FRANKFURT 2011: ŚWIATOWE PREMIERY PEUGEOT

Peugeot na salonie samochodowym we Frankfurcie zaprezentuje dwie światowe premiery. Są nimi: model 508 RXH, elegancki hybrydowy diesel oraz wielozadaniowy pojazd koncepcyjny HX1. Zapoczątkowana w 2010 roku ofensywa produktowa Peugeot jest kontynuowana w roku 2011.

W momencie rynkowej premiery wiosną 2012 roku, czyli rok po debiucie modelu 508, Peugeot 508 RXH będzie prezentowany jako odrębny model, będący uosobieniem nowoczesnej gamy samochodów Peugeot pozycjonowanych w wyższym segmencie rynku.

W walce o względy szczególnie wymagających klientów kluczową rolę odegrają wymiary nadwozia, wyrazista tożsamość stylistyczna, wyjątkowa technologia hybrydowa, łącząca silnik wysokoprężny i elektryczny, oraz bogate wyposażenie.

Wizualnym znakiem rozpoznawczym modelu jest charakterystyczna przednia część nadwozia, którą podkreślają poszerzone nadkola, oryginalne światła do jazdy dziennej oraz nowy, ekskluzywny kolor nadwozia.


Zobacz także:
SALON SAMOCHODOWY FRANKFURT 2011 – WSZYSTKIE SAMOCHODY


Wiele uwagi poświęcono również stylistyce wnętrza 508 RXH, które łączy w sobie harmonijnie dobrane kolory oraz naturalne materiały.

Dzięki większemu rozstawowi kół, 18-calowym obręczom oraz podwyższonej sylwetce, 508 RXH wyróżnia się proporcjami podkreślającymi terenowe cechy auta. Co więcej, zastosowanie hybrydowego układu napędowego HYbrid4 pozwoliło na zaoferowanie inteligentnej alternatywy dla konwencjonalnych rozwiązań.

Hybryda wysokoprężno- elektryczna

508 RXH jest drugą, po 3008 HYbrid4, konstrukcją Peugeot, która demonstruje zalety wszechstronnej technologii HYbrid4, będącej połączeniem jednostki wysokoprężnej i silnika elektrycznego.

Dzięki łącznej mocy 200 KM wytwarzanej przez jednostkę 2,0 l HDi FAP oraz silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi, 508 RXH zapewnia nowe doświadczenia podczas jazdy, oddając użytkownikowi do dyspozycji cztery tryby pracy układu HYbrid4 (Automatyczny, „Zero Emission Vehicle”, Sport i 4WD). Wszystko to przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,0 litrów na 100 kilometrów oraz emisji CO2 wynoszącej 109 g/km.

Peugeot zaprezentuje we Frankfurcie wersję Limited Edition 508 RXH: 300 numerowanych egzemplarzy, w kolorze nadwozia Calern Brown oraz ze skórzaną tapicerką połączoną z Alcantarą. Wstępne rezerwacje na ten model będą przyjmowane podczas Salonu.

HX1: wielozadaniowy pojazd koncepcyjny

Debiutujący we Frankfurcie model HX1 to pojazd koncepcyjny o niekonwencjonalnej stylistyce nadwozia i wnętrzu, w którym zasiądzie nawet sześć osób. Auto łączy w sobie wytrzymałą konstrukcję, sportowy charakter, wyrazistą tożsamość stylistyczną marki i niezrównaną wydajność aerodynamiczną. Pasażerom siedzącym w futurystycznej kabinie zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy.

Sercem projektu jest rozbudowany system pozwalający na adaptację pojazdu do określonych potrzeb: HX1 może przejść metamorfozę, aby dostosować się do środowiska jazdy, warunków drogowych oraz wymagań podróżujących.

Ze względu na wiele ruchomych podzespołów aerodynamicznych, zaprojektowanych pod kątem dużych prędkości, wyjątkowa architektura modelu HX1 o konstrukcji typu MPV – której wynikiem jest bardzo niskie nadwozie przy długości całkowitej 4,93 m – pozwala na uzyskanie doskonałego współczynnika oporu aerodynamicznego Cx wynoszącego 0,28.

Dwie pary drzwi otwieranych w przeciwne strony zapewniają łatwy dostęp do wnętrza HX1, będącego stworzoną przez Peugeot wizją ekskluzywnego przedziału pasażerskiego, łączącego w sobie elegancję i nowoczesność oraz wysoki poziom zaawansowania technologicznego. Kabina oferuje pasażerom dużą przestrzeń oraz innowacyjną koncepcję modularną z oryginalnym układem siedzeń „4+2”, natomiast kierowcy zapewnia możliwość dopasowania pozycji za kierownicą do aktualnych warunków drogowych.

Hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 299 KM, osiąganej z 2,2-litrowej jednostki wysokoprężnej HDi napędzającej przednie koła oraz silnika elektrycznego zintegrowanego z tylną osią, zapewnia funkcjonalne rozwiązania gwarantowane przez technologię HYbrid4, czyli napęd na cztery koła oraz w pełni elektryczny tryb jazdy przy zwiększonym do 30 kilometrów zasięgu, dzięki funkcji ładowania z gniazdka typu „plug-in”.

