Po pięciu miesiącach przerwy w wyścigach, odbędzie się finał Mistrzostw Formuły E ABB FIA 2019/ 2020. Miejscem będzie Tempelhof.
Zawody E-Prix Berlin rozegrane zostaną pomiędzy 5 a 13 sierpnia – w sześciu wyścigach rozstrzygnie się, kto wygra cykl i jakie będą ostateczne wyniki sezonu w klasyfikacji zespołów oraz kierowców.
Zobacz także:
Team TAG Heuer Porsche reprezentują André Lotterer (Niemcy) i Neel Jani (Szwajcaria).
– To najdłuższa przerwa w wyścigach, jaką miałem w mojej karierze – tym bardziej cieszę się, że znów mogę skupić się na naszym sporcie. W Berlinie mamy okazję zdobyć większe doświadczenie i szybko zamienić je na wyniki – kolejne wyścigi odbywają się niemal jeden po drugim. Naprawdę nie mogę doczekać się tego wyzwania i powrotu za kierownicę. Finał sezonu praktycznie sam w sobie jest mistrzostwem. To prawdopodobnie pierwszy raz, gdy ktoś zaliczy sześć wyścigów w ciągu dziewięciu dni. A to może stwarzać niespotykane sytuacje. To będzie wyjątkowy finał – przede wszystkim z uwagi na trzy różne układy toru. Wielka szkoda, że nie będzie z nami żadnych fanów. Oczywiście jako zespół chcemy zakończyć nasz debiutancki sezon jak najlepiej. Nasze drugie miejsce w wyścigu otwierającym oraz pole position w Meksyku pokazały, że Porsche 99X Electric ma możliwości, by rywalizować w samej czołówce – mówi Neel Jani.
– Trzy różne konfiguracje sprawią, że finał będzie jeszcze bardziej ekscytujący niż wcześniej. Standardowy i odwrócony układ mają całkiem inną charakterystykę. Trzecia, zupełnie nowa pętla też prezentuje się imponująco. Szacunek dla Formuły E i FIA za plan oraz organizację, która pozwoliły wytyczyć taki tor. Cel mamy jasny: podium dodaje Amiel Lindesay, dyrektor operacyjny Formuły E.
Groupe PSA wystawi dwa bolidy DS E-Tense FE20. Jean- Eric Vergne, dwukrotny mistrz świata w tej dyscyplinie i zdobywca tytułu w sezonie 2018- 19 oraz Antonio Felix Da Costa, obecny lider w klasyfikacji kierowców, są niezwykle zmotywowani do podjęcia tego wymagającego sportowego wyzwania.
Team DS Techeetah, który prowadzi również w klasyfikacji zespołowej, będzie mógł liczyć na jego doświadczenie w zakresie strategii podczas wyścigów oraz na osiągi obu DS E-Tense FE20.
Z powodu przymusowej przerwy w wyścigach, spowodowanej pandemią koronawirusa, szósty sezon Formuły E został zawieszony na pięć miesięcy. Jego zakończenie odbędzie się w formie sześciu wyścigów podzielonych na trzy podwójne rundy (5 i 6 sierpnia, 8 i 9 sierpnia oraz 12 i 13 sierpnia). Na 4 sierpnia, w przeddzień wyścigu nr 6, zaplanowano krótką sesję testową (tzw. shakedown). Pierwszy dzień wyścigu obejmuje dwa treningi: jedna trwa 45 minut, druga – 30.
W kwalifikacjach kierowcy zostaną podzieleni na cztery grupy, w ramach których każdy z nich ma sześć minut na ustanowienie najszybszego czasu okrążenia. Pierwsza szóstka ze wszystkich grup kwalifikuje się do 20-minutowego Super Pole, który zadecyduje o tym, kto wystartuje w wyścigu z pierwszego, drugiego i trzeciego rzędu.
Wyścig trwa 45 minut plus jedno okrążenie. Sześć wyścigów Formuły E w Berlinie- Tempelhof odbędzie się na trzech różnych konfiguracjach toru:
• wyścigi nr 6 i 7: kierunek przeciwny do zeszłorocznego wyścigu;
• wyścigi nr 8 i 9: regularny układ toru z zeszłego sezonu;
• wyścigi 10 i 11: nowy układ toru.