Podczas sześćdziesiątego szóstego salonu samochodowego IAA Frankfurt Motor Show, Honda prezentuje na swoim stoisku (nr B11 w hali 9.0) eksponat pod nazwą „Honda Project 2&4”.
Zwyciężył on w zorganizowanym przez Hondę globalnym konkursie dla wewnętrznych zespołów designerskich. W nagrodę znalazł się na wystawie.
Zobacz także:
Najnowszy projekt utożsamiający zasadę „kreatywnego rzemiosła” Hondy potwierdza pozycję japońskiej firmy, jako największego na świecie producenta silników. Każdego roku Honda dostarcza 28 milionom osób na całym świecie nowoczesne jednostki napędowe przeznaczone dla pojazdów dwu- i czterokołowych, maszyn i urządzeń oraz jednostek pływających i latających.
„Honda Project 2&4″ to przykład dążenia japońskiej firmy do zaoferowania klientom bardziej angażujących wrażeń z jazdy poprzez połączenie najlepszych cech pojazdów dwu- i czterokołowych. Napędzany silnikiem ze sportowego motocykla RC213V, pozwala on doświadczyć wolności typowej dla jazdy na motocyklu oraz oferuje zwrotność samochodu osobowego.
Wyjątkowa, czterosuwowa jednostka napędowa V-4, opracowana z myślą o wyścigowym motocyklu klasy MotoGP i specjalnie zmodyfikowana pod kątem eksploatacji na publicznych drogach, ma 999 cm3 pojemności skokowej i doskonale odzwierciedla hasło „The Power of Dreams” (potęga marzeń) za sprawą innowacyjnej i oryginalnej konstrukcji.
Moc maksymalna aż 215 KM jest osiągana przy 13 000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 118 Nm dostępny jest przy 10 500 obr./min. Za przeniesienie napędu odpowiada sześciobiegowa skrzynia DCT.
Projekt inspirowany kreatywnością designerów Hondy
W zorganizowanym przez Hondę globalnym konkursie dla wewnętrznych zespołów designerskich, będącym częścią inicjatywy Hondy mającej na celu pobudzanie kreatywności w ramach „Team Honda”, czyli wszystkich projektantów marki działających jako jeden zespół, wzięło udział 80 projektantów i twórców.
Celem konkursu jest zachęcenie członków poszczególnych zespołów do realizowania wspólnego celu, aby osiągnąć większe korzyści.
„Honda Project 2&4” to efekt wyzwań, które postawiono przed bardzo zróżnicowanymi projektantami. Pojazd stworzony wspólnie przez centrum ds. designu motocykli Hondy na Alasce oraz centrum ds. designu samochodów Hondy w Wako w Japonii, oferuje porywające wrażenia z jazdy, łącząc zalety jazdy motocyklem z charakterystyką prowadzenia samochodu osobowego. Rezultatem jest pojazd, który nie tylko odzwierciedla kreatywność oddziałów designerskich Hondy, ale jest również wyzwaniem w zakresie oczekiwań względem przyszłej mobilności.
Zaprojektowany z myślą o porywających wrażeniach
W nawiązaniu do dziedzictwa wyścigowego Hondy, design nadwozia i umiejscowienie silnika inspirowane są legendarnym modelem RA272 z 1965 roku. Prosta i kompaktowa struktura ukazuje ramę główną oraz poszczególne podzespoły auta w sposób typowy dla motocykli. Pojazd ma wymiary: 3 040 mm długości, 1 820 mm szerokości i 995 mm wysokości, a jego masa własna wynosi zaledwie 405 kilogramów, co w połączeniu z centralnie umieszczonym silnikiem i obniżonym środkiem ciężkości zapewnia doskonałą zwrotność.
Wrażenia z jazdy, będące zasługą otwartego kokpitu, są potęgowane przez specjalną konstrukcję fotela kierowcy, zawieszoną tuż ponad drogą. Projekt „pływającego” fotela przenosi kierowcę w samo centrum „akcji”, tworząc efekt jazdy motocyklem o sportowych osiągach, którego silnik może osiągnąć aż 14 000 obr./min.