Choć tegoroczny salon samochodowy we Frankfurcie przeszedł już do historii, do wydarzeń z nim związanych będziemy jeszcze wielokrotnie powracali. Marka Jeep pokazała m. innymi model Grand Cherokee SRT8 – nową generację najszybszego i najmocniejszego Jeepa w historii (premiera europejska), nowy 3,6-litrowy silnik benzynowy V6 Pentastar dla europejskiej gamy modelowej Wranglera i Wranglera Unlimited MY2012, auto Wrangler Arctic – „zimową” edycję specjalną oraz Grand Cherokee Interior Concept – designerskie studium elegancji, wyrafinowania i jakości wykonania słynnej amerykańskiej marki.
W sumie we Frankfurcie marka Jeep zaprezentowała cztery ważne nowości, przygotowane z myślą o europejskim nabywcy. Niewątpliwą gwiazdą IAA 2011 buyła debiutująca w Europie wyczynowa wersja SRT8 flagowego Jeepa Grand Cherokee, napędzana nowym silnikiem HEMI® V-8 o pojemności 6,4 litra i mocy 470 KM. Samochód ma nadwozie w ekskluzywnym kolorze czerwonym oraz skórzane wnętrze utrzymane również w czerwonej tonacji.
Obok nowego silnika V6 Pentastar o pojemności 3,6 litra i mocy 284 KM dla Wranglera i Wranglera Unlimited MY2012, nowością jest edycja specjalna Arctic, która stanowi kolejne rozszerzenie tej fabrycznie indywidualizowanej linii modelowej.
Jeep Grand Cherokee Interior Concept to designerskie studium możliwości stylizacyjnych markowego flagowca. Wyszukaną elegancję pojazdu akcentuje lakier karoserii w kolorze White Gold w połączeniu z nową koncepcją wystroju wnętrza w stylu ekskluzywnego salonu z miękkiej, błękitnej skóry.
Pierwszy raz prezentowany był także nowy silnik V6 Pentastar o pojemności 3,6 litra i mocy 284 KM w wersji Flex-Fuel, który wzbogaci europejską gamę jednostek napędowych Grand Cherokee MY2012. Silnik ten spalać może zarówno benzynę bezołowiową jak i paliwo E-85 (mieszankę benzyny i etanolu).
Tematem przewodnim stoiska Jeepa we Frankfurcie była „Siła ciągłości” symbolizująca istotę i znaczenie legendarnego dziedzictwa marki Jeep, które sięga 70 lat by pokazać konsekwentną ewolucję marki, uważanej za ikonę światowej motoryzacji oraz synonim prawdziwego pojazdu terenowego. Marki, która była w stanie zawsze zachować swą tożsamość i utrzymać wartości zapisane w DNA. Cofając się w przeszłość, „poczucie ciągłości” pozwala znaleźć namacalną więź pierwszych pojazdów 4×4 z roku 1941 z współczesnymi produktami.
Ekspozycja miała różne konfiguracje powierzchni, by pokazać rozliczne cechy pojazdów marki – począwszy od warunków miejskich a kończąc na ekstremalnym off-roadzie.
Jeep Grand Cherokee SRT8
Konstrukcja nowej generacji Grand Cherokee ST8 łączy legendarną sprawność i użyteczność pojazdu marki Jeep z imponującymi osiągami rodem ze ‘Street and Racing Technology’. Napędzany nowym, 6,4-litrowym silnikiem HEMI® V8 o mocy 470 KM i momencie obrotowym 630 Nm, super-szybki Jeep przyspiesza ze startu stojącego do 100 km/h w ciągu 4,8 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 255 km/h i hamuje od 100 do 0 km/h na dystansie zaledwie 35 metrów. Dzięki regulowanej sztywności zawieszenia, kontrolowanego przez innowacyjny system Selec-Track posiada bez wątpienia najlepszą charakterystykę jezdną w swej historii. Nowy, aktywny system rozrządu wraz ze standardowym systemem Fuel Saver Technology zapewnia 13-procentową oszczędność zużycia paliwa w jeździe autostradowej, wydłużając zasięg „bez tankowania” do 720 kilometrów.
Sportową aurę tworzy obniżona sylwetka pojazdu, inspirowany sportem wystrój wnętrza oraz ekskluzywna kierownica SRT z łopatkami zmiany biegów, nieomylnie zwiastując imponujące osiągi na drodze i torze wyścigowym. Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 dostępny będzie w europejskich salonach Jeepa już w pierwszym kwartale 2012 roku.
Jeep Wrangler z silnikiem V6 Pentastar 3,6
Jeep Wrangler i Wrangler Unlimited MY2012 są napędzane jednostką benzynową V6 Pentastar o pojemności 3,6 litra. Silnik rozwija moc 284 KM i moment obrotowy 347 Nm – podnosząc w sposób wyraźny dynamikę oraz komfort jazdy szosowej przy bardziej ekonomicznym zużyciu paliwa. Skojarzony jest ze zmodernizowaną automatyczną skrzynią pięciobiegową, która zapewnia szybką i płynną zmianę przełożeń. Obniżony poziom głośności zespołów mechanicznych oraz zwiększony komfort podczas jazdy szosowej przy nawet wyższej sprawności terenowej – to najważniejsze zalety dzisiejszego Wranglera w stosunku do starszych generacji. Pentastar V6 będzie drugą – obok 2,8-litrowego turbodiesla jednostką napędową Wranglera oferowaną na rynkach europejskich w parze z pięciostopniową skrzynią automatyczną. Silnik Pentastar V6 dostępny będzie od listopada 2011.
Jeep Wrangler Arctic
Prezentowana po raz pierwszy, specjalna edycja Arctic modelu Jeep Wrangler jest ilustracją ducha przygody i legendarnej sprawności pojazdu, dla którego nawet ekstremalne warunki arktyczne są jedynie kolejną przeszkodą do pokonania. Oparty na modelu Sahara, Jeep Wrangler Arctic jest łatwo rozpoznawalny po „arktycznych” plakietkach oraz naklejkach stopy Yeti – baśniowego stworzenia, które zgodnie z przekazami ludowymi objawia się czasem pośród nieskazitelnej przyrody dalekiej Północy.
Wyposażony w czarne obręcze kół o rozmiarze 17 cali i zestaw oryginalnych akcesoriów Mopar® – Jeep Wrangler Arctic napędzany jest nowym silnikiem V6 Pentastar o pojemności 3,6 litra w zestawie z automatyczną przekładnią pięciobiegową albo 2,8-litrowym turbodieslem współpracującym z manualną skrzynią sześciobiegową lub automatyczną pięciobiegową. Jeep Wrangler i Wrangler Unlimited Arctic dostępny będzie w europejskich salonach sprzedaży pod koniec br.
Jeep Grand Cherokee Interior Concept
Nowy Jeep Grand Cherokee Interior Concept posiada ekskluzywne siedzenia z błękitnej skóry i kunsztowne detale wnętrza. To kombinacja mocy i komfortu luksusowego samochodu osobowego z zaawansowaną technologią napędu.