Od początku 2013 roku na rynku zadebiutowały już Golfy GTI, GTD, Variant i TDI BlueMotion. Teraz Volkswagen kontynuuje ofensywę produktów nowym modelem tej serii – Golfem R.
To sportowe auto jest napędzane nowym, 300-konnym silnikiem TSI (221 kW), mocniejszym o 30 KM, lecz oszczędniejszym o 18 procent, w porównaniu z jego poprzednikiem. Tak jak we wszystkich trzech wcześniejszych Golfach R, także w nowym modelu moc silnika z turbodoładowaniem jest przenoszona na drogę przez stały napęd na wszystkie koła.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
SALON FRANKFURT 2013
W tym przypadku jest to najnowsza wersja systemu 4MOTION ze sprzęgłem Haldex piątej generacji.
O dynamikę dba także zmodyfikowane sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), nowy progresywny układ kierowniczy oraz „ESC Sport” – z możliwością całkowitej dezaktywacji, na przykład na torze wyścigowym. Wśród opcjonalnych elementów wyposażenia można znaleźć m.in. udoskonaloną adaptacyjną regulację zawieszenia DCC z funkcją wyboru profilu jazdy i nowym trybem „Race”.
Auto z manualną skrzynią biegów potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h zaledwie 5,1 sekundy (poprzednik: 5,7 sek.), z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG) ten klasyczny sprint zajmuje Golfowi R tylko 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Mimo dobrych osiągów jezdnych i mocy zwiększonej o 30 KM, udało się obniżyć zużycie paliwa z 8,5 litra u poprzednika, do 7,1 l/100 km. Emisja CO2 obniżyła się analogicznie ze 199 g/km do 165 g/km. Jeżeli w Golfie R zamontowana jest opcjonalna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG), średnie zużycie paliwa (wg. danych producenta) wynosi 6,9 l/100 km (159 g/km CO2). Golf R wyposażony jest w system Start-Stop i tryb rekuperacji.
W nowym modelu zastosowano całą gamę zaprojektowanych specjalnie dla niego rozwiązań. Obok charakterystycznych zderzaków, progów i 18-calowych obręczy kół ze stopu metali lekkich, wyróżniają go takie elementy, jak seryjne reflektory biksenonowe z nowymi, diodowymi światłami dziennymi (w formie podwójnego „U”), ciemnoczerwone światła tylne i dwustrumieniowy układ wydechowy z czterema chromowanymi końcówkami.
We wnętrzu znajdziemy sportowe siedzenia pokryte tapicerką z tkaniny i Alcantary, trójramienną, sportową kierownicę obszytą skórą, oświetlenie Ambient, automatyczną klimatyzację i radio z odtwarzaczem CD i ekranem dotykowym.
Najmocniejszy Golf R w historii pojawi się na rynku w wersji trzy- i pięciodrzwiowej w czwartym kwartale tego roku. Wcześniej zostanie pokazany na Salonie samochodowym IAA we Frankfurcie.