Podczas 65. Salonu Samochodowego we Frankfurcie Chevrolet prezentuje nowe Camaro w wersji kabrio i coupe. Nowa wersja amerykańskiego muscle cara, wyróżnia się niską, dynamicznie poprowadzoną linią nadwozia.
Jest dostępna z nowym radiem Chevrolet MyLink, została poddana największym zmianom stylizacyjnym od czasu prezentacji koncepcyjnego modelu piątej generacji w 2006 roku.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
SALON FRANKFURT 2013
Nowe Camaro wyróżnia się jeszcze lepszymi właściwościami aerodynamicznymi, zapewniającymi bardziej skuteczne chłodzenie i wyższą stabilność podczas jazdy z wysoką prędkością. Z przodu uwagę zwraca szerszy dolny wlot powietrza oraz węższy górny wlot, natomiast funkcjonalny wlot powietrza na masce przyczynia się do lepszego odprowadzenia ciepła i pomaga ograniczyć siłę nośną. Dopełnieniem całości są elementy umieszczone z tyłu samochodu, takie jak wyprofilowana pokrywa bagażnika, poziome lampy i dyfuzor. Zarówno w wersji coupe, jak i w kabriolecie zastosowano też spoiler ze zintegrowaną anteną.
Pod maską Chevroleta Camaro pracuje sprawdzony silnik V8 o pojemności 6,2 litra, połączony z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną. Wersja ze skrzynią automatyczną posiada funkcję aktywnego zarządzania paliwem (Active Fuel Management) oraz układ zmiennych faz rozrządu (VVT). Silnik modelu ze skrzynią manualną rozwija 432 KM (318 kW) przy 5 900 obr./min i maksymalny moment obrotowy 569 Nm przy 4 600 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,2 sekundy w wersji coupe z przekładnią manualną i 5,4 sekundy w kabriolecie ze skrzynią manualną.
Nowoczesne i komfortowe wnętrze
Wsiadanie do nowego Camaro jest jeszcze prostsze dzięki stosowanemu standardowo systemowi bezkluczykowego otwierania samochodu, a w modelach z automatyczną skrzynią biegów klienci mogą dodatkowo zamówić funkcję zdalnego uruchamiania silnika. Nowe Camaro może być również wyposażone w przednie skórzane fotele sportowe Recaro z elektryczną regulacją, dostępne w wersji coupe.
Wewnątrz znalazł się nowy kolorowy wyświetlacz head-up oraz nowy system Chevrolet MyLink zamontowany w konsoli centralnej. Radio MyLink działa w oparciu o siedmiocalowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, oferujący czytelne menu stworzone na bazie ikon.
Nowe radio Chevrolet MyLink daje użytkownikom możliwość korzystania z książki telefonicznej, osobistej listy odtwarzania i galerii zdjęć zapisanych w pamięci kompatybilnego smartfona. Łączność z pokładowym systemem zapewnia Bluetooth oraz wejścia USB i AUX. Oprócz funkcji rozpoznawania mowy, system oferuje funkcję syntezy mowy*, która umożliwia odsłuchanie wiadomości tekstowych ze smartfona. Standardem jest też kamera cofania.
Klienci mogą zamówić zintegrowaną nawigację satelitarną z mapami całej Europy. Podobnie jak w przypadku wszystkich wersji radia MyLink, użytkownicy będą mogli zaktualizować system wraz z pojawieniem się nowych, dedykowanych aplikacji.
Konkurencyjna cena
Nowe Camaro pojawi się w europejskich salonach sprzedaży Chevroleta pod koniec tego roku. Ceny wersji coupe w Polsce będą rozpoczynać się od 219 990 zł, a wersja z otwieranym dachem będzie kosztowała od 244 990 zł, dzięki czemu model ten będzie prawdziwą gratką dla fanów aut o wysokich osiągach.
Camaro wyróżnia się jednak nie tylko dobrze skalkulowaną ceną. Siła tego modelu, jego kultowa stylistyka i unikatowe atrybuty prawdziwego muscle cara skradły serca wielu entuzjastów motoryzacji. Przez dziesiątki lat wizerunek auta był umieszczany na plakatach i koszulkach, a motyw Camaro pojawiał się nawet w piosenkach.
Oryginalne Camaro, opisane dziennikarzom latem 1966 roku, jako „małe, wściekłe zwierzę, które pożera Mustangi”, zostało wyposażone w rzędowy silnik sześciocylindrowy o pojemności 3,9 litra. Od tego czasu na rynku pojawiło się w sumie pięć generacji tego modelu, które ekscytowały fanów motoryzacji na całym świecie. Do roku 1968 Chevrolety Camaro były budowane w systemie montażu CKD (complete knock down) w dwóch europejskich fabrykach General Motors w Antwerpii w Belgii i Biel w Szwajcarii.
Podstawowym składnikiem DNA każdego Camaro są doskonałe osiągi. Z tego względu amerykański muscle car był wykorzystywany w wielu różnych wyścigach samochodowych, łącznie ze spektakularnymi wyścigami równoległymi, w których specjalnie przygotowane auta – zwykle startujące parami – rywalizują o zwycięstwo w wyścigu na prostej o określonej długości.
Chevrolet Camaro stał się nieodłączną częścią amerykańskiej kultury, wystąpił w wielu hollywoodzkich filmach, jak „Uciekająca panna młoda” (1999), „Szkoła uczuć” (2003) i oczywiście w serii „Transformers” (2007, 2009, 2011), w której Camaro gra główną rolę robota Bumblebee.
W marcu 2013 roku podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku Chevrolet zaprezentował wersję Camaro Z/28, uważaną przez wielu za najbardziej kultowy i ekskluzywny model w historii Camaro. Samochód opracowany we współpracy z Corvette Racing jest napędzany silnikiem V8 o pojemności 7 litrów, mocy 500 KM (373 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 637 Nm. Takie wartości sprawiają, że Camaro Z/28 z dumą nawiązuje do wspaniałego dziedzictwa tego modelu.