Marka DS Automobiles jest gotowa na nowy, symboliczny kamień milowy w swojej historii.
Francuski producent samochodów klasy premium startujący w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA od drugiego sezonu, dwukrotny zdobywca tytułów mistrza świata w klasyfikacjach kierowców i zespołów (w 2019 i 2020 r.), zmierzy się z 11. sezonem rywalizacji w serii wyścigów jednomiejscowych samochodów elektrycznych.
Zobacz relacje:
FORMUŁA E: NISSAN PREZENTUJE NOWE BARWY ZESPOŁU NA SEZON 11
Marka DS Automobiles jest związana z PENSKE AUTOSPORT od 2022 roku, a dziś prezentuje swój nowy bolid Gen3 Evo DS E-TENSE FE25, który zadebiutuje oficjalnie w Walencji w Hiszpanii w dniach 4-7 listopada podczas sesji przedsezonowych testów wyścigowych 11. sezonu.
Samochód wyścigowy DS E-TENSE FE25 wyróżniający się czarno-złotym malowaniem jest teraz wyposażony w całkowicie nowy układ napędowy. Zaawansowana technologicznie jednostka napędowa, która została opracowana przez DS Performance w ciągu dwóch lat, doskonale ucieleśnia całe elektryczne know-how działu DS Automobiles.
W połączeniu z napędem na cztery koła (w trybie 350 kW) i nowymi oponami zapewniającymi optymalną przyczepność, nowy układ napędowy – składający się z falownika, skrzyni biegów i e-silnika – będzie bardziej wydajny niż jego poprzednik i wygodniejszy w prowadzeniu.
Z Jeanem-Ericiem Vergne, jedynym dwukrotnym mistrzem Formuły E i rekordzistą pod względem największej liczby zdobytych pole position, a także utalentowanym Maximilianem Güntherem za kierownicą, DS E-TENSE FE25 ma wynieść DS PENSKE na nowe wyżyny sukcesu.
Cele francusko-amerykańskiego zespołu są jasne: nadal uzyskiwać doskonałe wyniki osiągane w kwalifikacjach (DS PENSKE jest rekordzistą pod względem liczby startów z pierwszego rzędu w 10. sezonie), poprawić tempo wyścigowe, znaleźć się wśród liderów serii i zdobyć maksymalną liczbę miejsc na podium.
Po oficjalnym rozpoczęciu testów w Walencji, Mistrzostwa Świata Formuły E ABB FIA przewidują 17 wyścigów rozgrywanych na całym świecie. Pierwsza runda odbędzie się w Sao Paulo w Brazylii 7 grudnia 2024 roku.
Najważniejsze cechy i parametry DS E-TENSE FE25:
– Układ napędowy opracowany przez DS Performance
– Napęd na cztery koła 350 kW
– Przedni silnik 250kW) i tylny silnik (350kW)
– Moc maksymalna: 350 kW (476 CH)
– Prędkość maksymalna: 280 km/h (ustawiona pod kątem wymagań tras ulicznych)
– Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: mniej niż dwie sekundy
– Hamulce: elektryczny układ hamulcowy na cztery koła (brake-by-wire)
– Odzysk energii podczas hamowania: 600 kW
– 50 proc. całej energii zużywanej podczas wyścigu pochodzi z regeneracji w fazach hamowania
Eugenio Franzetti, dyrektor DS Performance:
Dla DS Automobiles ten sezon znaczy jeszcze więcej niż tylko sam tytuł. Przede wszystkim, rozpoczynamy nasz 10. sezon w Formule E! Od 2015 roku nasza marka rozegrała 121 wyścigów, zdobyła cztery tytuły mistrzowskie, 16 zwycięstw, 51 miejsc na podium i 24 pole position, co jest wyjątkowym wynikiem. Ponadto, prezentujemy teraz nasz nowy bolid wyróżniający się nową stylistyką i nowym układem napędowym opracowanym przez DS Performance. Dziś jestem szczególnie dumny i dziękuję całemu zespołowi naszych inżynierów i mechaników za ogrom włożonej pracy w ciągu ostatnich dwóch lat. DS E-TENSE FE25 będzie dla nas ogromnym atutem w dążeniu do osiągania wielkich sukcesów.
Kluczowe dane od momentu wejścia DS Automobiles do Formuły E:
– 121 rozegranych wyścigów
– 4 tytuły mistrzowskie
– 16 zwycięstw
– 51 miejsc na podium
– 24 pole position