Zmodernizowany SUV Škody będzie jedną z głównych premier salonu samochodowego we Frankfurcie. Wydarzeniem będzie nie tylko zmieniony wygląd i nowości techniczne – od teraz nabywca będzie mógł się zdecydować na jeden z dwóch wariantów modelu: miejski lub terenowy.
Gotowy stawić czoło zarówno miejskiej dżungli, jak i off-roadowej przygodzie Yeti może pochwalić się zupełnie nową stylistyką, wzorami felg, odświeżonymi wnętrzami z bogatszym wyposażeniem i jeszcze większą liczbą przemyślanych rozwiązań.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
SALON FRANKFURT 2013
Za sprawą nowych możliwości konfiguracji układu napędowego auto stało się jeszcze bardziej funkcjonalne.
W nadwoziu nowa odsłona wprowadza wyraźny podział na dwie indywidualne gamy stylistyczne: zderzaki, listwy boczne i osłony są pokryte lakierem lub wykonane z dodającego zadziorności, odpornego czarnego tworzywa. Również w wypadku wyposażenia obie wersje będą się różniły między sobą – wariant terenowy zostanie dodatkowo wyposażony w pakiet na bezdroża, czujnik ciśnienia powietrza w oponach oraz układ ESP dostosowany do jazdy po nieutwardzonych drogach.
Nowy Yeti uwydatnia najważniejsze cechy nowego języka stylistycznego marki: wyraziste kształty podkreślają precyzję i solidność wykonania. Osłony reflektorów przybrały nową formę, a ich wariant bi-ksenonowy został teraz uzupełniony o światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Wzorem ostatnich nowości, grill przybrał dominującą formę, a na przeprojektowanej pokrywie bagażnika pojawiły się charakterystyczne załamania.
Zmianę przeszło również wnętrze samochodu, w którym pojawiły się nowe trójramienne kierownice, wzory i materiały tapicerki oraz elementy dekoracyjne deski rozdzielczej. Na funkcjonalność mają także wpływ nowe elementy wyposażenia: po raz pierwszy nabywcy będą mieli możliwość wyposażenia swojego samochodu w kamerę cofania. Swój debiut w Yeti notują także system wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego oraz system bezkluczykowego dostępu do samochodu – KESSY.
SUV-a Škody napędza jedna z siedmiu nowoczesnych jednostek. Napęd może być przekazywany za pomocą skrzyni ręcznej albo dwusprzęgłowej przekładni DSG na koła przednie lub obydwie osie za sprawą najnowszej, piątej generacji uznanego systemu Haldex. Oparty na jednych z najlepszych dostępnych na świecie podzespołów układ doskonale sprawdzi się zarówno w terenie, jak i zachowa pewność nawet podczas najbardziej niesprzyjających warunków drogowych.
Paletę silników modelu Yeti stanowią oszczędne i wydajne konstrukcje wyposażone w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa. Szeroki wybór zaspokoi potrzeby każdego kierowcy – obejmuje on zarówno odznaczające się bardzo małym zużyciem paliwa jednostki 1.2 TSI oraz 1.6 TDI (średnie spalanie 4,6 l/100 km w wersji GreenLine), jak i bardzo dynamiczne 1.8 TSI o mocy 160 KM i 2.0 TDI o mocy 170 KM. Ponadto oferta obejmuje silniki 1.4 TSI 122 KM i 2.0 TDI 140 KM, dostępne także w oszczędnych wersjach Green tec.
Yeti zadebiutowała na polskim rynku w 2009 roku. Od tego momentu jej popularność wciąż rośnie. Do końca czerwca 2013 roku wydano ponad 7 700 samochodów. Również na świecie model odniósł spory sukces.
W tym samym okresie na drogi całego świata wysłano już 263 200 egzemplarzy. Yeti została nagrodzona m.in. tytułem Samochód Rodzinny Roku 2009 Top Gear, pierwszym miejscem w raporcie niezawodności GTU i badaniach Which? w kategorii samochodów terenowych i pierwszym miejscem w ankiecie Driver Power 2013 magazynu Auto Express, badającej zadowolenie kierowców z posiadanych samochodów.