W styczniu br. Ford Mustang Mach-E był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Polsce.
Nowego elektrycznego SUV-a odebrało 93 klientów. Przewaga tego modelu nad kolejnym pojazdem w zestawieniu sprzedaży była ponad dwukrotna. Styczniowy wynik odpowiada także 33% całej ubiegłorocznej sprzedaży Mustanga Mach-E w Polsce.
Zobacz relacje:
Ponad połowę sprzedanych w styczniu 2022 roku egzemplarzy stanowiły auta z napędem na cztery koła i z baterią o rozszerzonej pojemności 98 kWh. Drugą najchętniej wybieraną wersją była ta z napędem na tylną oś i o pojemności baterii wynoszącej 75 kWh.
Dominującym kolorem – ponad 35% – wśród Mustangów Mach-E, które w minionym miesiącu trafiły do klientów, był Absolute Black. Blisko 20% stanowiły auta w przyciągającym wzrok kolorze Lucid Red, a kolejnym w zestawieniu był Iconic Silver.
Analizując pod tym kątem ubiegłoroczną sprzedaż Mustanga Mach-E w Polsce, najpopularniejszą wersją była ta z napędem na cztery koła i z baterią o rozszerzonej pojemności 98 kWh (48% sprzedaży). Nieco ponad 18% stanowiły auta z napędem na tylną oś i z baterią o pojemności 75 kWh.
Wśród kolorów, w ubiegłym roku dominował zdecydowanie Lucid Red (ponad 30%), a kolejnymi na które decydowali się klienci były Absolute Black (14,7%) i Carbon Grey (14,34%).
Najwięcej Mustangów Mach-E trafiło w ubiegłym roku do klientów z aglomeracji warszawskiej (ponad 20%), na kolejnych miejscach uplasowały się Śląsk (ponad 16%) i Dolny Śląsk (blisko 11,5%).
Także ubiegłoroczne wyniki sprzedaży potwierdzają mocną pozycję Mustanga Mach-E wśród elektrycznych SUVów. Na rynku amerykańskim w 2021 roku sprzedano 27 140 egzemplarzy tego modelu i był to drugi najlepszy wynik na tym rynku wśród całkowicie elektrycznych SUVów. Natomiast w Europie do klientów trafiły 23 424 Mustangi Mach-E, w tym 275 sztuk do klientów w Polsce.
Co ciekawe, już w pierwszym roku obecności na europejskim rynku, Mustang Mach-E był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Holandii, która jest jedynym z największych rynków pojazdów typu BEV w Europie.
Mustang Mach-E jest niezwykle dopracowanym i przemyślanym projektem – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o. – Jego sukces na rynkach od Ameryki, przez Europę, aż po rynki azjatyckie pokazuje determinację z jaką Ford podchodzi do idei elektromobilności. Naszym zdaniem klientom trzeba dać realny wybór, spośród swoich najlepszych produktów. A więc w przypadku Forda mówimy o Mustangu Mach-E, E-Transicie, o F-150 Lighning opartym na najpopularniejszej półciężarówce Ameryki, a w Europie już niedługo będziemy mieli nowy całkowicie elektryczny samochód opracowany dla europejskiego klienta i produkowany w fabryce w Kolonii – dodał Piotr Pawlak.