4 marca, podczas posiedzenia Światowej Rady Spotów Motorowych zapadnie ostateczna decyzja dotycząca zmian w kwalifikacjach przed wyścigami Grand Prix Formuły 1 w 2016 roku.
Kierownictwa zespołów podczas spotkania Grupy Strategicznej F1, które odbyło się w Genewie, jednogłośnie wypowiedzieli się za zmianą zasad sesji decydujących o ustawieniu na starcie do zawodów.
Zobacz także:
Według wstępnych ustaleń kwalifikacje mają się odbywać tak jak dotychczas w sobotę po południu i trwać godzinę. Zasadniczą sprawą jest pozostawanie przez cały czas kierowców na torze. Wyniki uzyskane w poszczególnych sesjach eliminowałyby kolejno najsłabszych – tych, którzy uskakiwali najgorsze czasy przejazdu.
I tak w trwającym szesnaście minut Q1 pierwszy zawodnik odpadłby po 7 minutach, a każdy następny po kolejnych 90 sekundach. W ten sposób na torze pozostałoby 15 bolidów.
Czas trwania Q2 to 15 minut, a pierwsza eliminacja nastąpi po 6 minutach. Potem, co 90 sekund będą odpadali kolejni kierowcy.
Do finałowej Q3 przystąpi 8 zawodników. Po pierwszych 5 z 14 minut odpadnie pierwszy, potem kolejni co 90 sekund. Finałowa dwójka rozegra walkę o pole- position w końcowej półtorej minucie.
W Genewie obradowała też Międzynarodowa Federacja Samochodowa, zapoznając się ze zmianami na sezon 2017. Przyjęto rozjemczy plan (odmienne zdanie na ten temat wyraziły wcześniej Mercedes i Pirelli) McLarena: bolidy mają przyspieszyć o około 3 sekundy na okrążeniu, a docisk aerodynamiczny ma zostać powiększony o 25 procent.
Zmieniona ma być szerokość przednich i tylnych opon (do 305 mm oraz 405 mm). Przednie skrzydło będzie szersze o 150 mm (1800 mm), tylne o 200 mm (950 mm). Szerokość nadwozia powiększy się do 1600 mm, a masa bolidów podniesiona zostanie do 722 kg (bez opon.) Kokpity maja być zamknięte.
Federacja potwierdziła również, że Komisja F1 zaakceptowała wdrożenie zamkniętych kokpitów od sezonu 2017.
Sezon Mistrzostw Świata rozpocznie 20 marca wyścig Grand Prix Australii.