Nissan po raz kolejny zmienia skalę osiągów i funkcjonalności oraz postrzeganie samochodów elektrycznych, tym razem prezentując zmodernizowany model LEAF 30 kWh o zasięgu 250 kilometrów.
Podczas Salonu Samochodowego IAA Frankfurt Motor Show pokazuje auto, które otwiera zupełnie nowe możliwości dla kierowców, co wynika z zastosowania nowego akumulatora o pojemności 30 kWh.
Zobacz także:
Akumulator ten jest jednym z elementów pakietu modernizacyjnego, który pojawi się w Nissanie LEAF 30 kWh, modelu oferowanego w najkorzystniejszej cenie. Wydłużenie zasięgu – obok licznych zmian stylistycznych, technologicznych i konstrukcyjnych – istotnie podniesie atrakcyjność auta.
Nowy akumulator zapewnia większy zasięg bez uszczerbku dla funkcjonalności wnętrza. LEAF dostępny w wersjach wyposażenia Acenta i Tekna ma także dokładnie takie same wymiary zewnętrzne, jak model z akumulatorem o pojemności 24 kWh, przy niewielkim wzroście masy, o 21 kilogramów. Efekt? Samochód, który pokona znacznie dłuższy dystans bez ładowania, oferujący taką samą funkcjonalność i walory użytkowe, jak poprzednie wersje.
Poprawę wydajności akumulatora uzyskano dzięki modyfikacji jego konstrukcji oraz zachodzących w nim procesów chemicznych, m.in. dzięki zastosowaniu węgla, azotu i magnezu na elektrodach oraz dzięki przejściu na układ ośmioogniwowy (wersja 24 kWh była zbudowana w układzie czteroogniwowym). Nissan zdecydował się objąć go gwarancją na 8 lat lub 160 000 km przebiegu.
Ładowanie 30‑kilowatogodzinowego akumulatora jest równie łatwe, jak w przypadku wersji 24‑kilowatogodzinowej. Będzie można korzystać z ładowarki domowej, publicznej lub ze stacji szybkiego ładowania (prądem trójfazowym o napięciu 400 V).
Nowa technologia informatyczna
Jest możliwość interakcji samochodu z użytkownikiem oraz zdalnego sterowania funkcjami pojazdu za pośrednictwem NissanConnect EV. Zaawansowany system telematyczny, z którym można połączyć się przez smartfon, ułatwia życie, umożliwiając na przykład zaprogramowanie nagrzania kabiny zimą. System nie tylko zwiększa komfort użytkowania, ale także wydłuża zasięg pojazdu, włączając ogrzewanie lub chłodzenie kabiny w czasie, kiedy samochód pobiera energię z sieci, a nie z akumulatora.
W Nissanie LEAF 30 kWh wprowadzono nowe technologie, zastępując system CarWings nowym systemem NissanConnect EV, stworzonym specjalnie dla samochodów elektrycznych. Jedną z funkcji jest nowa „mapa ładowania”, dostarczająca informacji o lokalizacji stacji ładowania oraz gruntownie zmodyfikowana nawigacja, czy przypominanie o terminach przeglądów.
Wszystkie egzemplarze Nissana LEAF z roku modelowego 2016 w wersji Acenta i Tekna są wyposażone w NissanConnect EV. Oprócz nowego interfejsu i odbiornika radia cyfrowego w systemie zastosowano także duży, 7-calowy ekran dotykow.
LEAF 30 kWh wyróżnia się też kilkoma subtelnymi zmianami w nadwoziu, takimi jak nowa antena dachowa, zmodernizowane przednie i tylne światła oraz emblematy na kołach. Dostępny jest także nowy kolor – brązowy. Model będzie produkowany tam, gdzie dotychczasowa wersja – w zakładach Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii – a jego sprzedaż w Europie rozpocznie się w styczniu 2016 roku.
Informacje o ostatecznych cenach i wyposażeniu na poszczególne rynki zostaną podane wkrótce. Na razie można go oglądać na targach motoryzacyjnych IAA.