Podczas salonu samochodowego IAA Motor Show we Frankfurcie Lexus prezentuje rozszerzoną ofertę modelu GS. Obok nowego GS 200t wprowadzone zostały zmiany stylizacyjne w pozostałych wersjach.
GS nadal zachowuje sportowe walory przy pełnym komforcie prowadzenia na długich trasach. Jest to elegancka średniej wielkości limuzyna.
Zobacz także:
Dobre osiągi i wygoda jazdy czynią model ciekawą propozycją – bez względu na to, czy będzie to nowy GS 200t, GS 450h czy GS 300h.
Charakterystycznym elementem jest klepsydrowy zarys chłodnicy, z eleganckim, matowo chromowanym obramowaniem i osadzonymi po bokach nowego typu reflektorami typu Bi-LED z diodowymi światłami mijania i drogowymi, które obecnie są wyposażeniem standardowym.
Nowy kształt przedniego zderzaka oraz progów jeszcze silniej zaostrza profil nadwozia, nawiązujący swą linią do modelu coupe. Zmienione zostały tylne światła i elementy wykończeniowe z tyłu nadwozia, a ponadto wprowadzono nowe wzory obrabianych maszynowo 18- i 19-calowych tarcz kół.
We wnętrzu, analogowy zegar w centralnej części deski rozdzielczej jest obecnie zamknięty w jednolitej obudowie aluminiowej, a na jego tarczy wprowadzono diodowe wskaźniki. Strefę czasową można ustawiać na podstawie satelitarnych danych lokalizacyjnych GPS.
Nowa siła napędowa i nowy poziom osiągów
Czwarty z kolei przedstawiciel rodziny GS, tylnonapędowy GS 200t wyposażony jest w czterocylindrowy turbodoładowany silnik spalinowy o pojemności 2,0 litra, sprzężony z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Jednostka ta dostarcza 245 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego, zapewniając doskonałe osiągi i sprawność w każdych warunkach. Według danych fabrycznych będzie wymagał na 100 km średnio 7,9 litra paliwa.
Flagowym przedstawicielem rodziny GS jest GS 450h – legitymujący się bardzo wysokimi osiągami luksusowy sedan z napędem hybrydowym. W skład jego hybrydowego zespołu napędowego wchodzi pracująca w cyklu Atkinsona 3,5-litrowa spalinowa jednostka V6 oraz chłodzony cieczą silnik elektryczny ze stałym magnesem, które wspólnie generują 345 KM mocy, rozprowadzanej na koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni planetarnej.
Mało kto mógłby spodziewać się, że ten zużywający 5,9 litra paliwa na 100 km samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy.
Drugim przedstawicielem rodziny GS, który wyposażony został w napęd hybrydowy, jest GS 300h – dynamiczny sportowy sedan z oszczędnym, czterocylindrowym silnikiem spalinowym o pojemności 2,5 litra, który zużywa zaledwie 4,7 litra paliwa na 100 km.
Obie wersje z napędem hybrydowym, GS 450h i GS 300h, są dostępne na wszystkich rynkach europejskich. GS 200t będzie dostępny w wybranych krajach Europy.
Większe możliwości trakcyjne i pakiet bezpieczeństwa
Dostępny dla wszystkich wersji silnikowych modelu GS pakiet F SPORT zawiera ukierunkowane na przyczepność zmiany w podwoziu, w tym koła z niezwykle szerokimi niskoprofilowymi oponami oraz charakterystyczne zewnętrzne i wewnętrzne elementy stylizacyjne. Pakiet F SPORT obejmuje również zawieszenie o regulowanej charakterystyce AVS (Adaptive Variable Suspension).
Lexus GS w edycji 2016 zapewnia bezpieczeństwo jazdy. Szkielet nadwozia wraz ze standardowo montowanymi 10 poduszkami powietrznymi tworzą fundamenty ochrony dla osób w kabinie, zaś szeroki wachlarz układów wspomagających prowadzenie samochodu ułatwia unikanie niebezpiecznych sytuacji. Jako wyposażenie opcjonalne dostępny jest teraz najnowszy system bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, integrujący funkcje układów reagowania przedkolizyjnego (PCS), wykrywania pieszych, wspomagania trzymania pasa ruchu (LKA), adaptacyjnych świateł drogowych (AHS) oraz pełnozakresowej aktywnej kontroli prędkości jazdy.
Nowoczesne multimedia
Rodzina GS otrzymała w 2015 roku nowe urządzenia multimedialne, a obecnie w przypadku wyposażenia w system nawigacyjny ekran o przekątnej 12,3 cala pozwala wyświetlać mapę na całej swojej powierzchni. Pozostałe zmiany w zakresie multimediów obejmują udoskonalone sterowanie głosowe i ulepszoną grafikę.
Nowością pokazywanego na targach motoryzacyjnych IAA modelu są boczne przyciski zatwierdzania w obsługującym ekran zdalnym sterowniku oraz menu szybkiego dostępu przy krawędzi ekranu.