Renault e.dams kończy pierwszy wyścig ePrix w Meksyku, będący piątą rundą w sezonie 2015/ 2016 w Mistrzostwach Formuły E FIA, z dwoma miejscami na podium.
Wywalczyli je Sébastien Buemi oraz Nico Prost. Bolid zespołu okazał też znakomita prędkość – uzyskał podczas zawodów najlepszy czas okrążenia toru.
Zobacz także:
W pierwszym wyścigu mistrzostw FIA dla samochodów elektrycznych na torze Autodromo Hermanos Rodriguez dwaj kierowcy Renault e.dams potwierdzili wysoka formę za kierownicą Renault Z.E.15. Po triumfie w obu sesjach treningowych Sébastien i Nico utrzymali tempo, osiągając najlepszy w swojej grupie czas kwalifikujący do sesji Super Pole.
Podczas tej sesji Prost osiągnął drugi najlepszy czas, wyprzedzony tylko przez Jérôme D’Ambrosio (Dragon Racing). Buemi popełnił podczas swojego występu błąd i po 43 okrążeniach uplasował się na piątym miejscu.
Po starcie do wyścigu Nico i Sébastien zachowali pozycje na pierwszych wirażach z wąską szykaną zaprojektowaną specjalnie na potrzeby Formuły E. Zaledwie po kilku okrążeniach Sébastien odebrał Danielowi Abtowi czwarte miejsce, a Nico gonił prowadzącego D’Ambrosio, uciekając przed Lucasem di Grassim (ABT Schaeffler Audi Sport).
Podczas całej pierwszej połowy wyścigu odległości dzielące zawodników czołowej piątki były minimalne. Nie ulegało więc wątpliwości, że obowiązkowa zmiana bolidu w połowie dystansu będzie miała decydujący wpływ na wynik rozgrywki. Sébastien wyjechał z boksu Renault e.dams na trzeciej pozycji przed kolegą z ekipy, a Nico tuż przed Abtem, za co dostał później karę „drive- through” za niebezpieczny wyjazd
z boksu.
Prost spadł na piątą pozycję i na niej przekroczył linię mety. Sébastien rozegrał natomiast zacięty pojedynek z D’Ambrosio o drugie miejsce. Skorzystał na tym Di Grassi. Szwajcar po walce do ostatniego kilometra musiał początkowo zadowolić się trzecim miejscem na podium ze stratą 0,1 sekundy.
Po obradach sędziów po wyścigu Di Grassi został ostatecznie zdyskwalifikowany za niewłaściwy ciężar swojego samochodu. Po jego wykluczeniu Sébastien zajął drugie miejsce. Ponadto Loïc Duval dostał 15 sekund kary, dzięki czemu Nico wspiął się na trzecie miejsce i odzyskał najlepszy wynik za okrążenie.
Renault e.dams i Sébastien poprawili w ten sposób swoją pozycję na czele klasyfikacji kierowców i w klasyfikacji zespołów.
Nico Prost: Nie licząc Punta del Este, walkę o czołową trójkę podjąłem na wszystkich wyścigach, a decyzje sędziów pozwoliły mi stanąć na podium po raz pierwszy w tym sezonie. Wiedzieliśmy, że świetny występ jest w zasięgu ręki, potwierdza to prędkość podczas kwalifikacji. Dobry wynik wystarczył, aby zwiększyć moją pewność siebie.
Sébastien Buemi: Chociaż wydaje mi się, że nie mieliśmy najlepszych ustawień na ten tor, ostateczny wynik jest dla nas korzystny. Trasa bardzo utrudniała wyprzedzanie i – jak było widać – kilka razy otarliśmy się o siebie z Jérômem D’Ambrosio podczas rywalizacji. Było to denerwujące, ale czasami tak dzieje się podczas wyścigu. Ogólnie jestem za tym, aby utrzymać rozstrzygnięcia obu rozgrywek.
