NP300 Navara zadebiutuje w Europie na Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie 15 września. Wtedy też podane zostanie więcej informacji na temat modelu. Ostateczne dane techniczne oraz ceny będą różnić się na poszczególnych rynkach i zostaną ogłoszone w terminie bliższym premiery rynkowej.
Nowy Nissan NP300 Navara – pickup o ładowności 1 tony, łączy cechy crossoverów marki z 80‑letnim doświadczeniem firmy w projektowaniu i produkowaniu solidnych aut w segmencie.
Zobacz także:
Poprawa komfortu i kultury pracy podzespołów przy jednoczesnym utrzymaniu sprawności terenowej, wytrzymałości i ładowności, to najważniejsze założenia przyjęte przez konstruktorów modelu.
Jest on w pełni udoskonaloną wersją poprzedniej generacji, z solidnym i mocnym podwoziem, w którym wprowadzono wiele nowych rozwiązań technicznych służących dalszej poprawie właściwości jezdnych i funkcjonalności. Dzięki wyraźnemu nawiązaniu do DNA crossoverów Qashqai, X‑Trail i Juke – NP300 Navara wnosi do segmentu pickupów jakość, a także technologie niespotykane wcześniej w pojazdach tego typu.
Zaoferowanie pierwszej na rynku gwarancji producenta obowiązującej przez 5 lat lub 160 000 km zapewnia jeszcze większy komfort jego użytkownikom.
Komfort i właściwości jezdne
Inżynierowie Nissana zaprojektowali do wersji z podwójną kabiną zupełnie nowy, pięciodrążkowy układ zawieszenia z tyłu, zapewniający znacznie wyższy komfort i poprawę właściwości jezdnych przy masie obniżonej o 20 kg w porównaniu z poprzednio stosowanym zawieszeniem na resorach piórowych.
W wersji z kabiną przedłużaną (King Cab) pozostawiono układ z resorami piórowymi, poddając go jednak gruntownej modyfikacji. Układ z resorami nad tylnym mostem jest o 7 kg lżejszy od poprzednio stosowanego układu z resorami pod mostem. Ponadto wersja z kabiną przedłużaną ma o 3,1 proc. większy kąt natarcia tylnych kół, a hałas z drogi jest mniejszy.
Technologia
System kamer 360° oraz układ automatycznego hamowania awaryjnego – wysoko oceniane innowacje podnoszące bezpieczeństwo w crossoverach – są unikatowe w segmencie pickupów. Kolejne rozwiązania to między innymi tempomat oraz systemy wspomagania zjazdu ze wzniesienia (HDC) i ruszania pod górę (HSA). Wszystkie te elementy wyposażenia, podobnie jak bezkluczykowy system dostępu do pojazdu, tylna kamera i czujniki parkowania, opracowano w celu zaspokojenia wymagań nowych właścicieli.
Wnętrze
Całkowicie przeprojektowane wnętrze zapewnia wysoki komfort jazdy. Gruntownie zmieniono stylistykę deski rozdzielczej. Przednie fotele z wygodnym podparciem kręgosłupa udoskonalono pod względem ergonomii, a ich konstrukcja inspirowana jest doświadczeniami NASA.
Obie wersje, zarówno ta z kabiną przedłużaną, jak i podwójną, wyposażone są w dwustrefową automatyczną klimatyzację, a nowy układ wentylacji tylnej części kabiny i nowa konstrukcja siedzeń podnoszą komfort podróżowania pasażerów tylnej kanapy.
Stylistyka nadwozia
NP300 Navara będzie produkowany w Europie. Obie wersje nadwozia – z kabiną przedłużaną oraz z podwójną – charakteryzują się masywnym, a jednocześnie sportowym stylem. Połączenie wklęsłych i wypukłych powierzchni składa się na dynamiczną sylwetkę pojazdu. Nie zabrakło także typowych dla marki Nissan detali stylistycznych, takich jak krata wlotu powietrza z motywem litery V oraz światła do jazdy dziennej w technologii LED z motywem bumerangu.
Silniki i skrzynie biegów
Nowy silnik 2.3 dCi jest wydajniejszy od jednostki, którą zastępuje. Dostępny w dwóch różniących się mocą odmianach – 118 kW i 140 kW do najlepiej wyposażonych wersji modelu – to pierwsza jednostka z dwiema turbosprężarkami w tym segmencie.
Najnowsza generacja modelu wchodzi na rynek w wersjach z napędem na jedną lub obie osie oraz standardową sześciobiegową, manualną skrzynią biegów lub opcjonalnym siedmiobiegowym automatem. Napęd na cztery koła to rozwinięcie konstrukcji z modelu poprzedniej generacji, zapewniającej bardzo dobre właściwości trakcyjne na nierównej nawierzchni.
Ładowność
Ładowność (powyżej 1 tony) i uciąg nowego Nissana zostały zwiększone we wszystkich wersjach modelu. Maksymalna masa przyczepy to 3500 kg – Navara sprosta najtrudniejszym zadaniom i najbardziej intensywnej eksploatacji.
W skrzyni ładunkowej Nissan zastosował innowacyjne rozwiązania w postaci systemu mocowania ładunku. Mocne prowadnice w przegrodzie za kabiną oraz burtach skrzyni ładunkowej umożliwiają elastyczne i skuteczne unieruchomienie przewożonych rzeczy: zaciski można dowolnie przesuwać wzdłuż prowadnic.
W wersji z podwójną kabiną skrzynię ładunkową wydłużono o 67 mm w porównaniu z poprzednim modelem. Obecnie ma ona 1578 mm długości. W wersji z kabiną przedłużaną skrzynia ładunkowa ma długość 1788 mm.
Połączenie imponujących osiągów, bezpieczeństwa, technologii, komfortu i funkcjonalności z wydajnością i niskimi kosztami eksploatacji sprawia, że nowy NP300 Navara jest idealnym partnerem w pracy i podczas wypoczynku. Zobaczymy go na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie.