FRANKFURT 2013: PEUGEOT ODKRYWA NOWEGO 308

308 1_1306JBL014

Dzięki nowej modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform 2) nowy Peugeot 308 wyróżnia się kompaktowymi wymiarami i obniżoną masą.. Zapewnia nowe doznania z jazdy oraz niski poziom emisji CO2 (od 82 g/km, zużycie paliwa od 3,1 l/100 km).

Samochód adresowany jest głównie do małżeństw, zwracających uwagę na technologie oraz ekologię, poszukujących również wysokiej jakości oraz przyjemności z prowadzenia samochodu.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
SALON FRANKFURT 2013


308 jest najbardziej kompaktowym hatchbackiem w segmencie C – jego długość wynosi 4,25 m, wysokość 1,46 m, a szerokość sięga 1,80 m. Przedni i tylny zwis zostały skrócone dzięki nowej platformie EMP2, która umożliwia rozmieszczenie kół na skrajach nadwozia. Przyjęte wymiary zapewniają autu dynamiczną sylwetkę i przestronne wnętrze. Masa została zmniejszona o 140 kilogramów. Jest to pierwszy na świecie model, w którym dolna część tylnej klapy została wykonana z kompozytu – tworzywa termoplastycznego.

Pojemność bagażnika to 420 dm³, w tym 22 dm³ pod podłogą (bez koła zapasowego) i 398 dm³ z kołem dojazdowym. Nisko położony próg załadunku i szeroki otwór ułatwiają korzystanie z przestrzeni kufra.

308 2_1305KL400

Współczynnikowi Cx wynoszący 0,28 i Scx na poziomie 0,63 m² wynika ze zastosowania sterowanych przepustnic i ekranów pod podwoziem platformy EMP2 tworzących płaską, jednoelementową podłogę.

DESIGN

Czysta linia nadwozia nadaje autu atletyczny wygląd, zapewniając idealną wprost równowagę między elegancją, sportowym charakterem i jakością wykonania. Duży, centralnie umieszczony z przodu grill z chromowanym obramowaniem podkreśla elegancję i prestiżowy charakter. Najwyższe wersje są w standardzie wyposażone w reflektory typu Full LED, co stanowi nowość w tym segmencie. Szeroki wlot powietrza z umieszczonymi w pasie dolnym światłami przeciwmgielnymi i kierunkowskazami dopełniają charakteru świadczącego o dynamice.

Kierunkowskazy wykonane w technologii LEDsą wbudowane w lusterka boczne, a chromowane obramowania całości szyb w wyższych wersjach tego modelu nadają mu elegancji. Dolna część klapy bagażnika, której krzywizna wpisuje się w ciągłość linii dolnej partii nadwozia, przywodzi na myśl elegancję concept caru SR1. Druga pozioma linia poszerza tył auta i podkreśla nisko umieszczony próg załadunku. Tylne światła wzmacniają wygląd high tech.. Mają charakterystycznie wygięty kształt z potrójnym „śladem pazurów” uzyskanym dzięki odpowiedniemu układowi świateł LED. Po raz pierwszy w segmencie C są oferowane we wszystkich wersjach wyposażenia.

308 3_1306JBL029

WNĘTRZE

W skład Peugeot i-Cockpit wchodzą cztery elementy: kompaktowa kierownica zapewniająca intensywne doznania z jazdy, umieszczone wysoko zegary umożliwiające odczyt informacji bez odrywania wzroku od drogi, atrakcyjnie zaprojektowana środkowa konsola i intuicyjny w obsłudze, duży ekran dotykowy o przekątnej 9,7 cala.

Uporządkowane linie tablicy przyrządów pozwalają rzutem oka ogarnąć całość informacji. Gładka powierzchnia deski rozdzielczej, w całości pokrytej miękkimi materiałami, rozciąga się aż do przedniej szyby. Deska rozdzielcza jest niemal całkowicie pozbawiona przełączników i przycisków. Duży ekran dotykowy (w standardzie od drugiego poziomu wyposażenia), otoczony linią nawiewów powietrza, został wykończony wysokiej jakości, matowo wykończonym chromowanym kołnierzem. Pokrętło głośności otoczone jest pierścieniem białego światła.

Znajdujący się poniżej odtwarzacz CD został wbudowany w cienką, chromowaną listwę. Przełączniki umieszczone na konsoli środkowej i przednich drzwiach są wykończone matowymi, chromowanymi elementami. Głośniki Hi-Fi DENON diostępne są w opcji.

W kabinie zastosowano również wysokiej jakości materiały wykończeniowe i tapicerkę. Już w drugim poziomie wyposażenia kierownica jest pokryta skórą i wykończona w kolorze fortepianowej czerni i matowym chromem. Siedzenia mogą być pokryte tapicerką ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą lub dostępną w opcji skórą Nappa. Pasażerów NOWEGO PEUGEOT 308 czekają unikalne wrażenia stylistyczne.

Wysoko umieszczony zestaw zegarów został wkomponowany w deskę rozdzielczą. Poszczególne elementy są zwrócone do kierowcy, co w połączeniu z wysoko umieszczoną środkową konsolą potęguje „efekt kokpitu”.

308 4_1306JBL021

Dostępny w opcji Pakiet aktywny tempomat obejmuje systemy wykorzystujące radar umieszczony z przodu samochodu, w tym układ ostrzegania przed ryzykiem kolizji oraz układ wspomagający nagłe hamowanie. W standardzie lub opcji występują też inne, liczne systemy: monitor martwego pola, elektryczny hamulec postojowy, kamera cofania, system bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML, system Park Assist (dostępny na wiosnę 2014).

Nowy 308 oferuje dostęp do usług i aplikacji on-line Connect Apps, a także wprowadza nową aplikację: Coyote. Usługa ta pozwala dzięki udziałowi ponad 2 milionów użytkowników w Europie na ostrzeganie w czasie rzeczywistym o niebezpiecznych miejscach.

SILNIKI

W chwili debiutu rynkowego nowy Peugeot 308 będzie wyposażony w gamę silników benzynowych najnowszej generacji od 82 do 155 KM o emisji CO2 od 114 g/km. Gamę otwiera 3-cylindrowy silnik benzynowy. Pozostałe dwa to jednostki THP (zdobywca nagrody „Engine of the Year 2013”). Silniki wysokoprężne w technologii e-HDi o zredukowanej nawet do 93 g/km emisji rozwijają moc od 92 do 115 KM. Na wiosnę 2014 r. pojawią się nowe technologie, w tym najnowszy 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem (1.2 e-THP) oraz wersje BlueHDi o rekordowo niskiej emisji w tym segmencie (82 g CO2/km, co daje spalanie na poziomie 3,1 l/100 km) i automatyczne, 6-przełożeniowe skrzynie biegów nowej generacji.

Prezentowany na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie model przeszedł liczne testy jakości podczas eksploatacji, pokonując przed swoim rynkowym debiutem m.in.: 2,5 miliona kilometrów na drodze, a także 2 500 godzin testów na próbnych stanowiskach wibracyjnych wyposażonych w 4 siłowniki oraz odtwarzających różne warunki klimatyczne, 250 000 cyklów działania klimatyzacji, 4,3 milionów dotknięć ekranu dotykowego. Będzie produkowany w zakładach w Sochaux. Natomiast francuskie zakłady w Trémery i Douvrin dostarczą wszystkie zespoły napędowe.