Ford poinformował, że modele S-MAX i Galaxy są teraz oferowane z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue o mocy od 120 do 240 KM oraz z nową, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
Oba modele zapewnią obecnie większą oszczędność paliwa, lepsze osiągi i więcej zaawansowanych rozwiązań europejskim użytkownikom.
Zobacz także:
Sports activity S-MAX oraz przestronny Galaxy posiadają teraz przekładnię sterowaną za pomocą stylowego i ergonomicznego pokrętła zmiany biegów.
Nowa oferta techniczna obejmuje tempomat adaptacyjny (ACC) z funkcją Stop & Go (co w połączeniu z ośmiobiegową automatyczną skrzynią umożliwia bezstresowe radzenie sobie w ruchu miejskim, wymagającym zatrzymywania się i ruszania), udoskonaloną wersję systemu informacji o obiektach w martwym polu lusterek (BLIS – może wykrywać zbliżające się pojazdy z większej odległości), a także nowy system wycieraczek Ford ClearView poprawiający widoczność w trudnych warunkach drogowych.
Oba modele oferują system adaptacyjnego oświetlenia przedniego, który dostosowuje kąt wiązki światła do warunków jazdy i może zapobiegać oślepianiu innych kierowców, dzięki funkcji automatycznych świateł drogowych. Dostępny jest też system aktywnego asystenta parkowania, zapewniający wykonywanie manewrów bez użycia rąk przy parkowaniu prostopadłym.
System łączności i rozrywki SYNC 3 umożliwia kierowcom S-MAX i Galaxy sterowanie funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją oraz podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. System obsługiwany jest poprzez 8-calowy kolorowy ekran dotykowy.
Silniki
2-litrowe silniki wysokoprężne EcoBlue o mocach 120 KM, 150 KM i 190 KM oraz 240 KM w wersji Bi-turbo, zapewniają moc, moment obrotowy i właściwości jezdne typowe dla silników o większej pojemności skokowej, a jednocześnie pozwalają na oszczędność paliwa i niski poziom emisji CO2 charakterystyczne dla silników o mniejszej pojemności.
Zintegrowany układ zasysu powietrza z lustrzanymi kanałami dolotowymi optymalizującymi pobór powietrza, turbosprężarka o niskiej bezwładności, która skutecznie zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach silnika oraz wysokociśnieniowy układ wtrysku paliwa, który reaguje szybciej, jest cichszy i oferuje precyzyjniejsze dawkowanie paliwa – wszystkie te rozwiązania pomagają w spełnianiu wymagań najnowszej, rygorystycznej normy emisji spalin Euro 6 przy badaniu według Światowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP).
Standardowe oczyszczanie spalin z selektywną redukcją katalityczną przyczynia się do obniżenia zawartości NOX w spalinach.
Silnik EcoBlue 240 KM Bi-turbo wyposażony jest w małą turbosprężarkę wysokociśnieniową i w większą turbosprężarkę niskociśnieniową pracujące szeregowo przy niskich obrotach silnika, co zapewnia lepszą reakcję i większy moment obrotowy.
Funkcjonalne rozszerzenia nowej, ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów:
• System adaptacyjnego sterowania punktami zmiany biegów ocenia indywidualny styl jazdy, by zoptymalizować dobór momentów zmiany przełożeń. System może identyfikować nachylenie wzniesień i zjazdów oraz szybkie pokonywanie zakrętów i odpowiednio dostosowywać zmiany biegów, zapewniając bardziej stabilną, emocjonującą i perfekcyjną przyjemność z jazdy.
• Adaptacyjne sterowanie zmianą biegów analizuje informacje o pojeździe i środowisku jazdy, aby dostosować do nich ustawienia ciśnień hydraulicznych sprzęgieł przekładni w celu zapewnienia płynnej zmiany biegów. Rozwiązanie to umożliwia również dostosowanie płynności zmiany biegów do indywidualnego stylu jazdy kierowcy.
Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów jest także oferowana w modelach S-MAX i Galaxy. Oba pojazdy mogą być wyposażone w inteligentny system napędu na cztery koła, który może zmieniać rozdział momentu obrotowego na osie aż do proporcji 50/50 pomiędzy przednimi a tylnymi kołami w czasie poniżej 20 milisekund.
Zaawansowane rozwiązania
Komfort i wygoda jazdy Fordami S-MAX i Galaxy również uległy poprawie, zarówno dla kierowców, jak i pasażerów, dzięki całej palecie zmian w zaawansowanych systemach i funkcjach pojazdów.
Kierowcy mogą szybciej odczytywać informacje o pojeździe dzięki standardowemu 4-calowemu wyświetlaczowi LCD z kolorowym zestawem wskaźników. Dostępny jest również wyrafinowany, 10-calowy, konfigurowany przez użytkownika ekran cyfrowy z animowanym analogowym prędkościomierzem i obrotomierzem.
Zaawansowany system aktywnej redukcji hałasu jest teraz standardem dla modeli S-MAX Vignale, a także dla modeli S MAX i Galaxy wyposażonych w silnik Bi-turbo 240 KM EcoBlue. Nowe opcje kolorów nadwozia obejmują Chrome Blue i Diffuse Silver, a modele S-MAX ST-Line otrzymały sportowe czerwone zaciski hamulcowe.
Udoskonalony S-MAX (sports activity) i pojemny Galaxy mogą być już obecnie zamawiane w całej Europie.