Vincent Gaillardot, dyrektor programowy formuły E w Renault Sport: Już podczas treningów mogliśmy stwierdzić, że jesteśmy szybcy, ale błąd Sébastiena podczas sesji Super Pole miał swoje konsekwencje, szczególnie, że to trasa, na której trudno się wyprzedza. Przekonaliśmy się więc, jak ważny jest bezbłędny przejazd dla uzyskania dobrego miejsca w tabeli i jego wykorzystania do dalszych regularnych startów z czołowych pozycji.
Alain Prost, dyrektor: Po decyzjach sędziów wynik z Meksyku jest znacznie korzystniejszy. Mamy zdolny zespół i konkurencyjny samochód, co widać w ostatecznej klasyfikacji rozgrywki. Jeżeli chodzi o samo wydarzenie, Formuła E stała się bardzo popularna! Meksykańscy kibice są niewiarygodni i urządzili nam wyjątkowe przyjęcie, mimo że musieliśmy pokazać się po Formule 1.
Jean-Paul Driot, dyrektor: Wygląda na to, że niewielki problem z hamulcami kosztował nas zwycięstwo w Meksyku. Przyjrzymy się temu problemowi bliżej. Jednak Sébastien i Nico dzielnie walczyli podczas wyścigu. Zdobycie drugiego i trzeciego miejsca oraz uzyskanie najlepszego czasu okrążenia przez Nico umocniło naszą pozycję lidera w obu konkurencjach. Przeanalizujemy różne problemy, które pojawiły się w ten weekend, pod kątem kolejnej rundy na Long Beach.
Kierowcy Formuły E wracają na tor już w sobotę 2 kwietnia, w ramach ePrix Long Beach, czyli szóstej rudy Mistrzostw FIA 2015/ 2016.
WYNIKI WYŚCIGU W MEKSYKU
1. Jérôme D’AMBROSIO (Dragon Racing);
2. Sébastien BUEMI (Renault e.Dams);
3. Nicolas PROST (Renault e.Dams);
4. Loïc DUVAL (Dragon Racing);
5. Robin FRIJNS (Andretti Formula E Race Team);
6. Sam BIRD (DS Virgin Racing Formula E Team);
7. Daniel ABT (ABT Schaeffler Audi Sport);
8. Nick HEIDFELD (Mahindra Racing Formula E Team);
9. Stéphane SARRAZIN (Venturi Formula E Team);
10. Bruno SENNA (Mahindra Racing Formula E Team).
KLASYFIKACJA
Kierowcy
1. Sébastien BUEMI (Renault e.Dams) – 98 pkt.;
2. Lucas DI GRASSI (ABT Schaeffler Audi Sport) – 76 pkt.;
3. SAM BIRD (DS VIRGIN RACING FORMULA E TEAM) – 60 pkt.;
4. Jérôme D’AMBROSIO (Dragon Racing) – 58 pkt.;
5. Loïc DUVAL (Dragon Racing) – 44 pkt.;
6. Nicolas PROST (Renault e.Dams) – 38 pkt.;
7. Robin FRIJNS (Andretti Formula E Race Team) – 31 pkt.;
8. Stéphane SARRAZIN (Venturi Formula E Team) – 30 pkt.;
9. Nick HEIDFELD (Mahindra Racing Formula E Team) – 27 pkt.;
10. Antonio FELIX DA COSTA (Team Agur) – 16 pkt.
Zespoły
1. Renault e.Dams – 136 pkt.;
2. Dragon Racing – 102 pkt.;
3. ABT Schaeffler Audi Spor – 92 pkt.;
4. DS VIRGIN RACING FORMULA E TEAM – 66 pkt.;
5. Mahindra Racing Formula E Team – 39 pkt.;
6. Andretti Formula E Race Team – 31 pkt.;
7. Venturi Formula E Team – 30 pkt.;
8. Team Aguri – 20 pkt.;
9. NEXTEV TCR Formula E Team – 14 pkt.