Podczas Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie zadebiutował prototypowy model CLA 45 AMG Racing Series, zapowiadający kolejny samochód wyścigowy Mercedes-AMG dla prywatnych zespołów.
Emblematem “opracowany przez AMG” może być też opatrzona następna, tym razem seryjna, nowość w gamie czterodrzwiowego coupe – CLA 250 Sport. Przeznaczeniem CLA 45 AMG Racing Series jest udział w zmaganiach aut z turbodoładowanymi silnikami o pojemności 2 litrów.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
SALON FRANKFURT 2013
Specyfikacja modelu może być dostosowana do różnych serii i ich regulaminów, podobnie jak moc silnika oraz rodzaj napędu (4×4 lub standardowy, przedni).
Nadwozie i podwozie
Za sprawą wykonanego z tworzyw wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP) ospojlerowania design CLA 45 AMG Racing Series jest jeszcze bardziej spektakularny niż w przypadku “cywilnego” modelu. Wyścigowa odmiana otrzymała nowe zderzaki, szersze nadkola i osłony progowe z wlotami doprowadzającymi chłodne powietrze do tylnych hamulców, a także zatrzaski maski silnika oraz tylnej klapy. Regulowane tylne skrzydło wraz z przednią lotką i tylnym dyfuzorem zapewnia dodatkową siłę docisku. Podobne zadanie mają otwory w nadkolach. Kute obręcze AMG, zastosowane w celu obniżenia masy nieresorowanej, zaopatrzono w wyczynowe opony – ogumienie Dunlop. Zintegrowany z podwoziem podnośnik pneumatyczny pozwala na szybką zmianę kół w trakcie pit stopu.
W kabinie dominuje torowa atmosfera – zainstalowano tu stalową klatkę, kubełkowy fotel Recaro z elementami z włókna węglowego, przygotowany do systemu HANS (Head and Neck Support), zintegrowany system przeciwpożarowy, oraz sportową kierownicę z manetkami do zmiany biegów.
Wyczynowe zawieszenie CLA 45 AMG Racing Series wyróżnia się szerszym rozstawem kół z przodu i z tyłu. Jego ustawienia mogą zostać dostosowane do wymogów konkretnego wyścigu. Regulować można prześwit, ugięcie sprężyn oraz charakterystykę tłumienia, a także rozstaw i kąt pochylenia kół obu osi. Wysokowydajny układ hamulcowy AMG z czterema wentylowanymi tarczami wyposażony jest w system ABS.
Podobnie jak model SLS AMG GT3, nowy CLA 45 AMG Racing Series został opracowany przez Mercedes-AMG we współpracy z HWA AG. HWA odpowiada za rozwój i udział w wyścigach samochodów Mercedes-AMG zmagających się w mistrzostwach DTM z ramienia Mercedes-Benz Motorsports. Zespół HWA należy do najlepszych na międzynarodowej arenie sportów samochodowych, czego dowód stanowi dziesięć tytułów mistrzowskich dla kierowców w DTM i ITC, a także dwa tytuły mistrzowskie zdobyte podczas mistrzostw FIA GT. Samochody żadnej innej marki nie zwyciężały tyle razy i nie zdobyły tylu tytułów w DTM, co Mercedes-AMG.
CLA 250 Sport
Emblematem “opracowany przez AMG” może być też opatrzona następna, tym razem seryjna, nowość w gamie czterodrzwiowego coupe – CLA 250 Sport. Jego 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2 litrów generuje moc 155 kW (211 KM) i dostarcza 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1200-4000 obr./min. Seryjnie model wyposażony jest w dwusprzęgłową przekładnię zautomatyzowaną 7G-DCT oraz pakiet AMG. Zdradzają go czerwone akcenty na zderzakach, emblemat “Sport” na przednich błotnikach oraz 18-calowe, czarne obręcze AMG o pięciu ramionach, zaopatrzone w ogumienie 235/40 R 18. Za nimi kryją się polakierowane na czerwono zaciski hamulców. Ten sam kolor mają pasy bezpieczeństwa designo.
CLA 250 Sport otrzymał również zestrojone przez inżynierów AMG zawieszenie oraz układ kierowniczy. Jego dynamiczną naturę podkreśla sportowy układ wydechowy i nowa konfiguracja systemu ESP.
Na targach motoryzacyjnych można było na razie podziwiać jedynie CLA 45 AMG Racing Series…