FRANKFURT 2015: FORD RANGER – NOWY FLAGOWY WILDTRAK

foiaa_Ranger1

Solidny i inteligentny nowy pickup Ford Ranger debiutuje w Europie podczas rozpoczętego dziś salonu samochodowego IAA Motor Show we Frankfurcie.

Samochód prezentuje swój śmiały, nowy design, najnowocześniejsze technologie i podwyższoną ekonomię spalania paliwa jeszcze przed wprowadzeniem do sprzedaży tego modelu pod koniec 2015 roku.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2015


 

Flagowa wersja Wildtrak przygotowana na targi motoryzacyjne we Frankfurcie przenosi Rangera na jeszcze wyższy poziom, a to dzięki ekskluzywnym elementom nadwozia, unikalnemu wnętrzu i nowemu, zaskakującemu kolorowi nadwozia – Pride Orange. Obecny Ranger zdobył prestiżowy tytuł “Międzynarodowy Pickup Roku 2013”, a nowy model będzie ubiegał się o ten tytuł na rok 2016 w czasie konkursu odbywającego się w przyszłym miesiącu.

Foiaa_Ranger3

Ranger Wildtrak podkreśla swój wyjątkowy charakter poprzez unikalne grafitowe wykończenie nowego trapezoidalnego wlotu powietrza z charakterystycznymi zewnętrznymi „nozdrzami”. Ten sam akcent kolorystyczny otrzymały lusterka boczne, klamki drzwi, boczne wloty powietrza, szyny skrzyni ładunkowej i tylne światła zespolone, co nadaje samochodowi mocny, sportowy wygląd.

Inne ekskluzywne elementy wersji to prostokątne światła przeciwmgielne, niepowtarzalne sportowe pałąki, obrabiane mechanicznie 18-calowe obręcze kół i mocne akcenty graficzne Wildtrak.

Wewnątrz kolor pomarańczowy zastosowano do akcentów wzmacniających sportowy wyraz. Mocno zaznaczona pozioma listwa na desce rozdzielczej (rozciąga się od kierowcy do drzwi pasażera, podkreślając szerokość kabiny) mieści w sobie zestaw wskaźników z dwukolorowym wyświetlaczem cyfrowym i 8-calowym ekranem dotykowym. Miękkie pokrycie górnej osłony zespołu wskaźników z przeszyciem pomarańczowym ściegiem nadaje kokpitowi ekskluzywności.

Foiaa_Ranger4

Wersja Wildtrak posiada również unikalne fotele – w tym fotel kierowcy z elektryczną regulacją w ośmiu kierunkach. Ozdobiono je pomarańczowymi przeszyciami.

Udoskonalone silniki Diesla

Nowy Ranger zapewnia wyjątkową oszczędność paliwa, a to dzięki bardziej sprawnym energetycznie silnikom wspomaganym przez układy Auto-Start-Stop, nowe przełożenia przekładni głównych i nowo wprowadzone elektryczne wspomaganie kierownicy.

Udoskonalona rodzina silników wysokoprężnych oferuje warianty mocy 130 KM i 160 KM uzyskiwane z najnowszego silnika TDCi o pojemności 2,2 litra. Dostępna będzie też potężna pięciocylindrowa jednostka napędowa TDCi o pojemności skokowej 3,2 litra i mocy maksymalnej 200 KM.

Foiaa_Ranger2

Oferowane będą zarówno 6-biegowe przekładnie manualne, jak i 6-biegowe przekładnie automatyczne, a klienci mogą wybierać warianty samochodu z napędem na cztery koła (4×4) lub na dwa koła. Wersja Wildtrak wyposażona będzie w napęd czterech kół w standardzie. W wersji z silnikiem 160 KM samochód zużywa średnio 6,5 l/100 km.

Z głębokością brodzenia w wodzie do głębokości 800 mm i z prześwitem 230 mm, nowe auto jest zaprojektowane tak, by w najtrudniejszym terenie radził sobie z łatwością. Dzięki kątowi natarcia wynoszącemu 28 stopni i kątowi zejścia równemu 25 stopni, kierowcy Forda Rangera mogą czuć się pewnie w czasie pokonywania stromych przeszkód terenowych.

Solidny, sterowany elektronicznie reduktor pozwala kierowcy samochodu z napędem wszystkich kół na przejście z napędu jednej osi na napęd obu osi przy wysokim przełożeniu reduktora jedynie poprzez obrócenie w czasie jazdy pokrętła umieszczonego na konsoli środkowej. Elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego również pomaga poprawić przyczepność kół w bardzo trudnych warunkach. Mozna holować przyczepę o masie do 3500 kg.

Foiaa_Ranger5

Technologie wsparcia kierowcy

Sterowany głosowo system łączności SYNC 2 nie jest dostępny w języku polskim). Można natomiast korzystać z gamy systemów i technologii wspomagania kierowcy takich jak: system zapobiegania opuszczeniu pasa ruchu, tempomat adaptacyjny z funkcją wczesnego ostrzegania, przedni i tylny asystent parkowania, kamera cofania i standardowy systemu elektronicznej kontroli stabilności z łagodzeniem skutków ewentualnego wywrócenia pojazdu na dach oraz system kontroli kołysania przyczepy.

Inne inteligentne technologie i systemy zastosowane w Fordzie Rangerze, to:
• asystent ruszania na wzniesieniu;
• asystent zjeżdżania ze wzniesienia;
• adaptacyjna kontrola obciążenia pojazdu, która zmienia ustawienia systemu elektronicznej kontroli stabilności zależnie od aktualnie przewożonego ładunku;
• asystent hamowania awaryjnego.

Foiaa_Ranger6

– Dla klientów poszukujących samochodu użytkowego, który dzieli ich apetyt na przygody, nowy Ranger Wildtrak jest skończonym dziełem. To najtwardszy, najinteligentniejszy i najodważniejszy Wildtrak, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy – twierdzi Roelant de Waard, wiceprezes marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.