Wszystko to pozwala na osiągnięcie zdumiewająco niskiego średniego zużycia paliwa na poziomie 3,2 l/100 km oraz emisji CO2 zredukowanej do 83 g/km.

Na drodze do wyższego segmentu rynkowego

Na stoisku we Frankfurcie Peugeot zaprezentuje modele premium, świadczące o dążeniu marki do zajęcia pozycji w wyższym segmencie rynku.

Po udanym europejskim debiucie w pierwszej połowie 2011 roku (57 000 egzemplarzy sprzedanych do końca czerwca) oraz wprowadzeniu modelu na rynek chiński w sierpniu, Peugeot 508 potwierdza duże ambicje marki na jednym ze swoich historycznych terytoriów, czyli w sektorze dużych samochodów.

Dzięki przyciągającej uwagę stylistyce, ponadprzeciętnej wydajności ekologicznej, szerokiej gamie silników oraz zaawansowanym technologiom zapewniającym komfort i przyjemność podróżowania, 508 (sedan oraz SW) oferuje nowoczesne rozwiązania wymagającym klientom.

Popularność sportowego coupé RCZ przekroczyła najśmielsze oczekiwania, czego wyrazem jest miejsce w czołówce sprzedaży wśród samochodów tej klasy w Europie.

We Frankfurcie dynamiczne oblicze modelu RCZ podkreślają:
* limitowana wersja „Asphalt”, wyróżniająca się na tle standardowej odmiany 200-konnej wyjątkowym, szarym matowym lakierem nadwozia Telluric;dwukolorowymi, 19-calowymi kołami oraz licznymi specjalnie opracowanymi detalami,
* wersja 2,0 l HDi o mocy 200 KM, która w 2011 roku odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring w kategorii samochodów z silnikiem Diesla i jest liderem w tej klasie w niemieckich wyścigach długodystansowych serii VLN.

Wciąż rośnie popyt na model 3008 Crossover, czego potwierdzeniem są wyniki sprzedaży w pierwszej połowie 2011 roku na poziomie 74 000 sztuk. Należy przy tym zaznaczyć, iż szczególnie dużym powodzeniem cieszą się najlepiej wyposażone wersje.

Jeszcze przed debiutem rynkowym 3008 HYbrid4, model 3008 wraz z uzupełniającym ofertę modelem typu MPV (5008) potwierdza pozycję Peugeot jako kluczowego gracza w niezwykle konkurencyjnym segmencie pojazdów kompaktowych.

Ekologiczny lider w branży motoryzacyjnej

Prezentowane we Frankfurcie modele 508 RXH, koncepcyjny HX1 oraz 908 HYbrid4, który jest obecnie opracowywany przez Peugeot Sport, demonstrują odważne, pionierskie podejście Peugeot do kwestii hybrydyzacji wysokoprężno- elektrycznej.

Zaangażowanie firmy w ochronę środowiska widoczne jest także w wielu innych przedsięwzięciach podejmowanych w bieżącym roku. Peugeot aktywnie poszukuje sposobów na obniżenie emisji CO2 w całej gamie swoich pojazdów: średni poziom emisji modeli marki zmierzony w pierwszej połowie 2011 roku wyniósł 129,8 g/km CO2 w porównaniu ze 131,3 g/km w roku 2010. Oznacza to, że ustanowiony przez Komisję Europejską na rok 2015 limit 130 g/km został osiągnięty już teraz.

3008 HYbrid4 – pierwsza w świecie hybryda z silnikiem Diesla

Wprowadzając na rynek w drugiej połowie 2011 roku pierwszą w świecie hybrydę z silnikiem Diesla, Peugeot zaoferuje klientom ekskluzywną gamę pojazdów o wysokiej wydajności ekologicznej, wyjątkowej funkcjonalności i ponadprzeciętnej przyjemności z prowadzenia.

W modelu 3008 Crossover połączenie wysokoprężnego silnika 2,0 HDi FAP o mocy 163 KM, który napędza przednie koła, z umieszczonym przy tylnej osi silnikiem elektrycznym rozwijającym 37 KM, daje zupełnie nowe wrażenia z jazdy dzięki napędowi na cztery koła, maksymalnej mocy 200 KM, elektrycznemu trybowi jazdy „Zero Emission Vehicle” oraz średniemu zużyciu paliwa na poziomie 3,8 l/100 km przy emisji CO2 wynoszącej 99 g/km. To wynik o 35% niższy, niż w przypadku silnika spalinowego o podobnej mocy.

e-HDi – technologia mikrohybrydowa

W pierwszej połowie 2011 roku w modelach 508 i nowym 308 zadebiutowała innowacyjna technologia e-HDi z systemem Stop & Start nowej generacji, który redukuje średnie zużycie paliwa o prawie 15%. W drugiej połowie roku system ten znajdzie się również w modelach 3008, 5008 oraz Partner (Van oraz Tepee).

