Na tegorocznych targach IAA BMW przedstawi kolejną odsłonę swojej koncepcji dynamiki jazdy: na prawie 300-metrowym torze na trzech poziomach zwiedzający będą mieli okazję poznać radość z jazdy, jaką oferują nowe modele BMW.
Firma nawiązuje tym samym w nowy sposób do zapoczątkowanej w roku 2009 koncepcji ekspozycji targowej połączonej z aktywną jazdą. Z każdego punktu zwiedzający na IAA będą mogli podziwiać nowe produkty z różnej perspektywy. Takie połączenie targów i eventu, światowych premier aut i architektury wystawienniczej sprawi, że ekspozycja BMW będzie miała dla zwiedzających „panoramiczny” charakter.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
SALON FRANKFURT 2013
– IAA to jedne z najważniejszych targów motoryzacyjnych na świecie, na którym zaprezentujemy nasze najnowsze produkty w bardzo emocjonalny sposób. Unikalnym elementem będzie przy tym prezentacja pojazdów na torze nawiązująca do hasła BMW „Radość z jazdy”. W tym roku na IAA jednym z najważniejszych naszych tematów będzie oczywiście mobilność elektryczna oraz prezentacja BMW i3 opartego wyłącznie na napędzie elektrycznym – mówi Steven Althaus, szef działu Brand Management BMW i Marketing Services BMW Group.
Tegorocznym gwoździem programu BMW na IAA będą premiery modeli BMW i: w pełni elektrycznego BMW i3 oraz sportowej hybrydy plug-in BMW i8. W samym środku stoiska firmy znajdować się będzie tor w kształcie ósemki, na którym po raz pierwszy również zwiedzający będą mieli okazję przejechać się BMW i3 oraz innymi debiutującymi modelami jeszcze przed wprowadzeniem ich na rynek. W ciągu dwunastu dni targów BMW i3 pokona na napędzie elektrycznym, a tym samym bezemisyjnie, łącznie 9100 km – co odpowiada odległości z Frankfurtu do San Francisco.
Oprócz cogodzinnych BMW i Show na dużej scenie zwiedzający będą mogli zasiąść w pięciu różnie wyposażonych BMW i3 na „BMW i Walk”. Specjalnie wyszkoleni eksperci, tzw. „geniusze produktowi BMW”, będą przy tym odpowiadać na wszelkie pytania związane z koncepcją tych pojazdów. W uzupełnieniu do tego na wystawie zewnętrznej przed halą 11. będą prezentowane jeszcze inne samochody BMW i oraz temat infrastruktury ładowania.
BMW i3 jest pierwszym na świecie samochodem elektrycznym premium zaprojektowanym od początku pod ten rodzaju napędu. BMW i8 to nowoczesny samochód sportowy doskonale sprawdzający się również w codziennej eksploatacji. Łączy on dynamikę samochodu sportowego ze zużyciem paliwa auta kompaktowego. Napęd hybrydowy plug-in umożliwia pokonywanie większości codziennych tras w bezemisjnym trybie elektrycznym.
Oprócz tego na targach światową premierę będzie miał nowy przedstawiciel sportowo- eleganckich samochodów dwudrzwiowych BMW: BMW serii 4 Coupé. Będzie można będzie też zobaczyć nowe BMW X5, najpopularniejszy na całym świecie Sports Activity Vehicle oraz nowe modele BMW serii 5 i nowe modele BMW M Performance. BMW Concept Active Tourer Outdoor zaprezentuje na IAA wizję sprytnego, funkcjonalnego wnętrza dla miłośników sportów i spędzania czasu na wolnym powietrzu – w samochodzie kompaktowym segmentu premium. Oprócz tego na IAA 2013 zaprezentowane zostaną najnowsze innowacje z zakresu BMW EfficientDynamics i BMW ConnectedDrive.
Podobnie jak w roku 2011 BMW Group będzie wystawiać auta swoich marek BMW, MINI i Rolls-Royce pod jednym dachem, na powierzchni 10 000 m2. Na zewnątrz przed halą 11. zaprezentuje się BMW Bank i BMW Motorsport. Pod hasłem „Drive like Bruno” przedstawiony będzie udział BMW w mistrzostwach DTM.
Wystawa MINI będzie stać całkowicie pod znakiem aktualnej kampanii reklamowej marki „MINI – Not normal”. Globalna kampania niesie przekaz indywidualnego, pełnego energii stylu tej marki. Zwiedzający będą mogli też zobaczyć na IAA „MINI Curiocity”. Stoisko targowe MINI zaprojektowane jest architektonicznie i tematycznie jak miasto, a poszczególne modele uporządkowane są tematycznie w różnych „dzielnicach”. Strefa MINI John Cooper Works poświęcona będzie tematowi prędkości: na MINI Speed Slide, 15-metrowej zjeżdżalni dla dorosłych, zwiedzający będą mogli bić rekordy prędkości. Potem na dużym ekranie wyświetlane będą zdjęcia i wyniki zmagań na zjeżdżalni. W centrum MINI Curiocity na rondzie krążyć będą modele MINI Design. A nad dachami miasta, w „chmurze”, unosić się będzie MINI Roadster i MINI Cabrio.
Rolls-Royce Motor Cars wystawiać się będzie we Frankfurcie pod znakiem Bespoke, oferty specjalnej producenta luksusowych samochodów umożliwiającej indywidualizację i personalizację auta wykraczającą poza i tak już niezwykle bogaty program wyposażenia. Centralnym elementem prezentacji będzie Celestial Phantom, samochód, którego design inspirowany jest wyglądem nieba w nocy w styczniu 2003 r. nad West-Sussex. Ghost Extended Wheelbase z Home of Rolls-Royce Bespoke Collection podkreślać będzie fakt, że Rolls-Royce produkowany jest już od 10 lat w Goodwood na południu Anglii.
Model Ghost z kolekcji Alpine Trial Centenary Bespoke przypomni rajdy Alpine Trials, w których przed 100 laty Rolls-Royce zdobył sobie renomę producenta niezawodnych i zaawansowanych technicznie samochodów. Wraith, nowy model w portfolio i najmocniejszy Rolls-Royce wszech czasów, w indywidualnym kolorze Diamond Black i Twilight Purple Two Tone Design pokaże we Frankfurcie, że z programem Bespoke Rolls-Royce może być tak indywidualny jak linie papilarne jego właściciela.