Renault F1 Team przedstawił nowe barwy na 2019 rok oraz zespół złożony z kierowców Niko Hülkenberga i Daniela Ricciardo. Ujawniono również zdjęcia nowego bolidu.
Renault R.S.19, napędzany silnikiem marki E-Tech 19, ma wyraźnie widoczne zmiany aerodynamiczne, związanymi z nowym regulaminem.
Zobacz także:
Renault przedstawiło zmodernizowany ośrodek techniczny w Enstone w Wielkiej Brytanii. Renault F1 Team posiada wsparcie silnych partnerów: BP Castrol, Infiniti, Mapfre i RCI Banque oraz firm Microsoft, Eurodatacar, Bell&Ross, Tmall.
Szczegółowe plany na mistrzostwa świata Formuły 1 FIA są ambitne. Od powrotu w 2016 roku z własnym zespołem Renault w każdym kolejnym sezonie robiło duże postępy. W zeszłorocznych mistrzostwach świata Konstruktorów team zajął czwarte miejsce. Duet utalentowanych kierowców Niko Hülkenberg i Daniel Ricciard potwierdza zaangażowanie marki i chęć odniesienia sukcesu.
– W Renault jesteśmy pasjonatami sportów motorowych. W F1 jesteśmy obecni niemal bez przerwy od ponad 40 lat. Formuła 1 to spektakularne widowisko i rozrywka, ale również najtrudniejsza dyscyplina wyścigów samochodowych. Fascynacja Formułą 1 to metafora ducha walki, determinacji, wytrzymałości, a także postępu osiąganego dzięki nieustającym innowacjom w tej dziedzinie. Pasja ta musi jednak iść w parze ze zdrową dawką realizmu. F1 ma ogromne znaczenie dla Renault: to laboratorium, w którym testujemy przyszłe technologie, które będą wdrażane w naszych seryjnych samochodach, o czym świadczy nazwa nowego silnika – Renault E-Tech 19. To fascynująca epoka w F1 – powiedział Jérôme Stoll, prezes Renault Sport Racing, potwierdzając trwałe zaangażowanie Renault w sporty motorowe.
Od swojego powrotu do F1 trzy lata temu Renault dokonało dużych inwestycji w ośrodki techniczne w brytyjskim Enstone i w Viry- Châtillon we Francji. W Enstone stajnia zwiększyła możliwości produkcyjne, zainstalowała najlepsze obrabiarki, w tym dwie nowe maszyny marki Breton, tunel aerodynamiczny oraz stanowisko testowe skrzyni biegów, powiększyła biuro projektowe i stworzyła najnowocześniejszą salę do przeprowadzania symulacji i analiz. Od 2016 r. liczba pracowników wzrosła o 50 proc.
W Viry zmodernizowano stanowisko testowe, które będzie jeszcze w tym sezonie wykorzystane do rozwijania nowego zespołu napędowego. Rozpoczęto ambitny program budowy nowej hali, która pomieści nowe stanowiska montażowe silników, dział odpowiedzialny za niezawodność i zautomatyzowany magazyn. Budynek zostanie ukończony w przyszłym roku.
Tak mocne zasoby ludzkie i techniczne pozwolą, zdaniem dyrektora generalnego Renault F1 Team, Cyrila Abiteboula, na realizację ambitnego celu dynamicznego rozwoju w 2019 roku.
– Wdrożenie tych wszystkich projektów przy jednoczesnym udziale w mistrzostwach było ogromnym wyzwaniem. Oddanie inwestycji do użytku jest wspaniałym sukcesem i jestem pod wrażeniem tego, jak wszyscy podeszli do zadania. Pokazuje to tempo naszego rozwoju: dziewiąte miejsce w 2016 roku z ośmioma punktami, szóste miejsce w 2017 roku z 57 punktami i czwarte miejsce w zeszłym roku ze 122 punktami. Wchodzimy w kolejny sezon z celem utrzymania tej imponującej dynamiki. Tym razem nie celujemy w uzyskanie konkretnego miejsca czy liczby punktów. Chcę, żeby zespół kontynuował tę dynamikę i dorównał najlepszym zespołom. Naszym priorytetem w Viry będzie dostarczenie doskonałego silnika, a zmodernizowany zakład w Enstone będzie dalej starał się poprawiać konkurencyjność podwozia z sezonu na sezon. Dodatkowym czynnikiem motywującym jest nowy zespół kierowców. Połączenie umiejętności Daniela i Nico daje nam jeszcze większą pewność siebie w tym sezonie. Myślę, że mamy jeden z najmocniejszych – jeśli nie najmocniejszy – zespół kierowców. Daniel wnosi doświadczenie w odnoszeniu zwycięstw na torze i wiedzę o sposobie funkcjonowania wiodącego zespołu, a Nico pragnie zwycięstw. Jest bardzo niedoceniany – a tymczasem jest szybki, zdeterminowany i doskonale motywuje zespół. W pojedynkę są bardzo silni i czuję, że będą się perfekcyjnie uzupełniać. Energia, którą wnoszą do zespołu, jest namacalna i mam nadzieję, że damy im samochód, który pozwoli pokazać ogrom ich talentu – powiedział Abiteboul.
Nico Hülkenberg rozpoczyna swój trzeci rok startów z zespołem.
– Nasz zespół bardzo się rozwinął od początku 2017 roku. To wszystko część procesu, który pozwoli nam osiągnąć długoterminowe cele. Kiedy dołączyłem do zespołu, wszystko dopiero powstawało. Od tamtej pory poczyniliśmy ogromne postępy. Chcę dać z siebie wszystko, aby maksymalnie wykorzystać potencjał zespołu i samochodu. Ważne jest, żeby cały zespół zrobił duży skok naprzód i zajmował regularnie wysokie miejsca mówi Hülkenberg.
Dla Australijczyka Daniela Ricciardo, siedmiokrotnego zwycięzcy Grand Prix, będzie to pierwszy sezon z Renault F1 Team.
– Renault ma duże tradycje w sportach motorowych. Dołączenie do teamu i wzięcie udziału w kolejnym etapie jego przygody w Formule 1 jest niezwykle ekscytującym wyzwaniem. Chcę dobrze wykonać moją pracę na torze i pojechać tak szybko jak to możliwe, ale chciałbym również dodać energii zespołowi. Chciałbym dać każdemu „kopa”, ponieważ to część mojej pracy i również cecha mojego charakteru. Moim celem jest zagrzanie zespołu do jeszcze cięższej pracy, jeszcze większego wysiłku. Chciałbym być katalizatorem pozytywnej energii – komentuje Ricciardo.
Daniel chce, aby sezon 2019 stał się nowym początkiem.
Wszystko, czego nauczyłem się w 2018 roku sprawi, że będę lepszą wersją samego siebie w 2019 roku. Jestem bardziej doświadczony i dojrzalszy. Wiem lepiej, co chciałbym osiągnąć i chcę to udowodnić dobrymi wynikami na torze. Czuję dużo pozytywnej presji i oczekiwań, i nie mogę się doczekać startu – dodaje Ricciardo.