FORMUŁA 1: RENAULT SPORT RAZEM Z LOTUSEM F1 TEAM

Lo 1_3434

Renault Sport F1 oraz stajnia Lotus F1 Team oficjalnie ogłosiły przedłużenie partnerstwa w zakresie produkcji podwozi i silników na sezon 2014 i kolejne.

W tym roku Renault dostarczy zespołowi mającemu swoją siedzibę w Enstone, w Wielkiej Brytanii, swój silnik wyścigowy Energy F1-2014. Jest on jednostką napędową opracowaną zgodnie z wymaganiami nowego regulaminu technicznego, wdrażającą radykalne zmiany, jakie wprowadza on do Mistrzostw Świata Formuły 1 FIA.


Zobacz także:
FORMUŁA 1


Nowy blok łączy w sobie silnik V6 z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim oraz komorę spalania wewnętrznego z dwoma generatorami prądu. Odzyskują one energię pochodzącą od gazów spalinowych i układu hamulcowego, przekształcając ją w energię elektryczną oraz mechaniczną. Te dwa skojarzone źródła energii czynią z silnika Energy F1-2014 Renault jednostkę napędową o 35 proc. bardziej oszczędną niż poprzednia generacja silników V8. Jest to bezpośrednią konsekwencją nowych przepisów dotyczących tej dyscypliny oraz regulaminu technicznego, ograniczających zużycie paliwa do 100 kg/h, a ilość tankowanego paliwa do 100 kg.

Kontynuacja partnerstwa Lotusa i Renault otwiera nowy rozdział w historii długiej i owocnej współpracy pomiędzy obydwoma zespołami. Rozpoczęła się ona w 1995 r., kiedy to Renault zaczęło dostarczać angielskiej stajni wyścigowej, występującej wówczas pod nazwą Benetton, swój legendarny silnik V10. Sukces nie kazał na siebie długo czekać, nowi partnerzy wspólnie zdobyli pierwsze miejsce w klasyfikacji konstruktorów już przy pierwszym podejściu.

Lo 2_379

Renault F1 Team powstał w 2002 r., kiedy francuski producent samochodów przejął Benettona. Zespół został wówczas podzielony na dwa działy: jeden, specjalizujący się w produkcji podwozi, z siedzibą w Enstone, oraz drugi, zajmujący się produkcją silników, w fabryce w Viry- Châtillon, na południe od Paryża. W barwach Renault stajnia szybko wróciła na szczyt – Fernando Alonso zdobył tytuł Mistrza Świata dwa razy z rzędu, w 2005 i 2006 r. Marka z rombem w logo postanowiła następnie skoncentrować się na produkcji silników. Luksemburskie konsorcjum Genii Capital wykupiło udziały w Renault F1 Team w 2009 r., po czym pod koniec 2010 r. przejęło całość zespołu. Renault nadal dostarczało jednostki napędowe do nowej stajni, co pozwoliło Lotus F1 Team w dwóch ostatnich sezonach wysunąć się na prowadzenie.

– Z przyjemnością oficjalnie ogłaszamy przedłużenie umowy o partnerstwie z Lotus F1 Team w dniu, w którym E22 wyjeżdża na tor, aby przejść pierwsze oficjalne testy. Więzi pomiędzy Enstone i Viry-Châtillon w ostatnich latach nie przestały się zacieśniać. Dowodem tego jest stworzenie nowego bolidu na sezon 2014, bardziej zaawansowanego technicznie niż wszystkie poprzedzające go modele i opracowanego w ścisłej współpracy pomiędzy naszymi dwoma zespołami. Mamy nadzieję, że ten stan ducha przełoży się na wymierne efekty na torze, dzięki czemu z niecierpliwością będziemy oczekiwać nadejścia nowej technicznej ery w wyścigach Formuły 1 – oświadczył Jean-Michel Jalinier, prezes Renault Sport F1.

Partnerstwo pomiędzy Lotus F1 Team i Renault Sport F1 odniosło w dwóch ostatnich sezonach sukces i z zadowoleniem będziemy kontynuować tę owocną współpracę w 2014 r. i kolejnych latach. W Formule 1 rozpoczyna się nowa era i cieszymy się, że możemy stawić czoło tej rewolucji u boku Renault Sport F1 – dodał Matthew Carter, dyrektor wykonawczy Lotus F1 Team.