Zaangażowana od 2015 roku marka DS Automobiles przedłużyła swój udział w mistrzostwach świata FIA do 2026 roku. Na starty w sezonach od 2022 do 2026 roku francuski producent opracuje samochód wyścigowy nowej generacji – Gen3.
DS wywalczył tytuły w kategorii kierowców i zespołów w latach 2018/ 2019 i 2019/ 2020.
Zobacz także:
Formuła E wpisuje się całkowicie w strategię elektryfikacji DS Automobiles, który jest producentem pojazdów napędzanych z wielu źródeł energii, a ich średnia emisja CO2 w 2020 roku była najmniejsza w Europie. Po sukcesach dwóch pierwszych generacji w Formule E DS Automobiles pozostaje nadal jedynym producentem, który wygrał co najmniej jeden wyścig E-Prix każdego roku, odkąd rozgrywane są te mistrzostwa.
Marka zbuduje nowy bolid. Wspólnie z Jeanem- Érikiem Vergne’em, Antóniem Félixem da Costa i zespołem DS Techetah, francuski producent ustanowił rekordy liczby zwycięstw i pole positions od czasu wprowadzenia do stawki samochodu „Gen2”. Przewidziany do startu w wyścigach od sezonu 2022- 23 nowy samochód trzeciej generacji zwanej „Gen3” będzie lżejszy i znacznie mocniejszy od swego poprzednika.
Dzięki istotnym modyfikacjom jego moc wzrośnie o 40 proc. i osiągnie 350 kW podczas sesji kwalifikacyjnych i 300 kW w trakcie wyścigu. Działający na obu osiach system odzyskiwania energii uzyska maksymalną moc 600 kW (zamiast 250 kW obecnie). Formuła E pozwoli każdemu producentowi opracować własną konstrukcję jednostki napędowej i jej oprogramowania.
– Istnieją liczne powiązania pomiędzy opracowaniami na potrzeby Formuły E, a rozwiązaniami stosowanymi w procesie elektryfikacji pojazdów DS Automobiles. Wiele nauczyliśmy się konstruując pierwszą generację samochodu Formuły E, co zaowocowało wynikami i zdobyciem wszystkich tytułów mistrzowskich po wprowadzeniu do rywalizacji samochodu Gen2. Dzięki kolejnej generacji samochodu Formuła E przejdzie do następnego etapu rozwoju z jednostkami napędowymi większej mocy i możliwością błyskawicznego ładowania akumulatorów – mówi Xavier Mestelan Pinon, dyrektor DS Performance.
– Elektryfikacja pojazdów zajmuje czołowe miejsce w globalnej strategii DS Automobiles. Odkąd staliśmy się pierwszym producentem klasy premium zaangażowanym w Formułę E, nasza marka w dużej mierze skorzystała z prac i sukcesów działu DS Performance, zarówno przy tworzeniu naszej gamy samochodów jak i w promowaniu wizerunku marki. I jeśli dziś DS Automobiles jest producentem pojazdów napędzanych z wielu źródeł energii, a ich średnia emisja CO2 w 2020 roku jest najmniejsza w Europie, zawdzięczamy to doświadczeniom zdobytym w Formule E. Uczestnictwo w niej do 2026 roku otworzy nam nowe możliwości do kontynuowania prac badawczo- rozwojowych! – dodała Béatrice Foucher, dyrektor generalna DS Automobiles.
– DS Automobiles był jednym z pierwszych producentów, który zaangażował się w Formułę E, opracowując jednostki napędowe do swych bolidów. To dla nas bardzo mobilizujące – coraz większy udział samochodów elektrycznych w gamie samochodów seryjnych oferowanych przez producentów. Bardzo się cieszę, że jedyny dwukrotny rok po roku mistrz Formuły E zapewnił sobie miejsce na polu startowym dziewiątego sezonu i tym samym potwierdza znaczenie Formuły E jako laboratorium technologicznego i platformy marketingowej dla największych producentów samochodów. Cieszymy się też, że będziemy nadal wprowadzać nowe rozwiązania wraz z DS Automobiles podczas najbliższej fazy rozgrywek mistrzostw świata ABB FIA Formuły E – komentuje Jamie Reigle, Dyrektor Generalny Formuły E.