Nowy DS 4 pojawi się w salonach sprzedaży w październiku w dwóch wersjach nadwoziowych. Wcześniej obejrzeć go będzie można podczas salonu samochodowego IAA Motor Show we Frankfurcie
W momencie swojego rynkowego debiutu w 2011 roku DS 4 stanowił unikatową ofertę. Zdobył wówczas tytuł „Most Beautiful Car of the Year” i „Most Beautiful Interior” na Międzynarodowym Festiwalu Samochodowym.
Zobacz także:
Nowa oferta obejmie zróżnicowane i uzupełniające się wersje nadwozia: nowego dynamicznego i wyrafinowanego hatchbacka klasy premium oraz Crossbacka – klasycznego i eleganckiego terenowego auta. Ten drugi charakteryzuje się zwiększonym o 30 mm prześwitem, dużymi czarnymi kołami i typowymi dla tego rodzaju samochodów elementami nadwozia (nakładki na nadkola, spojler, relingi dachowe).
NOWY DS4
Nowy DS 4 to samochód o płynnych i muskularnych liniach pełnych elegancji, wyposażony w chromowane elementy (grill, przedni i tylny zderzak, boczne listwy, obramowania szyb itd.). Doskonale prezentuje się na drodze dzięki masywnym, szeroko rozstawionym kołom o diamentowanych, designerskich obręczach.
Cechą wyróżniającą wszystkie modele DS są szerokie możliwości personalizacji. Oferta personalizacji była dostępna już w modelu DS 3, a teraz pojawia się w DS 4. Nowy model proponuje własną wizję dwukolorowego nadwozia dzięki wyborowi czterech kolorów dachu i spojlerów (czarny Noir Perla Nera, oberżynowy Whisper, granatowy Bleu Virtuel, pomarańczowy Orange Tourmaline) z możliwością połączenia ich z odpowiednimi elementami nadwozia: obudowami lusterek bocznych i kołpaczkami kół.
Oferowane kolory lakieru dachu i pozostałej części nadwozia dają łącznie 38 różnych kombinacji, już z uwzględnieniem 4 nowych kolorów: granatowego Bleu Encre, pomarańczowego Orange tourmaline, grafitowego Gris Artense i czerwonego Rouge Rubis. Ta unikalna w segmencie kompaktowych aut premium oferta daje klientowi możliwość stworzenia swojego własnego samochodu, dostosowanego do jego osobowości i stylu.
DS 4 CROSSBACK
DS 4 Crossback zwraca uwagę swoją uniwersalną konstrukcją i stylistyką. Został zaprojektowany z myślą o klientach poszukujących przygody, zarówno na ulicach miasta, jak i poza nim. Dzięki wyrazistej kolorystyce (uwypuklonej przez lakier Orange Tourmaline), stanowi ciekawą alternatywę dla klasycznych aut z tego segmentu.
MOBILNY
DS 4 jest pierwszym modelem marki (i pierwszym samochodem grupy PSA), który jest wyposażony w protokół CarPlay i kompatybilny z najnowszymi urządzeniami iPhone firmy Apple.
Dzięki nowemu kolorowemu tabletowi dotykowemu o przekątnej 7″ i najnowszym innowacjom w dziedzinie HMI (interfejs człowiek– maszyna), prowadzenie jest jeszcze bardziej przyjemne. Ekran najnowszej generacji umożliwia łatwy dostęp do wszystkich funkcjonalności pojazdu (rezygnacja z 12 przełączników na desce rozdzielczej), a przede wszystkim pozwala na korzystanie z usługi New Mirror Screen.
Nowe DS 4 i DS 4 Crossback korzystać będą również z oferty Connect Box. Wraz z usługami mobilnymi Mirrorlink i Carplay technologie znajdą również zastosowanie w innych elementach wyposażenia DS 4. W skład oferty będzie wchodzić system kontroli martwego pola w lusterkach i niezamierzonego przekroczenia linii, jak również kamera cofania i system ADML (system dostępu i uruchamiania silnika bez kluczyka).
Kierunkowe reflektory ksenonowe, kierunkowskazy z sekwencyjnymi diodami LEDoraz światła przeciwmgielne w technologii LED z funkcją doświetlania zakrętów – większość z tych funkcji jest dostępna już od podstawowego poziomu wyposażenia.
SILNIKI
Nowy DS 4 będzie wyposażony w sześć wersji silników turbo o emisji CO2 mieszczącej się w przedziale od 97 do 138 g/km. Będą wśród nich trzy silniki benzynowe (jeden PureTech i dwa THP) i trzy silniki BlueHDi. Rodzina silników PureTech (3-cylindrowe silniki benzynowe) powiększyła się o wersję z turbodoładowaniem: model PureTech 130 S&S.
Model DS 4 Crossback oferowany będzie z czterema silnikami: dwoma benzynowymi i dwoma silnikami wysokoprężnymi. Dzięki tej ofercie moc ulega zwiększeniu i będzie się mieścić w przedziale od 120 do 210 KM. Wzrasta również moment obrotowy, który będzie się wahał od 230 do 400 Nm, a zużycie paliwa zdecydowanie maleje (od 3,7 do 5,9 l na 100 km).
W obu wersjach nadwozia dostępna jest technologia Intelligent Traction Control. Jest to system wspomagający prowadzenie i zapewniający optymalną regulację układu zapobiegającego poślizgowi kół przednich na nawierzchni o słabej przyczepności. Ułatwia to ruszanie z miejsca, zwłaszcza na zaśnieżonych drogach, i poprawia właściwości trakcyjne samochodu przy wychodzeniu z zakrętów.