Technologia e-HDi łączy silnik 1,6 l HDi Euro 5 z odwracalnym alternatorem, dbającym o poprawne funkcjonowanie systemu Stop & Start, układ odzyskiwania energii podczas hamowania oraz hybrydowy akumulator, który dostarcza dodatkową energię podczas rozruchu.

Pojazdy elektryczne: 2- lub 4-kołowe…

* iOn to w pełni elektryczny pojazd najnowszej generacji, skierowany zarówno do klientów firmowych, jak i prywatnych odbiorców. Akumulatory litowo-jonowe zasilające 64-konny silnik elektryczny pozwalają na osiągnięcie maksymalnej prędkości 130 km/h oraz przejechanie maksymalnie 150 kilometrów. Do końca czerwca 2011 roku na ten wielokrotnie nagradzany model wpłynęło już ponad 2 000 zamówień.

* Kolejnym potwierdzeniem zaangażowania marki w prace nad nowoczesnymi rozwiązaniami z zakresu bezemisyjnej miejskiej mobilności jest prezentowany na stoisku we Frankfurcie skuter e-Vivacity. W pełni elektryczny, praktyczny, nowoczesny, prosty w obsłudze i zwinny, e-Vivacity oferuje zasięg 60 kilometrów przy średnim koszcie zużycia energii na poziomie 0,4 euro na 100 km, dzięki kompaktowym akumulatorom litowo-jonowym nowej generacji.

Dla Peugeot „elektryczność” oznacza także „intensywność”…

Pojazd koncepcyjny EX1

EX1 jest niepowtarzalnym, dwumiejscowym roadsterem zaprojektowanym w celu dostarczenia kierującemu niezapomnianych przeżyć z jazdy, gwarantowanych przez dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 340 KM, układ napędu na cztery koła oraz aerodynamiczną i wyjątkowo lekką strukturę nadwozia.

Model EX1 ustanowił i pobił kilka oficjalnych rekordów pod względem przyspieszenia w takich państwach, jak Francja, Niemcy oraz Chiny.

Wizja przyszłości sektora motoryzacyjnego

W odpowiedzi na wymagania z zakresu mobilności, Peugeot prezentuje nową wizję, oferującą konkretne rozwiązania problemów współczesnej motoryzacji.

* Mu by Peugeot to usługa „nowej generacji”, dająca klientom możliwość wypożyczenia na wybrany przez siebie okres pojazdu z gamy Peugeot, poczynając od samochodów osobowych, poprzez auta użytkowe, skutery, rowery, aż po akcesoria.

Dzięki szerokiej gamie oferowanych produktów – powiększonej poprzez wprowadzenie do oferty pojazdów elektrycznych – nieskomplikowanej eksploatacji oraz umiarkowanym taryfom cenowym, program Mu by Peugeot obejmuje swoim zasięgiem już ponad 8 000 klientów w ośmiu europejskich krajach.

Marka przewiduje rozwój 75 nowych punktów Mu rocznie, natomiast celem jest stworzenie 300 punktów w całej Europie do roku 2013.

* Paneuropejskie usługi sieciowe. Peugeot Connect oferuje trzy usługi: połączenia awaryjne Peugeot Connect SOS, pomoc w przypadku awarii Peugeot Connect Assistance oraz obsługa serwisowa Peugeot Connect Fleet przeznaczona dla klientów biznesowych.

Oferowany opcjonalnie lub standardowo w prawie wszystkich modelach w gamie, system Peugeot Connect umacnia czołową pozycję marki w zakresie bezpieczeństwa trzeciego stopnia.

Celem Peugeot jako lidera w zakresie bezpieczeństwa trzeciego stopnia jest przekroczenie liczby 600 000 pojazdów wyposażonych w system bezpieczeństwa Peugeot Connect na koniec roku 2011.

* Peugeot Scooters, najstarszy na świecie producent zmotoryzowanych dwukołowców i czwarta największa marka w Europie w 2010 roku, realizuje ambitny plan, oferując obecnie 22 modele o pojemności skokowej w zakresie od 50 do 500 cm3. W roku 2011 Peugeot Scooters wprowadzi na rynek elektryczny model e-Vivacity oraz skuter CityStar o pojemności 125 cm3.

* Dla Peugeot rower odzwierciedla historię 120 lat pasji do produkcji jednośladów. Obejmująca ponad 50 modeli nowa gama Peugeot Cycles została dostosowana do zróżnicowanych wymagań klientów.

Ekskluzywną interpretacją zaprezentowaną we Frankfurcie przez Peugeot Design Centre jest koncepcyjny rower Design Lab DL-121 w miedzianym wykończeniu, który wejdzie do produkcji w ograniczonej liczbie egzemplarzy, wprowadzając nową jakość do świata jednośladów.

Model e-bike AE-11 z gamy Allure łączy przyjemność z jazdy z innowacyjnymi, „miękkimi” właściwościami jezdnymi oraz niezawodnym akumulatorem litowo-jonowym Panasonic o pojemności 12 Ah.