Debiut nowego Camaro cabrio i coupe, niemiecka premiera nowej Corvette Stingray, rozszerzenie oferty systemów Chevrolet MyLink oraz wiele nowości w gamie samochodów osobowych Chevroleta – oto najważniejsze wydarzenia, będące atrakcją stoiska Chevroleta.
Podczas zakończonego, sześćdziesiątego piątego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie każdy – niezależnie od tego czy jest fanem samochodów sportowych, entuzjastą najnowszych technologii przyłączeniowych, czy kierowcą szukającym auta o wysokiej jakości w przystępnej cenie – na stoisku Chevroleta (B03 w hali 9) odnajduje coś dla siebie.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
SALON FRANKFURT 2013
Stoisko o powierzchni blisko 1800 metrów kwadratowych obejmuje sklep z firmowymi gadżetami oraz punkt, w którym zwiedzający mogą wziąć udział w interesujących aktywnościach i otrzymać ciekawe upominki. Na stoisku obecni bywają też reprezentanci marek BringGo, Stitcher i TuneIn, którzy wyjaśniają zainteresowanym działanie poszczególnych aplikacji.
Nowe Camaro o poprawionej aerodynamice
Najnowsza wersja amerykańskiego muscle cara, wyróżniająca się niską, dynamicznie poprowadzoną linią nadwozia i dostępna z nowym radiem Chevrolet MyLink, została poddana największym zmianom stylizacyjnym od czasu prezentacji koncepcyjnego modelu piątej generacji w 2006 roku.
Nowe Camaro wyróżnia się lepszymi właściwościami aerodynamicznymi, zapewniającymi bardziej skuteczne chłodzenie i wyższą stabilność podczas jazdy z wysoką prędkością. Z przodu uwagę zwraca szerszy dolny wlot powietrza oraz węższy górny wlot, natomiast funkcjonalny wlot powietrza na masce przyczynia się do lepszego odprowadzenia ciepła i pomaga ograniczyć siłę nośną. Dopełnieniem całości są elementy umieszczone z tyłu samochodu, takie jak wyprofilowana pokrywa bagażnika, poziome lampy i dyfuzor.
Pod maską Chevroleta Camaro pracuje sprawdzony silnik V8 o pojemności 6,2 litra, połączony z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną. Silnik modelu ze skrzynią manualną rozwija 432 KM (318 kW) przy 5 900 obr./min i maksymalny moment obrotowy 569 Nm przy 4 600 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,2 sekundy w wersji coupe z przekładnią manualną i 5,4 sekundy w kabriolecie ze skrzynią manualną.
Standardem jest system bezkluczykowego otwierania samochodu, nowy, kolorowy wyświetlacz head-up, kamera cofania oraz jeden z dwóch nowych systemów radiowych Chevrolet MyLink.
Corvette Stingray: nowa jakość
Corvette Stingray, prezentowana po raz pierwszy podczas niemieckiego salonu samochodowego, ma w standardzie pakiet Z51 Performance oraz najnowocześniejszy system magnetycznej kontroli toru jazdy – Magnetic Ride Control.
Sprzedaż modelu Corvette Stingray w USA rozpocznie się już niebawem, natomiast w Europie auto w wersji coupe pojawi się w wybranych punktach dilerskich Chevroleta pod koniec roku. Ceny wariantów coupe i cabrio rozpoczynają się w Niemczech od odpowiednio 69 990 i 72 990 euro.
Źródłem napędu jest nowy silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 l, który w połączeniu ze sportowym układem wydechowym rozwija 460 KM (343 kW) mocy przy 6 000 obr./min oraz 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4 600 obr./min (wg SAE). Jest to więc najmocniejszy standardowy Chevrolet Corvette w historii: samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy i jest w stanie uzyskać przeciążenie rzędu 1g w szybko pokonywanych zakrętach.
Chevrolet Corvette Stingray został wyposażony w wiele zaawansowanych technologii. Wśród nich znajdują się:
– nowa siedmiobiegowa przekładnia manualna z systemem Active Rev Matching;
– funkcja aktywnego zarządzania paliwem AFM (Active Fuel Management);
– system smarowania z suchą miską olejową, system chłodzenia mechanizmu różnicowego oraz przekładni;
– selektor trybu jazdy Drive Mode Selector;
– kontrola startu (Launch control);
– całkowicie nowa stylizacja nadwozia.
Chevrolet Corvette Stingray został wyposażony w najnowocześniejsze radio Chevrolet MyLink, obejmujące dwa ośmiocalowe ekrany LCD.
Chevrolet MyLink
Innowacyjne technologie i łatwa obsługa to najważniejsze cechy radia Chevrolet MyLink, które od czasu europejskiej premiery latem 2012 roku zyskało wielu fanów. Tej jesieni Chevrolet wprowadza dwie nowe wersje systemu o rozbudowanej funkcjonalności, oferujące klientom jeszcze więcej korzyści.
