczas salonu samochodowego IAA Frankfurt Motor Show firma Mitsubishi Motors Corporation prezentuje gruntownie zmodernizowanego Outlandera.
Zmiany zdecydowanie przekraczają ramy tradycyjnego „odświeżenia” samochodu – nowy model MY16 został przeprojektowany i udoskonalony, aby stać się jeszcze bardziej konkurencyjny w segmencie D crossoverów.
Zobacz także:
W nowym Outlandera wprowadzono ponad 100 zmian, w tym: nową stylizację nadwozia stworzoną w oparciu o koncepcję „Dynamic Shield”, nowe przetłoczenia nadwozia i nowe elementy karoserii, wydajność akustyczną (NVH) oraz jakości wykończenia, na nowo zestrojone zawieszenie, nowe funkcje i systemy bezpieczeństwa, nowe elementy wyposażenia, wreszcie silniki o większej wydajności.
Dodatkowe funkcje oferuje także model Mitsubishi Outlander PHEV – najlepiej sprzedająca się elektryczna hybryda typu plug-in w Europie.
Wąskie reflektory LED (z dwunastoma diodami LED do jazdy dziennej), delikatnie wznoszą się i zachodzą na boczną część nadwozia, potęgując poczucie dynamiki. Celem zespołu projektantów z MMC Design była wizualna zmiana proporcji nadwozia Outlandera trzeciej generacji, aby uzyskać obraz niższego, bardziej smukłego i szerszego auta.
Model zwraca uwagę uwagę dopracowanymi detalami. W przypadku Outlandera PHEV są to: wykończenie wnęk przednich lamp przeciwmgielnych czarnym lakierem fortepianowym, nowy lakier „Ruby Black Pearl”, a także „pełniejsze” 18-calowe, obręcze aluminiowe w dwóch odcieniach z nowym wzorem ramion.
Outlander 2016 jest dłuższy od swojego poprzednika o 40 mm (łącznie 4 695 mm). We wnętrzu odnajdujemy nowe przednie fotele ze zmodyfikowaną pianką, nową tapicerkę, nową kierownicę ze skórzanym obszyciem, czarne akcenty wykończeniowe na drzwiach i w desce rozdzielczej, przeszycia na daszku nad zegarami, automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne, kieszeń na okulary przeciwsłoneczne z przodu, bardziej ergonomiczny system nawigacji satelitarnej MMCS.
Wersja PHEV 2016 to ponadto m.in.: nowe tapicerki, nowy materiał wykończeniowy osłon przeciwsłonecznych, drewnopodobne aplikacje w desce rozdzielczej, nowa konsola centralna w stylu Concept-S, czteroramienna, podgrzewana kierownica, pokrywa wlewu paliwa/ systemu ładowania z wyściełaniem po wewnętrznej stronie, podgrzewana przednia szyba, zewnętrzną antena w kształcie płetwy rekina, srebrne relingi dachowe.
W przypadku nowego Outlandera 2016, system S-AWC oferuje cztery tryby pracy: AWC ECO – zapewnia stały napęd przedniej osi, Normal, Snow – zapewnia optymalną trakcję i Lock. Kierowca może wybrać każdy z tych trybów ręcznie za pomocą selektora Drive Mode Selector.
Oprócz systemu ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (LDW), tempomatu adaptacyjnego (ACC) oraz systemu zapobiegania kolizjom czołowym (FCM) Outlander PHEV 2016 oferuje nowe układy podnoszące bezpieczeństwo podróżowania: system Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System (UMS) oraz system kamer z widokiem od góry.
Nowy, inteligentny system parkowania wspomagają dodatkowo czujniki zainstalowane w zderzakach (cztery w przednim i cztery w tylnym).
Dopełnieniem zmian wprowadzonych w modelu Mitsubishi Outlander 2016 jest gama silników. Są to benzynowy 2,0 litra i Diesel 2,2 litra. W Outlander PHEV zptymalizano układ sterowania elektrycznym systemem hybrydowym typu plug-in oraz obniżono tarcie silnika.