FORMUŁA STUDENT: MARIA Z AKUMULATOREM EXIDE Li-LON

motosport1

Exide Li-Ion – nowoczesny, mały, lekki i supermocny. Akumulator, który dostarcza mocy bolidowi Maria, skonstruowanemu przez studentów poznańskiej politechniki, ma okazję po raz kolejny sprawdzić się pod maską tak szybkiego, sportowego pojazdu.

Okazji nie zabraknie – Maria bierze udział w kolejnych, od czasu swojej lipcowej premiery, testach i zawodach.


Zobacz relacje:

SPORT


 

Maria to bolid, który – jak jej poprzedniczki: Cybina, Wilda i Warta – ma za zadanie zwyciężać w zawodach Formula Student, czyli rywalizacji studenckich zespołów konstruktorskich z całego świata. Maria została skonstruowana przez PUT Motorsport – Zespół Wyścigowy Politechniki Poznańskiej. W tym sezonie postanowił on wziąć udział w 4 rundach zawodów Formuła Student: IMechE Formula Student (Wielka Brytania), Formula Student East (Węgry), Formula Student Czech Republic oraz Formula Student Germany.

Maria swoją premierę i pierwszy start na torze miała na początku lipca, od tego czasu brała udział między innymi w dwóch rundach zawodów. I wypadła doskonale. W dwóch najważniejszych wytrzymałościowych wyścigach Endurance, w których Maria pokonała ponad 50 km, w klasyfikacji generalnej zawodów w Anglii, znalazła się w pierwszej dziesiątce (startowało ponad 80 zespołów).

Formula Student East

Maria miała także okazję wystartować w zawodach Formula Student East na Węgrzech, gdzie w klasyfikacji generalnej zajęła 11 miejsce. A w poszczególnych etapach zawodów: w najważniejszej konkurencji dynamicznej (Endurance), pomimo jazdy na bardzo mokrym torze, zajęła 8 miejsce; w konkurencji Dynamic overall uzyskała 9 lokatę, do czego przyczynił się zarówno Endurance, jak i świetny wynik Acceleration, w którym PUT Motorsport zdobył 4 miejsce.

Maria to efekt prawie roku ciężkiej pracy zespołu PUT Motorsport. Jednak jej powstanie i udane starty nie byłyby możliwe bez wsparcia sponsorów, takich jak Exide Technologies, który dostarczył Marii moc w postaci niedużego, ale za to niezwykle mocnego akumulatora Exide Li-Ion. Jak sama nazwa wskazuje, został on wykonany w nowocześniej technologii litowo- jonowej, dzięki której mógł zachować ultralekką konstrukcję, umożliwiającą pojazdom sportowym lepsze przyspieszenie i zapewniając większą wydajność.