FORD: TESTY NOWEGO HYBRYDOWEGO TRANSITA CUSTOM PHEV

TransitCust1

Ford rozpoczyna próby modeli dostawczych w Kolonii, rozszerzając badania nad pozytywnym wpływem na środowisko, jaki może przynieść wykorzystanie hybrydowych pojazdów PHEV w miastach.

Od wiosny 2019 roku producent, wspierany przez władze miasta, nawiąże współpracę z lokalnymi firmami, które będą użytkować flotę 10 pojazdów Transit Custom PHEV, aby zbadać, w jakim stopniu pojazdy takie mogą przyczynić się do poprawy czystości powietrza w aglomeracji.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Program finansowany przez Forda zaplanowany na 12 miesięcy, obejmuje współpracę flotową z firmami obsługującymi sektor publiczny i stanowi uzupełnienie podobnych testów prowadzonych w Londynie i w Walencji.

TransitCust2

– Kolonia jest dla Forda miastem strategicznym, jeżeli chodzi o badania nad przyszłością transportu. Razem z władzami miejskimi Kolonii będziemy badać, czego możemy spodziewać się w miejskich strefach przyszłości, które mogą zapewnić mieszkańcom czystsze powietrze, a przez to także mogą być bardziej produktywne – powiedział Gunnar Herrmann, przewodniczący zarządu Ford Germany.

Ford zapowiedział nowe testy podczas sympozjum „Miasto jutra” w Kolonii, w którym wzięli udział przedstawiciele sektora prywatnego i publicznego, m.in. specjaliści planowania przestrzennego miast, decydenci polityczni i eksperci ds. mobilności, dyskutujący nad wspólną wizją mobilności w obszarach zurbanizowanych.

– Dla tak szybko rozwijającego się miasta jak Kolonia, czysta i nieemisyjna mobilność jutra jest kluczową kwestią. Każdy projekt, który pomaga nam podążać w tym kierunku, jest korzystny dla miasta. Cieszę się, że Ford, jako firma motoryzacyjna z siedzibą w Kolonii, rozpocznie testy w naszym mieście – powiedziała Henriette Reker, burmistrz Kolonii.

Dwa samochody dostawcze Transit Custom PHEV będą wykorzystywane przez następujące regionalne firmy: AWB Abfallwirtschaftsbetriebe Köln (zarządzanie odpadami), lotnisko Kolonia- Bonn, Häfen und Güterverkehr Köln (ruch portowy i towarowy), Kölner Verkehrsbetriebe (stowarzyszenie transportu publicznego) i RheinEnergie (regionalne przedsiębiorstwo energetyczne).

TransitCust3

Transit Custom PHEV porusza się dzięki zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Docelowy zasięg przy zerowej emisji wynosi 50 km. Dzięki temu jest idealnym rozwiązaniem do miasta. 1,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost służy do zwiększania zasięgu pojazdu do ponad 500 kilometrów, zapewniając doładowanie akumulatorów litowo-jonowych.

Akumulatory mają pojemność 14 kWh, a instalacja akumulatora pod podłogą bagażnika pozwala zachować pełną pojemność standardowej przestrzeni ładunkowej. W przednim zderzaku zamontowano gniazdo szybkiego ładowania, umożliwiające pełne naładowanie akumulatora w ciągu trzech godzin po podłączeniu do sieci 240 V (16 lub 32 Amp).

Wszyscy partnerzy będą korzystać z już istniejącej infrastruktury ładowania, a pojazdy są wyposażone w systemy telematyki i geofencing, które pomagają upewnić się, że wykazują one zerową emisję, poruszając się w określonych strefach niskiej emisji.

W ubiegłym miesiącu sprzedaż pojazdów użytkowych Forda na 20 europejskich rynkach osiągnęła najwyższy poziom od 1993 roku. W czasie Targów Pojazdów Użytkowych w Hanowerze, w wrześniu tego roku, producent ogłosił, że hybrydowy Transit Custom PHEV wejdzie do sprzedaży w drugiej połowie 2019 roku.Marka planuje wprowadzenie na rynek kolejnych 40 zelektryfikowanych modeli, w tym 16 całkowicie elektrycznych do 2022 roku.