Grupa Renault podjęła wiążące decyzje w sprawie uczestnictwa w rozgrywkach Formuły E. Po zakończeniu czwartego sezonu mistrzostw marka Renault wycofa się, koncentrując się na realizacji celów w Formule 1.
W ramach ramach Aliansu “pałeczkę przejmie Nissan, który od piątego sezonu zostanie pierwszą japońską marką motoryzacyjną uczestniczącą w wyścigowych mistrzostwach w pełni elektrycznych samochodów, czyli zawodach pod egidą FIA.
Zobacz także:
– Podstawą emocji związanych z jazdą bezemisyjnymi samochodami Nissana jest natychmiastowe przyspieszenie i zwrotność. Pod tym względem Nissan zamierza więc autentycznie zelektryfikować Formułę E. Nissan jest pierwszą japońską marką, która zgłosiła swój udział w mistrzostwach i zamierza kontynuować swoją długą tradycję sukcesów w sporcie motorowym także w Formule E. Zawody będą dla nas globalną platformą popularyzacji pionierskiej strategii inteligentnej mobilności Nissana wśród nowego pokolenia fanów wyścigów — powiedział Daniele Schillaci, wiceprezes zarządu ds. globalnego marketingu i sprzedaży w dziale samochodów bezemisyjnych i akumulatorów oraz prezes komitetu zarządzającego Nissana w Japonii, Azji i Oceanii.
Nissan zaprezentował niedawno nowego LEAF-a. Druga generacja pięciodrzwiowego samochodu elektrycznego jest bogato wyposażona w technologie, będące wstępem do zaawansowanych rozwiązań wspomagających kierowcę. Nowy model zastępuje auto pierwszej generacji, które sprzedało się w ponad 280 000 egzemplarzach (łączny bezemisyjny przebieg to ponad 3,5 miliarda kilometrów).
Mistrzostwa Formuły E FIA zorganizowane po raz pierwszy w 2014 roku są globalną serią wyścigów, w których producenci w pełni elektrycznych zespołów napędowych rywalizują ze sobą na ulicznych torach wytyczonych w centrach największych miast na całym świecie.
– Przystąpienie Nissana do tej rywalizacji to bardzo ważny moment dla serii. Witamy w Formule E nie tylko nowego producenta, ale także pierwszą japońską markę, co wskazuje na globalny zasięg elektrycznej rewolucji. Japonia jest krajem ze ścisłej czołówki, jeżeli chodzi o wdrażanie nowych technologii. Z tego kraju pochodzi także duża grupa kibiców Formuły E. Proces przechodzenia do zrównoważonej mobilności już trwa i nie da się go zatrzymać. Z niecierpliwością czekam na start samochodów z logo Nissana w piątym sezonie — powiedział Alejandro Agag, założyciel i dyrektor generalny Formuły E.
Nissan będzie ścigał się w Formule E sezonu, który rozpocznie się pod koniec 2018 roku. Wtedy także w regulaminie mistrzostw samochodów elektrycznych pojawią się nowe specyfikacje dotyczące podwozi i akumulatorów. Firma będzie współpracować ze swoim partnerem Renault, wykorzystując fachową wiedzę i doświadczenie, zaś partnerstwo w ramach motoryzacyjnej grupy Renault- Nissan- Mitsubishi będzie koncentrowało się na maksymalizacji synergii i zwiększaniu konkurencyjności.
Czwarty sezon Formuły E rozpoczyna się w grudniu bieżącego roku i potrwa do lipca. Globalne mistrzostwa będą rozgrywane między innymi w Hongkongu, Berlinie, Paryżu, Nowym Jorku i Montrealu. Team Renault e.dams, który od początku był partnerem mistrzostw i w końcu lipca 2017 zdobył trzeci z rzędu tytuł mistrza świata, obecnie przygotowuje się do czwartego sezonu.