Radio Chevrolet MyLink, zbudowane w oparciu o 7- lub 8-calowy dotykowy wyświetlacz kolorowy o wysokiej rozdzielczości, daje użytkownikom możliwość korzystania ze specjalistyczny aplikacji, jak również z książki telefonicznej, osobistej listy odtwarzania i galerii zdjęć zapisanych w pamięci przenośnego urządzenia zewnętrznego. Łączność z urządzeniami takimi jak odtwarzacz MP3, iPod czy iPad zapewnia Bluetooth oraz wejścia USB i AUX.
Opracowany przez Chevroleta system jest obecnie dostępny w wybranych wersjach modeli Aveo, Trax i Cruze. Pierwszy z dwóch nowych systemów Chevrolet MyLink znajdzie się na pokładzie najnowszych modeli Cruze, Orlando i Camaro. System wyświetla menu w formie ikon na 7-calowym ekranie dotykowym, a oprócz zintegrowanej funkcji rozpoznawania mowy w wybranych językach zawiera funkcję syntezy mowy, która umożliwia odsłuchanie wiadomości tekstowych ze smartfona.
Z kolei kamera cofania zapewnia lepszą widoczność podczas wykonywania manewru parkowania.
Wyższa jakość w przystępnej cenie
Spark, czyli najbardziej popularny model Chevroleta w Europie, odznacza się jeszcze wyższym poziomem bezpieczeństwa, dzięki standardowemu zastosowaniu w nowej wersji modelowej elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESC). Auto spełnia też normy emisji spalin Euro5+. Wewnątrz styliści Chevroleta umieścili przeprojektowaną tablicę przyrządów i odświeżone elementy dekoracyjne. Standardem w większości wersji jest nowe radio z systemem Bluetooth. Na pokładzie znajdują się również wejścia USB i AUX oraz odtwarzacz CD.
Na wybranych europejskich rynkach klienci będą mogli zamówić popularnego miejskiego Sparka w nowej wersji Bubble.
Model Aveo z radiem Chevrolet MyLink oferuje w standardzie kamerę cofania. Bogatsze wersje wyposażeniowe Chevroleta Aveo posiadają dodatkowo kierunkowskazy LED zintegrowane z zewnętrznymi lusterkami.
Od jesieni tego roku na wybranych rynkach we wszystkich wersjach nadwoziowych modelu Cruze oferowane będą cztery silniki benzynowe – wolnossący 1,4 l (100 KM/75 kW), turbodoładowany 1,4 l (140 KM/103 kW), 1,6 l (117 KM/86 kW) oraz 1,8 l (141 KM/104 kW). Gamę jednostek wysokoprężnych, obejmującą konstrukcje 1,7 l (130 KM/ 96kW) i 2,0 l (163 KM/120 kW), uzupełni silnik 1,7 l o mocy 110 KM (81 kW). Odznacza się on najmniejszą emisją CO2 spośród wszystkich jednostek dostępnych w modelu Cruze – zaledwie 99g na km.
Zewnętrzne lusterka Chevroleta Cruze zostały wyposażone w zintegrowane kierunkowskazy LED. W bogatszych wersjach wyposażeniowych tego modelu, Chevrolet wprowadza system bezpieczeństwa Side Blind Zone Alert. Układ wykrywa samochody znajdujące się w tzw. martwym polu widzenia kierowcy za pomocą specjalnego radaru.
Chevrolet Orlando w nowej wersji modelowej jest oferowany z systemami Side Blind Spot Alert oraz Advanced Parking Aid. Pierwszy z systemów wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe, które wykrywają auta znajdujące się w martwym polu widzenia kierowcy. Z kolei funkcja wspomagająca parkowanie Advanced Parking Aid podczas jazdy z niewielką prędkością identyfikuje odpowiednie miejsce do zaparkowania równoległego i daje kierowcy wskazówki dotyczące sterowania autem, aby ułatwić wykonywanie manewru.
Zmiany w nadwoziu obejmują zastosowanie kierunkowskazów LED w lusterkach zewnętrznych, jak również 16-calowych kołpaków i 17- lub 18-calowych obręczy aluminiowych. Sprawdzony w Orlando silnik benzynowy 1,4 l turbo może teraz zostać połączony również z sześciobiegową przekładnią automatyczną.
Chevrolet Trax z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra będzie dostępny od jesieni tego roku w wersji z napędem na przednie koła. Samochód wyposażony w sześciobiegową przekładnię manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy, a za sprawą układu Start/Stop zużywa średnio 6,0 l paliwa na każde 100 km. Emisja CO2 wynosi 139 g/km. Wariant ten będzie również oferowany z automatyczną skrzynią biegów.
Salony dealerskie Chevroleta w całej Europie rozpoczęły sprzedaż modelu Malibu ze zmodyfikowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów. Odmiana z manualną skrzynią wyposażona standardowo w układ Start/Stop odznacza się średnim zużyciem paliwa obniżonym do 4,7 l/100 km oraz emisją CO2 na poziomie 125 g/km. Model ten otrzymał również kamerę cofania oferowaną w bogatszych wersjach wyposażeniowych oraz system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu.
Nie ma się co dziwić, że stoisko Chevroleta na targach motoryzacyjnych IAA jest oblegane…