Hyundai zaprezentował pierwsze zdjęcia samochodu Hyundai i10 nowej generacji, prawdziwie europejskiego samochodu klasy A, który zadebiutuje na rynku pięć lat po swoim poprzedniku.
Nowy model oferuje wyposażenie i właściwości dostępne dotąd w autach wyższej klasy i jest znaczącym wzmocnieniem oferty południowokoreańskiego producenta w tym segmencie rynku. Bogato wyposażone i przestronne wnętrze w połączeniu z wyrafinowanym wzornictwem i jeszcze większą przyjemnością z jazdy wyznaczają ‘prawdziwą wartość’ aut marki.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
SALON FRANKFURT 2013
Hyundai i10 może być wyposażony w elementy zapewniające większy komfort jazdy: np. podgrzewaną skórzaną kierownicę, automatyczną klimatyzację oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości, a także podnoszące poziom bezpieczeństwa: przednie poduszki kurtynowe oraz system ESP w standardzie.
Dłuższy (+80 mm), szerszy (+65 mm) i niższy (-50 mm) w porównaniu z poprzednikiem, i10 oferuje największą w swojej klasie przestrzeń na nogi pasażerów (w sumie 1890 mm) oraz pojemność bagażnika, która została zwiększona o 10 proc. i wynosi obecnie 252 litry.
Hyundai i10 został zbudowany na całkowicie nowej płycie podłogowej. Większy o 5 mm rozstaw osi oraz inaczej umieszczone tylne amortyzatory zapewniają lepszą kontrolę nad pojazdem. Zmiany te przyczyniły się także do poprawienia właściwości jezdnych i obniżenia poziomu hałasu. Dzięki tym cechom standard jazdy w nowym i10 pozycjonuje go bliżej samochodów segmentu B.
Europejski zespół projektantów pod przewodnictwem Thomasa Bürkle, zaprojektował i10 zgodnie z charakterystyczną dla firmy stylistyką Fluidic Sculpture (Płynna Rzeźba). Stworzona w ten sposób dynamiczna i wyrazista bryła samochodu współgra ze stylowym wnętrzem, wykonanym z wysokiej jakości materiałów.
– Nowa generacja i10 to dla naszej firmy znaczący krok naprzód. Wszystkie, nawet najdrobniejsze detale tego auta zostały zaprojektowane i wykonane tak, by spełniać wymagania i potrzeby europejskich konsumentów. Nowy i10 w pełni spełnia obietnicę ‘prawdziwej wartości’ firmy Hyundai, oferując znacznie więcej niż wielu klientów spodziewałoby się znaleźć w samochodzie tej klasy – powiedział Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor zarządzający Hyundai Motor Europe.
Podobnie, jak w przypadku 95 proc. innych samochodów sprzedawanych przez Hyundaia w Europie, nowy i10 został zaprojektowany w Centrum Technologicznym Hyundai Motor Europe w niemieckim Rüsselsheim. Będzie to także pierwszy samochód Hyundaia klasy A, produkowany na Starym Kontynencie. Po tym, jak i10 trafi do sprzedaży, 90 proc. oferowanych w Europie samochodów Hyundai, będzie tutaj produkowanych.
Produkcja i10 rozpocznie się w fabryce w Izmit, w Turcji we wrześniu bieżącego roku. Moc produkcyjna fabryki, w której powstaje już model i20, reprezentujący segment B, wzrosła do 200 000 samochodów rocznie, dzięki kilkumilionowym inwestycjom marki w rozbudowę jej infrastruktury.
Dodatkowe informacje na temat Hyundaia i10 Nowej Generacji zostaną udostępnione przed oficjalną premierą tego modelu, która będzie miała miejsce podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie.