Adam Kołodziejczyk, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Ford Polska Sp. z o.o. spotkał się tradycyjnie w grudniu z dziennikarzami, aby porozmawiać na temat sprzedaży samochodów w ciągu jedenastu miesięcy 2011 r. i planów firmy na rok przyszły.
Po jedenastu miesiącach br., Ford pozostaje wiceliderem polskiego rynku sprzedaży nowych samochodów, z udziałem na poziomie 8,3 proc. Jest to najwyższa pozycja w rankingu najchętniej kupowanych marek nowych samochodów w historii Forda w Polsce.
Do końca listopada br. klienci zarejestrowali w Polsce 24 614 nowych samochodów marki. Jest to o 3,2 proc. mniej niż w porównywalnym okresie 2010 roku, jednak spadek całego rynku sprzedaży nowych samochodów w Polsce był wyższy i wyniósł w omawianym okresie 6,6 proc.
W ciągu jedenastu miesięcy bieżącego roku firma Ford Polska Sp. z o.o. dostarczyła klientom blisko 21 000 nowych samochodów osobowych. Jest to o 6,2 proc. mniej niż w ubiegłym roku, przy czym spadek całego rynku sprzedaży nowych samochodów osobowych osiągnął blisko 9 proc.
Najchętniej kupowanym modelem pozostaje Ford Focus, na którego zakup zdecydowało się 8 114 klientów (dane dotyczą rejestracji nowego Forda Focus oraz poprzedniej generacji modelu, w okresie styczeń- październik 2011). Drugim najchętniej kupowanym modelem Forda jest Fiesta, którego sprzedaż wyniosła 4 893 sztuki. Trzecie miejsce zajmuje Mondeo, ze sprzedażą 3 661 sztuk.
Firma Ford Polska tradycyjnie ma bardzo mocną pozycję w segmencie vanów – liderem polskiego rynku pozostaje Ford S-MAX, ze sprzedażą 879 sztuk w okresie styczeń- październik 2011. Drugie miejsce zajmuje Ford Galaxy – ze sprzedażą 404 sztuk. Debiutujące na początku 2011 roku minivany – Ford C-MAX i Grand C-MAX – wzmocniły pozycję Forda w tym segmencie, awansując na czwartą pozycję wśród najchętniej kupowanych aut tego typu (łączna sprzedaż tych model w omawianym okresie wyniosła 860 sztuk).
W segmencie samochodów dostawczych firma Ford Polska Sp. z o.o. odnotowała w bieżącym roku 20 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z jedenastoma miesiącami roku ubiegłego. Jest to znacznie wyższa dynamika wzrostu w porównaniu z całym rynkiem samochodów dostawczych, który w omawianym okresie powiększył się o ponad 10 proc. Klienci zarejestrowali blisko 3 500 sztuk nowych samochodów dostawczych marki. Najchętniej wybieranym modelem pozostaje Ford Transit (2 468 sztuk).
– Mijający rok jest dla Forda wyjątkowo udany – powiedział Adam Kołodziejczyk, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Ford Polska Sp. z o.o. Nie tylko objęliśmy niezagrożoną pozycję wicelidera sprzedaży nowych samochodów w Polsce, ale także z sukcesem wprowadziliśmy na rynek nasz najważniejszy model – nowego Forda Focus. Tej premierze towarzyszyły po raz pierwszy zakrojone na tak szeroką skalę działania w mediach społecznościowych, które pozwoliły dotrzeć nam z przekazem do wielu nowych odbiorców.
Ford pozostaje także najchętniej wybieraną marką przez klientów flotowych w Polsce. Udział sprzedaży flotowej stanowi blisko 70 proc. całkowitej sprzedaży nowych samochodów Ford na polskim rynku.
– Udział sprzedaży flotowej w naszej ogólnej sprzedaży pozostaje na podobnym poziomie od kilku już lat – mówił Adam Kołodziejczyk. Tegoroczny ranking najchętniej kupowanych nowych samochodów w Polsce pokazuje, że stabilna sprzedaż do klientów flotowych może być źródłem sukcesu.
Firma Ford Polska Sp. z o.o. otrzymała w mijającym roku wyróżnienie Fleet Lider 2011 – za zdobycie pozycji lidera w segmencie sprzedaży dla firm, zaś szef sprzedaży flotowej Forda – Sebastian Cyborowski – otrzymał wyróżnienie Ludzie Dekady Branży Flotowej, za wkład w rozwój polskiego rynku flotowego. Oba wyróżnienia zostały wręczone przez miesięcznik Fleet, podczas III Ogólnopolskich Targów Branży Flotowej – Fleet Market 2011.
Konsekwentny rozwój firmy został także dostrzeżony przez tygodnik Auto Świat, który uhonorował Adama Kołodziejczyka Wyróżnieniem Specjalnym, podczas tegorocznej Gali Złota Kierownica 2011. Nagrodę przyznano za „dynamiczny wzrost sprzedaży i udziału w rynku nowych samochodów w Polsce”.
– Początek roku nie wskazywał na takie umocnienie naszej pozycji w Polsce. Z uwagi na wprowadzenie do sprzedaży nowego Forda Focus, przez pierwsze sześć miesięcy nie była dostępna najbardziej popularna wersja tego modelu – kombi. Jednak nasza bardzo szeroka oferta atrakcyjnych modeli, wyposażonych w najnowocześniejsze technologie, pozwoliła nam na zajęcie i utrzymanie drugiego miejsca wśród najchętniej kupowanych marek nowych samochodów. Już niedługo nasza gama zostanie ponownie wzmocniona debiutem nowego Forda Ranger, pierwszego w historii pick-upa, który otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. W drugiej połowie 2012 roku zaprezentujemy nowego Forda B-MAX, w którym zrezygnowano ze słupka B. Nowością będzie także trzycylindrowy silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 litra, montowany w Fordach Focus, C-MAX oraz B-MAX – zakończył Adam Kołodziejczyk.
Prezes podkreślił także bardzo duże umocnienie firmy Ford w Stanach Zjednoczonych, a także na rynku globalnym. Koncern był jedynym, który nie zwrócił się do rządu USA o pomoc finansową i sam znakomicie poradził sobie z pierwsza falą światowego kryzysu.
Jak będzie wyglądała sytuacja na rynku sprzedaży samochodów w Polsce w 2012 roku – to dziś wróżenie z fusów. Prezes Kołodziejczyk podkreślił, że Ford Polska jest przygotowany na wiele ewentualności w rozwoju sytuacji, ale wszystkiego oczywiście nie da się przewidzieć…
Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku, Prezes Ford Polska przekazał najlepsze życzenia wszystkim zmotoryzowanym – szczególnie użytkownikom marki Ford oraz Czytelnikom serwisu NewsAuto.pl!
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.