Już od połowy roku samochody użytkowe Ford Transit i Ford Transit Custom wyposażone będą w nowy, zaawansowany silnik Diesla EcoBlue o pojemności 2 litrów.
Nowe pojazdy oferują obniżone koszty eksploatacji oraz doskonałe osiągi. Nowy motor ma moc od 105 do 170 KM i maksymalny moment obrotowy od 360 do
405 Nm.
Zobacz także:
Zbudowany od podstaw silnik Ford EcoBlue nowej generacji jest o 13 procent bardziej oszczędny od poprzedniej jednostki 2,2 litra TDCi, emitując przy tym od 157 gramów CO2 na kilometr i oferując wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach. Ponadto, nowa jednostka – którą już można zamawiać – montowana pod maskami modeli Transit i Transit Custom pozwala na przeprowadzanie serwisu tych aut co 2 lata lub co 60 000 kilometrów.
Osiągi nowej jednostki zostały przetestowane na dystansie 5,5 miliona kilometrów, włączając to testy prowadzone w rzeczywistych warunkach eksploatacji (400 000 km). Zastosowanie wyrafinowanego procesu oczyszczania gazów wydechowych umożliwiło uzyskanie niskiej emisji, zgodnej z surowymi normami Euro 6.
Oprócz nowej gamy silnikowej, modele Transit i Transit Custom są również dostępne z zaawansowanymi układami wspomagania kierowcy, w tym z systemem stabilizacji pojazdu podczas bocznych podmuchów wiatru Side Wind Stabilisation oraz systemem zapobiegania kolizjom Pre- Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych Pedestrian Detection. Od końca br będzie można zamawiać sześciobiegową przekładnię automatyczną w miejsce sześciobiegowej skrzyni ręcznej, natomiast w modelach Transit Custom Kombi w opcji dostępne będzie nowe tylne zawieszenie pneumatyczne.
Dwutonowy Transit i jednotonowy Transit Custom to najważniejsze modele w odnowionej gamie, która obejmuje również mniejsze vany Connect i Courier.
Silnik wysokoprężny Ford EcoBlue
Nowy silnik Diesla Ford EcoBlue o pojemności 2 litrów wykorzystuje całkowicie nową architekturę. Konstrukcja oferuje najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie turbodoładowania, wtrysku paliwa i układu spalania, a także technologie obniżające tarcie wewnętrzne.
Silnik 2,0 litra EcoBlue będzie oferowany w wersjach o mocy 105, 130 i 170 KM, przy czym każdy wariant odznacza się wyższym momentem obrotowym w porównaniu ze stosowaną do tej pory jednostką o pojemności 2,2 litra (odpowiednio 310, 350 i 385 Nm). Ponadto, nowy silnik uzyskuje o 20 procent wyższy moment obrotowy przy 1250 obr./min.
Niższe koszty eksploatacji idą w parze z obniżonym zużyciem paliwa, szczególnie w modelach wyposażonych w opcjonalny układ Auto- Start- Stop. Ford szacuje, iż na dystansie 130 000 kilometrów Transit Custom pozwoli zaoszczędzić do 5000 zł w porównaniu z poprzednikiem. Koszty eksploatacji również zostały obniżone dzięki wydłużeniu okresów między przeglądami.
W celu spełnienia surowych norm emisji Euro VI, w silniku Diesla 2,0 litra Ford EcoBlue zastosowano zoptymalizowany układ spalania z systemem selektywnej redukcji katalitycznej gazów wydechowych z wykorzystaniem AdBlue (wodny roztwór mocznika). Nowy silnik zapewnia również kierowcy wyższy komfort jazdy za sprawą przeprojektowanego układu kierowniczego oraz nowych tylnych amortyzatorów.
Zaawansowane systemy wspomagające
Nowe Fordy mogą zostać wyposażone w nowoczesne układy, które wykorzystują system kamer i radarów znany z samochodów osobowych Forda, jak na przykład Mondeo i S-MAX:
• system zapobiegania kolizjom Pre- Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych Pedestrian Detection;
• inteligentny tempomat;
• system rozpoznawania znaków drogowych.
Zmodernizowany układ elektronicznej kontroli stabilności ESC stosowany standardowo w obu modelach oferuje wiele zaawansowanych funkcji, które dbają o zachowanie stabilności pojazdu w ekstremalnych sytuacjach drogowych. Wśród nich znalazły się funkcje:
• system stabilizacji pojazdu podczas bocznych podmuchów wiatru Side Wind Stabilisation (uruchamia hamulce po jednej stronie auta, aby zredukować negatywne skutki nagłego podmuchu);
• Curve Control (przyhamowanie samochodu po zbyt szybkim wejściu w zakręt);
• układ zapobiegającym przechyłowi i wywróceniu pojazdu Roll Stability Control (zapobiega wywróceniu się pojazdu).
Nabywcy Transita mogę również zamówić system SYNC 2 z nowym, 6-calowym kolorowym ekranem o wysokiej rozdzielczości oraz ze sterowaniem głosowym, umożliwiającym obsługę telefonu, systemu audio oraz nawigacji satelitarnej przy użyciu komend głosowych. W modelach Transit Custom wyposażonych w system SYNC standardem jest nowy, kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4 cali.
Pod koniec tego roku nabywcy modeli Transit z napędem na przednie koła oraz modeli Transit Custom będą mogli zamówić sześciobiegową przekładnię automatyczną SelectShift, zapewniającą komfortową eksploatację w warunkach miejskich. Skrzynia daje możliwość ręcznej zmiany biegów za pośrednictwem przycisków umieszczonych na drążku.
Tylne zawieszenie pneumatyczne zostało opracowane specjalnie dla modelu Custom przy zachowaniu standardów wytrzymałościowych obowiązujących w segmencie samochodów użytkowych. W modelach Kombi M1 system dba o utrzymanie stałego prześwitu podczas jazdy z obciążeniem, zapewniając jednocześnie komfort i odpowiednią dynamikę jazdy.
Zmodernizowane modele Transit i Transit Custom są dostępne w wielu różnych wariantach do wyboru, w tym z różnymi wysokościami dachu i różnymi rozstawami osi, a także w wersjach o różnej dopuszczalnej masie całkowitej. Ponadto, oferowane są odmienne wersje nadwozia, jak van, kombi czy van z podwójną kabiną. Nabywcy modelu Transit mogą dodatkowo wybrać napęd na przednie koła, na tylne koła lub na wszystkie koła, a także wersję podwozie z kabiną oraz autobus.